Hoi Anne,
Dit kwam ik tegen op zoek naar een eenvoudige manier om als softstart te functioneren voor een ringkerntrafo, maar ook de laatste die op de site stond zou in aanmerking kunnen komen om als softstart te dienen.
Maar de eerste is die ooit uitgeprobeerd ?.
Groet,
Pim
Softstart
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Softstart
Nee hoor, zomaar een idee.PimDriessen schreef:Hoi Anne,
Dit kwam ik tegen op zoek naar een eenvoudige manier om als softstart te functioneren voor een ringkerntrafo, maar ook de laatste die op de site stond zou in aanmerking kunnen komen om als softstart te dienen.
Maar de eerste is die ooit uitgeprobeerd ?
Ondertussen een ander relais tegengekomen bij EOO.
De hoge koudweerstand van de NTC samen met de lage weerstand van de trafo bij opstarten geeft te weinig spanning voor het relais, trekt pas in bij iets van >180V.Met de serieweerstand erbij wordt dat ~200V.
Tegen dat de spanning op de trafo zover is opgelopen is de stroom wel gekalmeerd.
Tot zover de speculaas
Anne
