nieuw kabeltje

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

nieuw kabeltje

Bericht door Walt »

Ik heb gisteren twee nieuwe luidsprekerkabels gemaakt:

http://img166.imageshack.us/img166/7052/pa140051ed6.jpg

2x 10mm2 koperdraad met WBT connectoren. De buitendiameter van de kabel zelf is maar liefst 16mm.

Groeten Walter
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

VET!

en handig: ook bruikbaar als startkabel :wink: :lol:
Gebruikersavatar
carbon
Berichten: 233
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 12:41

Bericht door carbon »

Henkjan schreef:
VET!

en handig: ook bruikbaar als startkabel :wink: :lol:
Haha heb je die nodig dan?
Maar wel een MOOIE kabel.
Niet aan de koolstof?

T&a
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

terugnaaraf schreef:
Niet aan de koolstof?
Voor 2500 euro per meter??
Ben eigenlijk benieuwd of die vezel die ze voor die koolstofmatten gebruiken niet bijna hetzelfde is...

Was laatst iemand die er veel van had.. Wil daar wel eens met een paar strengetjes experimenteren..

Kees
fido
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 25 okt 2006, 11:30
Locatie: Gendringen

Bericht door fido »

Hallo, ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste post..
Ik vroeg me af of je geen grafiet kabel zou kunnen gebruiken, mijn bougie-kabel is namelijk ook met grafiet gevuld en dit schijnt erg goed stroom te geleiden.

Gr Fido
Gebruikersavatar
carbon
Berichten: 233
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 12:41

koolstof?

Bericht door carbon »

audiomanics schreef:
terugnaaraf schreef:
Niet aan de koolstof?
Voor 2500 euro per meter??
Ben eigenlijk benieuwd of die vezel die ze voor die koolstofmatten gebruiken niet bijna hetzelfde is...

Was laatst iemand die er veel van had.. Wil daar wel eens met een paar strengetjes experimenteren..

Kees
Hou ons op de hoogte !! errug nieuwschierig, na je expirimentje.
Gebruikersavatar
carbon
Berichten: 233
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 12:41

Bericht door carbon »

fido schreef:
Hallo, ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste post..
Ik vroeg me af of je geen grafiet kabel zou kunnen gebruiken, mijn bougie-kabel is namelijk ook met grafiet gevuld en dit schijnt erg goed stroom te geleiden.

Gr Fido
Kun je de weerstand meten per meter?..misschien is dat iets.
Een buis gevult met koolstof (verpoederd) is misschien ook een optie...

Zet me ff aan het denken... :shock:

Denk ff verder hoor ;-)

T&a
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Ik wil ook van die kunsstoffen af, als het kan..
Kabels zonder kunsstoffen en zonder metalen..... die zijn er nog niet, voor zover ik weet.. Zelfs van den Hul gebruikt nog een ligubere soort kunsstof.. Die core lijkt me ook niet speciaal gemaakt.. Kan me voorstellen dat dat spul voor 2 euro per kilo te verkrijgen is ergens..
Even een katoentje of zijde er om heen en wat leer voor de stevigheid..
Gaat wel eens lukken denk ik.

Kees
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

terugnaaraf schreef:
Een buis gevult met koolstof (verpoederd) is misschien ook een optie...
Wordt vast erg microfonisch, sommige microfoons worden ook zo geconstrueerd.

Koolstofvezels van wapeningsmatten zijn acrylvezels die door middel van pyrolyse zijn verkoold. Misschien bij een koolstofmasten-bouwer eens informeren naar een klos basismateriaal.
http://www.nirvanaspars.nl/
http://www.rondal.com/
Gebruikersavatar
carbon
Berichten: 233
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 12:41

Bericht door carbon »

richard schreef:
terugnaaraf schreef:
Een buis gevult met koolstof (verpoederd) is misschien ook een optie...
Wordt vast erg microfonisch, sommige microfoons worden ook zo geconstrueerd.

Koolstofvezels van wapeningsmatten zijn acrylvezels die door middel van pyrolyse zijn verkoold. Misschien bij een koolstofmasten-bouwer eens informeren naar een klos basismateriaal.
http://www.nirvanaspars.nl/
http://www.rondal.com/
Bedankt!!. morgen weer een dag om eens te kijken of hier iets mee te doen is en wat al niet meer.

Ook even een draatju naar mijn verdere verhaal...

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=7593.0

Het overwegen waard hier iets mee te doen, als het elektries gelijdend is ;)

T&a
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

't bestaat wel... ik kan het even niet zo snel terug vinden.. ik weet ook niet meer of het luidsprekerkabels of gewone interlinks waren..
Het is ook geen water maar een of ander vloeibaar kristal meen ik..

Kees
Gebruikersavatar
carbon
Berichten: 233
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 12:41

Bericht door carbon »

audiomanics schreef:
't bestaat wel... ik kan het even niet zo snel terug vinden.. ik weet ook niet meer of het luidsprekerkabels of gewone interlinks waren..
Het is ook geen water maar een of ander vloeibaar kristal meen ik..

Kees
Ja kan kloppen, nou ik ga dit weekend eens aan de slag met een paar zakken zout en kooltjes even kijken nadat ik het in de koffie molen heb gehad wat de weerstand is per meter.

Maar nu hoor ik van Loesje Figuur dat de mantel een grote boosdoener is.
Maar zonder mantel kan ik mijn experiment niet uitvoeren.
Zij gebruikt gewoon trafo draad en dat schijnt heel goed te werken.
http://forum.audiofreaks.nl/index.php?t ... #msg331799

http://www.anticables.com/home.html

Het zet mij aan het denken... :shock:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Er ontstaat wel knalgas in je waterkabel als je er een stroom doorheen jaagt. Ook krijg je andere chemische reacties waarbij chloor en natrium vrijkomt bij het gebruik van keukenzout.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

richard schreef:
Er ontstaat wel knalgas in je waterkabel als je er een stroom doorheen jaagt.
Doet me denken aan dat knt geintje wat laatst in 't nieuws was:
gootsteenontstopper + aluminiumfolie + water = boem
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Doet me denken aan dat knt geintje wat laatst in 't nieuws was:
gootsteenontstopper + aluminiumfolie + water = boem
Lijken mij prima ingredienten voor een indrukwekkende demonstratie van deze kabels :mrgreen:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
carbon
Berichten: 233
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 12:41

Bericht door carbon »

SARK schreef:
richard schreef:
Er ontstaat wel knalgas in je waterkabel als je er een stroom doorheen jaagt.
Doet me denken aan dat knt geintje wat laatst in 't nieuws was:
gootsteenontstopper + aluminiumfolie + water = boem
Daarom het is straks oud en nieuw :shock:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Marp »

SSassen schreef:
Doet me denken aan dat knt geintje wat laatst in 't nieuws was:
gootsteenontstopper + aluminiumfolie + water = boem
Lijken mij prima ingredienten voor een indrukwekkende demonstratie van deze kabels :mrgreen:
Over een gebrek aan slam zal niet geklaagd worden. :lol:
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

richard schreef:
Er ontstaat wel knalgas in je waterkabel als je er een stroom doorheen jaagt.
Bij gelijkstromen van amperes jah
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

JuuL schreef:
richard schreef:
Er ontstaat wel knalgas in je waterkabel als je er een stroom doorheen jaagt.
Bij gelijkstromen van amperes jah
Ook bij wisselspanning. Bij gelijkspanning ontstaat aan de kathode waterstofgas en bij de anode zuurstof. Bij een wisselspanning onstaan beide gassen aan beide polen. Om veel gas te krijgen is inderdaad een grote stroom nodig.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Ook bij wisselspanning. Bij gelijkspanning ontstaat aan de kathode waterstofgas en bij de anode zuurstof. Bij een wisselspanning onstaan beide gassen aan beide polen. Om veel gas te krijgen is inderdaad een grote stroom nodig.
Mja, maar ook bij kleine stromen is er gasvorming, duurt alleen langer voordat er een significante hoeveelheid gas is gevormd. Misschien voorzien in een 'ontluchtingsventiel' oid?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

SSassen schreef:
Misschien voorzien in een 'ontluchtingsventiel' oid?
En dan affakkelen.

Afbeelding
:mrgreen:
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door CarloPJB »

Is dat niet Shell Pernis.................
Gebruikersavatar
fredze
Berichten: 377
Lid geworden op: di 27 jun 2006, 12:54
Locatie: Belgie Aalter

Bericht door fredze »

ik kan je verzekeren dat als je elektrolyse toepast , dat je dat lang mag doen voordat alle water 'vergast' is. En H2 is zo vluchtig dat als je het niet opvangt je nog de kans niet krijgt om het te doen ontploffen.
Maar beter zou inderdaad zyn een vloeistof die niet gepolariseerd is.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

twaseffezoekenmaarkebutgevonden:
http://www.positive-feedback.com/Issue27/cerious.htm

Kabels gevuld met vloeistof..

Kees
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

A synthetic ceramic was developed that could be constructed into a composite conductor employing liquid and solid elements. The composites used to construct the conductor bundle were not reactive to the fluids. In fact, the combination proved to be symbiotic, improving the performance of each “piece”. Saturated micro fibers are employed to ensure long term performance of the conductors.
WTF :shock: wat een blabla zeg "verzadigde micro vezels", "synthetisch keramiek" ... teiltje graag Afbeelding
Plaats reactie