DietPi down?

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

DietPi down?

Bericht door 3kes »

afgelopen week was ik weer eens aan het rommelen met m'n NanoPi Neo2 in combinatie met een usb dac en LMS en kwam erachter dat de images van DietPi niet (meer?) te downloaden zijn.

Ik ben al aan het zoeken geweest voor een andere distri die deze functie kan uitvoeren maar nog niets gevonden. Iemand een idee?

:goeie:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DietPi down?

Bericht door hannesie »

mm.PNG
Het kan zijn dat hij er binnenkort weer is., maar wat heb je nodig. ........??
Ik kan wel kijken of de update functie het doet, die gebruikt hij altijd om te checken bij het booten.
tw.PNG
Ze zijn aan het testen, maar of dat de oorzaak is?
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DietPi down?

Bericht door 3kes »

Ik heb gisteren wel een image kunnen downloaden hier of daar vandaan. Echter, na de installatie komen er nog wat updates en o.a. de software om Squeezelite te laten werken wordt niet gedownload.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DietPi down?

Bericht door hannesie »

Voor welke Neo Pi is dat dan?
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DietPi down?

Bericht door 3kes »

De NanoPi Neo2 512Mb.

Heb nog na zitten denken.. ik verwacht sowieso dat het een tijdelijk iets is en anders draai ik de boel om. De NanoPi als LMS server en een rpi voor streaming.

Hans, was het niet zo dat jij Ubuntu draaide op de Neo2 met software erop voor een Roon Endpoint? Dat zou voor mij ook nog een optie zijn.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: DietPi down?

Bericht door hannesie »

Klopt, dat installeer ik met het een commando vanaf de prompt, en de versie die ik dan pak is een heel kale met alleen het hoogst nodige om 'herrie' te maken.
Die .img's zijn ook makkelijk te downloaden.
fire.PNG
De Fire3 is er zo een.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: DietPi down?

Bericht door Marp »

Heel af en toe is dietpi.com kortstondig online. Misschien hebben ze gewoon te kampen met een storing of wellicht ddos-aanval.

In elk geval heb ik de download-url naar archive.org kunnen kopiëren. Voor de Neo2 vind je daar de image die op 13 maart courant was (v6.14):
DietPi_NanoPiNEO2-ARMv8-Stretch.7z
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DietPi down?

Bericht door 3kes »

Ik wacht het gewoon even af, het viel me op
dat ze al een aantal dagen niet bereikbaar zijn.

De image heb ik gister ook weten te bemachtigen. Installeren en updaten lukt maar extra software is tijdens de installatie niet te downloaden.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DietPi down?

Bericht door democles »

Volgens mij werkt de site van Dietpi weer, :D
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: DietPi down?

Bericht door 3kes »

Mooi! We kunnen weer.

Ik was trouwens al even met LMS in de weer, Black friday abotje van Tidal had ik nog. En m’n harddisk met een stapel muziek. Dat laatste is een probleem, zeker de helft van de data wordt niet herkend. Poosje zitten te rommelen met plug-ins, kale raspbian installatie geprobeerd met LMS, kant en klare picoreplayer.. geen bevredigend resultaat. Grrrr.

Toen kwam ik nog een voucher van Roon tegen dus Roon weer eens geïnstalleerd (heb het eerder een jaar gehad). Pats Boem, alles in 1x klaar. En die interface...super. Zal ik toch maar weer voor een jaar gaan?
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: DietPi down?

Bericht door democles »

Met een nieuwe installatie van LMS altijd 2x scannen,dan wordt de rest van je muziek ook opeens gevonden :)
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”