Softstart

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
PimDriessen
Berichten: 1452
Lid geworden op: wo 01 jan 2014, 14:41

Softstart

Bericht door PimDriessen »

Hoi Anne,
Dit kwam ik tegen op zoek naar een eenvoudige manier om als softstart te functioneren voor een ringkerntrafo, maar ook de laatste die op de site stond zou in aanmerking kunnen komen om als softstart te dienen.
Maar de eerste is die ooit uitgeprobeerd ?.
Groet,
Pim
ScreenShot445.jpg
ScreenShot446.jpg
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Softstart

Bericht door Ah!buis »

PimDriessen schreef:
Hoi Anne,
Dit kwam ik tegen op zoek naar een eenvoudige manier om als softstart te functioneren voor een ringkerntrafo, maar ook de laatste die op de site stond zou in aanmerking kunnen komen om als softstart te dienen.
Maar de eerste is die ooit uitgeprobeerd ?
Nee hoor, zomaar een idee.
Ondertussen een ander relais tegengekomen bij EOO.
De hoge koudweerstand van de NTC samen met de lage weerstand van de trafo bij opstarten geeft te weinig spanning voor het relais, trekt pas in bij iets van >180V.Met de serieweerstand erbij wordt dat ~200V.
Tegen dat de spanning op de trafo zover is opgelopen is de stroom wel gekalmeerd.
Tot zover de speculaas :lol:
Anne
Bijlagen
KalmIn230Vrel.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”