Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
Moderator: Beheerdersteam
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
Er is veel gaande in de streaming markt.. Qobuz USA heeft dan ook een aanval ingezet met het stoppen van mp3 streams en de prijs laten zakken naar $14,99 p/m of $149,00 p/j.
Vanuit verschillende hoeken wordt dan nu ook afgevraagd wat Qobuz.fr gaat doen met de non-Us users. Stay tuned!
https://www.forbes.com/sites/marksparro ... 002c0d4db0
Vanuit verschillende hoeken wordt dan nu ook afgevraagd wat Qobuz.fr gaat doen met de non-Us users. Stay tuned!
https://www.forbes.com/sites/marksparro ... 002c0d4db0
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
Gewoon via vpn in Turkije afsluiten. Nog goedkoper... Werkt voor Tidal, Qobuz zou je moeten proberen of dat ook lukt. Ik zit er sterk aan te denken om eens een poging te wagen...
Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
ok, je hebt het nog niet gedaan? moet je wel een vpn abbo aanschaffen nog (kost ook wat per maand)
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
Mijn grootste probleem met deze diensten is dat je niet weet wat het bronmateriaal is... Het is vrijwel nooit de best klinkende versie.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
Nee nog niet gedaan. Je hebt geen vpn abbo nodig, een vpn met een 'proefmaand' is voldoende. Daarna kan je gewoon met je streamer inloggen. Hoe dat gaat als je vanaf een pc afspeelt weet ik niet. Lijkt mij dat dat ook gewoon moet gaan...Wowly schreef:ok, je hebt het nog niet gedaan? moet je wel een vpn abbo aanschaffen nog (kost ook wat per maand)
Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
Bij Tidal heb je alleen een VPN nodig bij het afsluiten van je abbo. Daarna tijdens gebruik is geen vpn meer nodig. Lijkt mij dat dat voor Qobuz niet anders is.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
Totdat ze er achter komen en die achterdeur dicht gooien.Forza schreef:Bij Tidal heb je alleen een VPN nodig bij het afsluiten van je abbo. Daarna tijdens gebruik is geen vpn meer nodig. Lijkt mij dat dat voor Qobuz niet anders is.
Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
Dat zullen ze zeker al weten denk ik. Maar het is niet de moeite waard er iets tegen te doen
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
oplossing is niet zo moeilijk lijkt me: gewoon je adres van je credit card als basis nemen....
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
Maar wat als jij als nederlandse gebruiker je abbo in het buitenland wil gebruiken? Op vakantie bv. Dat moet wel gewoon kunnen. Denk dat het moeilijk te controleren is, en ze de mensen die via een omweg een abbo nemen voor lief nemen.
Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
Deze trucjes zijn al jaren bekend en zijn ook nu nog gewoon mogelijk.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
Werkt niet omdat je geen land maar alleen een regio kan kiezen...Henkjan schreef:Opera (browser) heeft VPN
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
Waar baseer je dat op? Wat is je vergelijkbare bronmateriaal? SACD of CD, digitale aankoop? Van mij eigen orginele bronmateriaal heb ik maar een zeer beperkte bieb en geeft Qobuz een bijna on onuitputtelijke bron van muzikale inspiratie waarvan ik soms nog nooit gehoord had(dus ook geen vergelijkbaar bron materiaal). Qobuz voegd wekelijks nieuw materiaal toe en ook veel content wordt nu in Highress uitgebracht in naar mijn mening prima kwaliteit. Wel heb ik tussen Tidal en Qobuz de voorkeur voor Qobuz.anonamemouse schreef:Mijn grootste probleem met deze diensten is dat je niet weet wat het bronmateriaal is... Het is vrijwel nooit de best klinkende versie.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
Bericht duikt inderdaad hier en daar op maar op de site van Qobuz is er niets over te vinden...
Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
Zover ik het zie is dit alleen voor de US markt, waarschijnlijk proberen ze zo markt-aandeel te kopen middels een forse korting en met deze actie meer naamsbekendheid te creëren dan met advertenties in bladen en op websites. Zou zo maar kunnen dat Qobuz het in de US minder goed doet dan ze hoopten.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
Het was in eerste instantie inderdaad alleen voor de US maar er duiken steeds meer berichten op dat het ook voor Europa gaat gebeuren...
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
Qobuz is in de US nog niet zo lang bezig en markt aandeel ander streaming diensten is veel groter, met dan ook nog opkomende concurrentie van b.v. Amazone HD streaming. Ik zit zit op een Fb groep van David Solomon (grote PR man Qobuz) waar gebruikera hier uit Eu niet blij zijn en abo's opzeggen. We zullen moeten afwachten denk ik.
Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
Kijk eens op Alie, daar sluit je voor Tidal en Spotify ook gewoon af voor een paar tientjes per jaar
En dat werkt!
En dat werkt!
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
Dat klopt maar Qobuz klinkt beter. Beide geprobeerd en voorkeur voo Q dus...
Re: Qobuz Slashes The Price Of Its Hi-Res Music Streaming Service
Ah, dat zou goed kunnen, maar ik ben zo gewend aan Spotify dat ik het maar even zo laat 
