Ik ben al aan het zoeken geweest voor een andere distri die deze functie kan uitvoeren maar nog niets gevonden. Iemand een idee?
DietPi down?
Moderator: Beheerdersteam
DietPi down?
afgelopen week was ik weer eens aan het rommelen met m'n NanoPi Neo2 in combinatie met een usb dac en LMS en kwam erachter dat de images van DietPi niet (meer?) te downloaden zijn.
Ik ben al aan het zoeken geweest voor een andere distri die deze functie kan uitvoeren maar nog niets gevonden. Iemand een idee?

Ik ben al aan het zoeken geweest voor een andere distri die deze functie kan uitvoeren maar nog niets gevonden. Iemand een idee?
Re: DietPi down?
Het kan zijn dat hij er binnenkort weer is., maar wat heb je nodig. ........??
Ik kan wel kijken of de update functie het doet, die gebruikt hij altijd om te checken bij het booten.
Ze zijn aan het testen, maar of dat de oorzaak is?
Ik kan wel kijken of de update functie het doet, die gebruikt hij altijd om te checken bij het booten.
Ze zijn aan het testen, maar of dat de oorzaak is?
Re: DietPi down?
Ik heb gisteren wel een image kunnen downloaden hier of daar vandaan. Echter, na de installatie komen er nog wat updates en o.a. de software om Squeezelite te laten werken wordt niet gedownload.
Re: DietPi down?
De NanoPi Neo2 512Mb.
Heb nog na zitten denken.. ik verwacht sowieso dat het een tijdelijk iets is en anders draai ik de boel om. De NanoPi als LMS server en een rpi voor streaming.
Hans, was het niet zo dat jij Ubuntu draaide op de Neo2 met software erop voor een Roon Endpoint? Dat zou voor mij ook nog een optie zijn.
Heb nog na zitten denken.. ik verwacht sowieso dat het een tijdelijk iets is en anders draai ik de boel om. De NanoPi als LMS server en een rpi voor streaming.
Hans, was het niet zo dat jij Ubuntu draaide op de Neo2 met software erop voor een Roon Endpoint? Dat zou voor mij ook nog een optie zijn.
Re: DietPi down?
Klopt, dat installeer ik met het een commando vanaf de prompt, en de versie die ik dan pak is een heel kale met alleen het hoogst nodige om 'herrie' te maken.
Die .img's zijn ook makkelijk te downloaden. De Fire3 is er zo een.
Die .img's zijn ook makkelijk te downloaden. De Fire3 is er zo een.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: DietPi down?
Heel af en toe is dietpi.com kortstondig online. Misschien hebben ze gewoon te kampen met een storing of wellicht ddos-aanval.
In elk geval heb ik de download-url naar archive.org kunnen kopiëren. Voor de Neo2 vind je daar de image die op 13 maart courant was (v6.14):
DietPi_NanoPiNEO2-ARMv8-Stretch.7z
In elk geval heb ik de download-url naar archive.org kunnen kopiëren. Voor de Neo2 vind je daar de image die op 13 maart courant was (v6.14):
DietPi_NanoPiNEO2-ARMv8-Stretch.7z
Re: DietPi down?
Ik wacht het gewoon even af, het viel me op
dat ze al een aantal dagen niet bereikbaar zijn.
De image heb ik gister ook weten te bemachtigen. Installeren en updaten lukt maar extra software is tijdens de installatie niet te downloaden.
dat ze al een aantal dagen niet bereikbaar zijn.
De image heb ik gister ook weten te bemachtigen. Installeren en updaten lukt maar extra software is tijdens de installatie niet te downloaden.
Re: DietPi down?
Mooi! We kunnen weer.
Ik was trouwens al even met LMS in de weer, Black friday abotje van Tidal had ik nog. En m’n harddisk met een stapel muziek. Dat laatste is een probleem, zeker de helft van de data wordt niet herkend. Poosje zitten te rommelen met plug-ins, kale raspbian installatie geprobeerd met LMS, kant en klare picoreplayer.. geen bevredigend resultaat. Grrrr.
Toen kwam ik nog een voucher van Roon tegen dus Roon weer eens geïnstalleerd (heb het eerder een jaar gehad). Pats Boem, alles in 1x klaar. En die interface...super. Zal ik toch maar weer voor een jaar gaan?
Ik was trouwens al even met LMS in de weer, Black friday abotje van Tidal had ik nog. En m’n harddisk met een stapel muziek. Dat laatste is een probleem, zeker de helft van de data wordt niet herkend. Poosje zitten te rommelen met plug-ins, kale raspbian installatie geprobeerd met LMS, kant en klare picoreplayer.. geen bevredigend resultaat. Grrrr.
Toen kwam ik nog een voucher van Roon tegen dus Roon weer eens geïnstalleerd (heb het eerder een jaar gehad). Pats Boem, alles in 1x klaar. En die interface...super. Zal ik toch maar weer voor een jaar gaan?
Re: DietPi down?
Met een nieuwe installatie van LMS altijd 2x scannen,dan wordt de rest van je muziek ook opeens gevonden 
