Lineaire voeding amb labaratories

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Sinbad
Berichten: 22
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 16:31

Lineaire voeding amb labaratories

Bericht door Sinbad »

Mettertijd wil ik graag de voeding van m'n audiophonics streamertje (type ess9023V4) verbeteren met een lineaire voeding.
Is nu van voeding voorzien via een netadapter.
Vereisten zijn dat deze toch 3A kan leveren met aanpasbare spanning.
De ess heeft 6 à 7 V nodig. Ik wil dit kunnen aanpassen naar bvb 5V voor andere toepassingen.
Met een andere zener en weerstandsdeler kan dit met deze voeding.
Zijn er gebruikers die ervaring hebben met de voeding uit de link ?
Ik vermoed dat deze iets betere resultaten geeft dan LT108x exemplaren ?
https://www.amb.org/audio/sigma11/
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Lineaire voeding amb labaratories

Bericht door Ah!buis »

Geen ervaring mee.Maar als ik dat schema bekijk is er ruim 6V meer nodig dan de uitgangsspanning.
Wil zeggen dat met 5V uit er meer verstookt wordt in de voeding dan in de verbruiker.
Nogal onvoordelig, behalve meer verbruik ook grotere trafo en meer koeling nodig.
Anne
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Lineaire voeding amb labaratories

Bericht door Leeuwarden »

Ik heb die Sigma 11. Prima ding.
Sinbad
Berichten: 22
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 16:31

Re: Lineaire voeding amb labaratories

Bericht door Sinbad »

Vermogenverlies is idd. wel een probleem met dit type.
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Lineaire voeding amb labaratories

Bericht door Bertje »

Ook wel die AMB lab ergens voor gebouwd en gebruikt en werkte prima.
Andere optie: http://sjostromaudio.com/pages/index.php
Sinbad
Berichten: 22
Lid geworden op: do 11 aug 2016, 16:31

Re: Lineaire voeding amb labaratories

Bericht door Sinbad »

Bedankt voor de link. Site ook al eens snel overlopen. Ik vind wel niet direct een uitgangsstroom van de voedingen. Mijn huidige opzet heeft 2,5 a 3 A nodig.
PieterP
Berichten: 4
Lid geworden op: za 03 feb 2018, 8:00

Re: Lineaire voeding amb labaratories

Bericht door PieterP »

De sigma11 kan 1A continue leveren met de standaard heatsinks. Ik had de sigma11 op een grote koelplaat gemonteerd en die kon ca 2A bij 18 volt continue aan. Ik voedde er een kleine itx moederbordje mee (asrock 1900 itx). De ssd voedde ik apart omdat die ook 0.5 A of meer verbruikt. Meer dan 2 A op een grote koelplaat kan de sigma11 niet aan omdat de max dissipatie van de mosfets (warmteweerstand tussen mosfet en koelplaat) uiteindelijk beperkend is.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”