Bestellen via?...

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bestellen via?...

Bericht door 3kes »

Na het borrelen met de feestdagen vind ik het wel weer tijd om de soldeerbout aan te steken.

Zag op de Sjostrom Audio site een leuke koptelefoonversterker, de QRV08.

Nu de vraag: Heeft iemand ervaring met het importeren van een BOM bij Reichelt, Mouser, enz? Via de site van Farnell lukt het niet als particulier.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bestellen via?...

Bericht door ray5150 »

Probeer het een via https://muxtronics.nl/onderdelen/
Dat is een "tussendienst" waarmee particulieren bij Farnell kunnen bestellen.
Heb er al meerdere keren naar tevredenheid gebruik van gemaakt.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bestellen via?...

Bericht door 3kes »

Hee Ray, zoals het er uitziet kun je daar de order die je bij Farnell maakt naartoe kopiëren.

Maar hoe krijg je een bom geïmporteerd in farnell.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bestellen via?...

Bericht door ray5150 »

Ik heb geen idee, ik zoek altijd losse dingen uit...
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bestellen via?...

Bericht door 3kes »

Dat is een beetje het punt. Die QRV08 heeft een beste bak onderdelen. Denk dat ik de koffiepot maar is aanzet en de ouwe oliebollen oppiep en er maar is voor ga zitten.

Daarmee nog een vraag, naar mijn idee is Reichelt helemaal niet prijzig in verhouding tot Mouser of Farnell. Hoe is jouw ervaring?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bestellen via?...

Bericht door Barry2001 »

Farnell is relatief duur tov Reichelt. Dit komt omdat Farnell je garandeert dat je het de volgende dag in huis hebt met DHL, geen verzendkosten. Met name interessant voor bedrijven die de spullen direct willen hebben. Als particulier heb je een minimum order bedrag van EUR 50,-.
Als je geen haast hebt en je bent particulier is qua kosten Reichelt vaak een beter alternatief. En ook een prima tent hoor.
Gebruikersavatar
3kes
Berichten: 365
Lid geworden op: wo 28 feb 2018, 11:06
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Bestellen via?...

Bericht door 3kes »

Ja mee eens, bij Reichelt bestel ik best vaak (sinds EOO offline is) Zit nu even de lijst bij Farnell in te kloppen maar daar zie ik te vaak minimale order hoveelheden. Voor een enkel project niet handig dus.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bestellen via?...

Bericht door ray5150 »

Soms kan het handig zijn wat meer te bestellen, dan gaat de stuks prijs vaak naar beneden.
Altijd makkelijk om wat reserve dingetjes in huis te hebben.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Bestellen via?...

Bericht door SSassen »

Pas op dat Reichelt ook onderdelen verkoopt opgekocht uit partijen en dan niet kan garanderen dat deze bij de originele fabrikant vandaan komen. Da’s meestal geen probleem, maar ze leveren daarom soms equivalenten ipv. originelen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bestellen via?...

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
Probeer het een via https://muxtronics.nl/onderdelen/
Dat is een "tussendienst" waarmee particulieren bij Farnell kunnen bestellen.
Heb er al meerdere keren naar tevredenheid gebruik van gemaakt.
Slim van die knul! Prijs voor zijn service is alleszins redelijk. Goeie tip Ray! :goedzo:

Ik begrijp dat het rechtstreeks naar je eigen adres verzonden wordt. Dat betekent wel dat er iemand thuis moet zijn om het in ontvangst te nemen als het niet door de brievenbus past. Anders kun je het bij een UPS ophaalpunt gaan ophalen...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bestellen via?...

Bericht door Shadow »

Je kan toch gewoon bij Mouser bestellen? 50 euro is het zo en zo goed als perfect geleverd etc.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bestellen via?...

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef:
Je kan toch gewoon bij Mouser bestellen? 50 euro is het zo en zo goed als perfect geleverd etc.
Voor 50 euries 4K7 MELF weerstandjes b.v...........? :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bestellen via?...

Bericht door Shadow »

Nee dat is niet leuk idd, maar als je een complete BOM besteld ben je er zo...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Bestellen via?...

Bericht door ray5150 »

Pjotr schreef:
ray5150 schreef:
Probeer het een via https://muxtronics.nl/onderdelen/
Dat is een "tussendienst" waarmee particulieren bij Farnell kunnen bestellen.
Heb er al meerdere keren naar tevredenheid gebruik van gemaakt.
Slim van die knul! Prijs voor zijn service is alleszins redelijk. Goeie tip Ray! :goedzo:

Ik begrijp dat het rechtstreeks naar je eigen adres verzonden wordt. Dat betekent wel dat er iemand thuis moet zijn om het in ontvangst te nemen als het niet door de brievenbus past. Anders kun je het bij een UPS ophaalpunt gaan ophalen...
Ja dat klopt, het word naar je huisadres verstuurd. dat laatste is bij mij nog niet gebeurd.
Maar ik heb tot nog toe alleen componentjes voor PCB en dergelijke besteld. dus kleine en platten verpakkingen.

Ook kan er wel eens een paar dagen tussenzitten, als je wat besteld krijg je gelijk een PDF factuur gemaild, de daadwerkelijke bestelling bij Farnell word pas weggezet na ontvangst van de betaling.
Hier een topic waarin de man erachter uitlegt hoe of wat : https://www.circuitsonline.net/forum/view/131073/1

Overigens verkoopt Farnell ook zelf particulier via https://sinuss.nl/ maar dat is vaak een 20 % duurder...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bestellen via?...

Bericht door Pjotr »

Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Bestellen via?...

Bericht door AatV »

Pjotr schreef:
Dat is wel bijna 63 jaar geleden! :mrgreen:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bestellen via?...

Bericht door Shadow »

En dan denk ik eens; ik maak hem niet :sure:
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Bestellen via?...

Bericht door OWC »

Ik zou het via MUX regelen, maar mochten mensen toch nog bepaalde dingen nodig hebben, heb ik wel de nodige accounts.
Valt wel een mouw aan te passen.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”