Hallo,
ben van plan om een vistaton starlet G te bouwen. Heb op een duits forum een ontwerp gevonden en dit in boxim ingevoerd en ben dan wat beginnen tweaken. Met wat spelen kwam ik aan toch een iets vlakkere curve. Wil iemand met wat meer verstand van het crossover builden het origineel met mijn ontwerp eens vergelijken.Ook bemerkingen welkom.
verder vond ik ook nog een wat ingewikkeldere crossover die nog vlakker is maar ook wat meer zal kosten maar wel een nog vlakkere curve krijgt. Kan iemand me info geven of de extra kosten de moeite waard zijn? Daar heb ik zelf ook nog een minimale aanpassing gedaan omdat ik de gebruikte elementen niet vond op internet. Misschien iemand die weet waar ik ze eventueel wel kan krijgen?
Bedankt alvast
Visaton Starlet G
Moderator: Beheerdersteam
Visaton Starlet G
- Bijlagen
-
- w200s-w100s-g20scoriginal.bpj
- het boxim bestand van de originele
- (53.42 KiB) 54 keer gedownload
-
- w200s-w100s-g20scoriginal2.bpj
- het boximbestand van de getweakte
- (53.59 KiB) 44 keer gedownload
-
- w200s-w100s-g20sc.bpj
- het boxim bestan van de complexere aangepast
- (53.97 KiB) 41 keer gedownload
-
- w200s-w100s-g20sc (1).bpj
- het originele boxim bestand van de complexe
- (53.92 KiB) 40 keer gedownload
Re: Visaton Starlet G
Materialen voor scheidingsfilters kun je het beste bestellen bij http://www.rumoh.eu/nl/
Dit is een betrouwbare en Nederlandse webshop waarvan de eigenaar ook forumlid is.
Dit is een betrouwbare en Nederlandse webshop waarvan de eigenaar ook forumlid is.
Re: Visaton Starlet G
Een mooie frequentierespons is één van de belangrijkste aspecten van een luidspreker en het filter bepaalt hem voor een groot deel. Ik zou dus verwachten dat het uit kan om méér filteronderdelen te gebruiken.
Een nadeel van een uitgebreid passief filter is dat je de filtercomponenten niet zo goed kan hergebruiken in een volgende luidspreker. Vaak heb je net iets andere waarden nodig.
Een nadeel van een uitgebreid passief filter is dat je de filtercomponenten niet zo goed kan hergebruiken in een volgende luidspreker. Vaak heb je net iets andere waarden nodig.
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: Visaton Starlet G
En snel, ik heb gisteren om 15:30 dingen besteld, om 16:30 kreeg ik een mailtje met een t&t nummer.ray5150 schreef:Materialen voor scheidingsfilters kun je het beste bestellen bij http://www.rumoh.eu/nl/
Dit is een betrouwbare en Nederlandse webshop waarvan de eigenaar ook forumlid is.
Als het goed is komt het precies als ik niet thuis ben...
