Mettertijd wil ik graag de voeding van m'n audiophonics streamertje (type ess9023V4) verbeteren met een lineaire voeding.
Is nu van voeding voorzien via een netadapter.
Vereisten zijn dat deze toch 3A kan leveren met aanpasbare spanning.
De ess heeft 6 à 7 V nodig. Ik wil dit kunnen aanpassen naar bvb 5V voor andere toepassingen.
Met een andere zener en weerstandsdeler kan dit met deze voeding.
Zijn er gebruikers die ervaring hebben met de voeding uit de link ?
Ik vermoed dat deze iets betere resultaten geeft dan LT108x exemplaren ?
https://www.amb.org/audio/sigma11/
Lineaire voeding amb labaratories
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Lineaire voeding amb labaratories
Geen ervaring mee.Maar als ik dat schema bekijk is er ruim 6V meer nodig dan de uitgangsspanning.
Wil zeggen dat met 5V uit er meer verstookt wordt in de voeding dan in de verbruiker.
Nogal onvoordelig, behalve meer verbruik ook grotere trafo en meer koeling nodig.
Anne
Wil zeggen dat met 5V uit er meer verstookt wordt in de voeding dan in de verbruiker.
Nogal onvoordelig, behalve meer verbruik ook grotere trafo en meer koeling nodig.
Anne
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: Lineaire voeding amb labaratories
Ook wel die AMB lab ergens voor gebouwd en gebruikt en werkte prima.
Andere optie: http://sjostromaudio.com/pages/index.php
Andere optie: http://sjostromaudio.com/pages/index.php
Re: Lineaire voeding amb labaratories
Bedankt voor de link. Site ook al eens snel overlopen. Ik vind wel niet direct een uitgangsstroom van de voedingen. Mijn huidige opzet heeft 2,5 a 3 A nodig.
Re: Lineaire voeding amb labaratories
De sigma11 kan 1A continue leveren met de standaard heatsinks. Ik had de sigma11 op een grote koelplaat gemonteerd en die kon ca 2A bij 18 volt continue aan. Ik voedde er een kleine itx moederbordje mee (asrock 1900 itx). De ssd voedde ik apart omdat die ook 0.5 A of meer verbruikt. Meer dan 2 A op een grote koelplaat kan de sigma11 niet aan omdat de max dissipatie van de mosfets (warmteweerstand tussen mosfet en koelplaat) uiteindelijk beperkend is.
