Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door Mtraxx »

Er is veel gaande in de streaming markt.. Qobuz USA heeft dan ook een aanval ingezet met het stoppen van mp3 streams en de prijs laten zakken naar $14,99 p/m of $149,00 p/j.
Vanuit verschillende hoeken wordt dan nu ook afgevraagd wat Qobuz.fr gaat doen met de non-Us users. Stay tuned!

https://www.forbes.com/sites/marksparro ... 002c0d4db0
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door Leeuwarden »

Gewoon via vpn in Turkije afsluiten. Nog goedkoper... Werkt voor Tidal, Qobuz zou je moeten proberen of dat ook lukt. Ik zit er sterk aan te denken om eens een poging te wagen...
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door Wowly »

ok, je hebt het nog niet gedaan? moet je wel een vpn abbo aanschaffen nog (kost ook wat per maand)
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door anonamemouse »

Mijn grootste probleem met deze diensten is dat je niet weet wat het bronmateriaal is... Het is vrijwel nooit de best klinkende versie.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door Leeuwarden »

Wowly schreef:
ok, je hebt het nog niet gedaan? moet je wel een vpn abbo aanschaffen nog (kost ook wat per maand)
Nee nog niet gedaan. Je hebt geen vpn abbo nodig, een vpn met een 'proefmaand' is voldoende. Daarna kan je gewoon met je streamer inloggen. Hoe dat gaat als je vanaf een pc afspeelt weet ik niet. Lijkt mij dat dat ook gewoon moet gaan...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door Henkjan »

Opera (browser) heeft VPN
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door Forza »

Bij Tidal heb je alleen een VPN nodig bij het afsluiten van je abbo. Daarna tijdens gebruik is geen vpn meer nodig. Lijkt mij dat dat voor Qobuz niet anders is.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door ds23man »

Forza schreef:
Bij Tidal heb je alleen een VPN nodig bij het afsluiten van je abbo. Daarna tijdens gebruik is geen vpn meer nodig. Lijkt mij dat dat voor Qobuz niet anders is.
Totdat ze er achter komen en die achterdeur dicht gooien.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door Wowly »

Dat zullen ze zeker al weten denk ik. Maar het is niet de moeite waard er iets tegen te doen
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door Henkjan »

oplossing is niet zo moeilijk lijkt me: gewoon je adres van je credit card als basis nemen....
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door Barry2001 »

Maar wat als jij als nederlandse gebruiker je abbo in het buitenland wil gebruiken? Op vakantie bv. Dat moet wel gewoon kunnen. Denk dat het moeilijk te controleren is, en ze de mensen die via een omweg een abbo nemen voor lief nemen.
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door Forza »

Deze trucjes zijn al jaren bekend en zijn ook nu nog gewoon mogelijk.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door Leeuwarden »

Henkjan schreef:
Opera (browser) heeft VPN
Werkt niet omdat je geen land maar alleen een regio kan kiezen...
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door Mtraxx »

anonamemouse schreef:
Mijn grootste probleem met deze diensten is dat je niet weet wat het bronmateriaal is... Het is vrijwel nooit de best klinkende versie.
Waar baseer je dat op? Wat is je vergelijkbare bronmateriaal? SACD of CD, digitale aankoop? Van mij eigen orginele bronmateriaal heb ik maar een zeer beperkte bieb en geeft Qobuz een bijna on onuitputtelijke bron van muzikale inspiratie waarvan ik soms nog nooit gehoord had(dus ook geen vergelijkbaar bron materiaal). Qobuz voegd wekelijks nieuw materiaal toe en ook veel content wordt nu in Highress uitgebracht in naar mijn mening prima kwaliteit. Wel heb ik tussen Tidal en Qobuz de voorkeur voor Qobuz.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door hannesie »

Nu dus blijkbaar ook voor Nederland/Europa

https://www.alpha-audio.nl/2019/11/qobu ... -lossless/
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door Leeuwarden »

Bericht duikt inderdaad hier en daar op maar op de site van Qobuz is er niets over te vinden...
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door hsmeets »

Zover ik het zie is dit alleen voor de US markt, waarschijnlijk proberen ze zo markt-aandeel te kopen middels een forse korting en met deze actie meer naamsbekendheid te creëren dan met advertenties in bladen en op websites. Zou zo maar kunnen dat Qobuz het in de US minder goed doet dan ze hoopten.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door Leeuwarden »

Het was in eerste instantie inderdaad alleen voor de US maar er duiken steeds meer berichten op dat het ook voor Europa gaat gebeuren...
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door Mtraxx »

Qobuz is in de US nog niet zo lang bezig en markt aandeel ander streaming diensten is veel groter, met dan ook nog opkomende concurrentie van b.v. Amazone HD streaming. Ik zit zit op een Fb groep van David Solomon (grote PR man Qobuz) waar gebruikera hier uit Eu niet blij zijn en abo's opzeggen. We zullen moeten afwachten denk ik.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door Shadow »

Kijk eens op Alie, daar sluit je voor Tidal en Spotify ook gewoon af voor een paar tientjes per jaar O:)
En dat werkt!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door Leeuwarden »

Dat klopt maar Qobuz klinkt beter. Beide geprobeerd en voorkeur voo Q dus...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service

Bericht door Shadow »

Ah, dat zou goed kunnen, maar ik ben zo gewend aan Spotify dat ik het maar even zo laat :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”