Visaton Starlet G

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Ybug
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 16 aug 2019, 11:36

Visaton Starlet G

Bericht door Ybug »

Hallo,


ben van plan om een vistaton starlet G te bouwen. Heb op een duits forum een ontwerp gevonden en dit in boxim ingevoerd en ben dan wat beginnen tweaken. Met wat spelen kwam ik aan toch een iets vlakkere curve. Wil iemand met wat meer verstand van het crossover builden het origineel met mijn ontwerp eens vergelijken.Ook bemerkingen welkom.

verder vond ik ook nog een wat ingewikkeldere crossover die nog vlakker is maar ook wat meer zal kosten maar wel een nog vlakkere curve krijgt. Kan iemand me info geven of de extra kosten de moeite waard zijn? Daar heb ik zelf ook nog een minimale aanpassing gedaan omdat ik de gebruikte elementen niet vond op internet. Misschien iemand die weet waar ik ze eventueel wel kan krijgen?

Bedankt alvast
Bijlagen
mijn getweakte versie
mijn getweakte versie
de orignele printout van boxsim
de orignele printout van boxsim
w200s-w100s-g20scoriginal.bpj
het boxim bestand van de originele
(53.42 KiB) 54 keer gedownload
w200s-w100s-g20scoriginal2.bpj
het boximbestand van de getweakte
(53.59 KiB) 44 keer gedownload
w200s-w100s-g20sc.bpj
het boxim bestan van de complexere aangepast
(53.97 KiB) 41 keer gedownload
w200s-w100s-g20sc (1).bpj
het originele boxim bestand van de complexe
(53.92 KiB) 40 keer gedownload
de complexere aangepast
de complexere aangepast
de complexe
de complexe
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Visaton Starlet G

Bericht door Henkjan »

hallo Ybug, welkom hier!
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Visaton Starlet G

Bericht door Marp »

Welkom op ZBA.
Ybug schreef:
Afbeelding
de complexere aangepast


Afbeelding
de complexe
Zoek de verschillen? :)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Visaton Starlet G

Bericht door ray5150 »

Materialen voor scheidingsfilters kun je het beste bestellen bij http://www.rumoh.eu/nl/
Dit is een betrouwbare en Nederlandse webshop waarvan de eigenaar ook forumlid is.
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: Visaton Starlet G

Bericht door Chocomel »

Een mooie frequentierespons is één van de belangrijkste aspecten van een luidspreker en het filter bepaalt hem voor een groot deel. Ik zou dus verwachten dat het uit kan om méér filteronderdelen te gebruiken.

Een nadeel van een uitgebreid passief filter is dat je de filtercomponenten niet zo goed kan hergebruiken in een volgende luidspreker. Vaak heb je net iets andere waarden nodig.
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Re: Visaton Starlet G

Bericht door anonamemouse »

ray5150 schreef:
Materialen voor scheidingsfilters kun je het beste bestellen bij http://www.rumoh.eu/nl/
Dit is een betrouwbare en Nederlandse webshop waarvan de eigenaar ook forumlid is.
En snel, ik heb gisteren om 15:30 dingen besteld, om 16:30 kreeg ik een mailtje met een t&t nummer.
Als het goed is komt het precies als ik niet thuis ben... :roll:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Visaton Starlet G

Bericht door Marp »

Marp schreef:
Welkom op ZBA.
Ybug schreef:
Afbeelding
de complexere aangepast


Afbeelding
de complexe
Zoek de verschillen? :)
Waar ik op doelde, is dat geen verschil te zien is tussen het origineel en je aangepaste variant.
Het lijkt erop dat je 2 verschillende schermafdrukken hebt gemaakt van hetzelfde filter.
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”