Bestellen via?...
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Bestellen via?...
Na het borrelen met de feestdagen vind ik het wel weer tijd om de soldeerbout aan te steken.
Zag op de Sjostrom Audio site een leuke koptelefoonversterker, de QRV08.
Nu de vraag: Heeft iemand ervaring met het importeren van een BOM bij Reichelt, Mouser, enz? Via de site van Farnell lukt het niet als particulier.
Zag op de Sjostrom Audio site een leuke koptelefoonversterker, de QRV08.
Nu de vraag: Heeft iemand ervaring met het importeren van een BOM bij Reichelt, Mouser, enz? Via de site van Farnell lukt het niet als particulier.
Re: Bestellen via?...
Probeer het een via https://muxtronics.nl/onderdelen/
Dat is een "tussendienst" waarmee particulieren bij Farnell kunnen bestellen.
Heb er al meerdere keren naar tevredenheid gebruik van gemaakt.
Dat is een "tussendienst" waarmee particulieren bij Farnell kunnen bestellen.
Heb er al meerdere keren naar tevredenheid gebruik van gemaakt.
Re: Bestellen via?...
Hee Ray, zoals het er uitziet kun je daar de order die je bij Farnell maakt naartoe kopiëren.
Maar hoe krijg je een bom geïmporteerd in farnell.
Maar hoe krijg je een bom geïmporteerd in farnell.
Re: Bestellen via?...
Dat is een beetje het punt. Die QRV08 heeft een beste bak onderdelen. Denk dat ik de koffiepot maar is aanzet en de ouwe oliebollen oppiep en er maar is voor ga zitten.
Daarmee nog een vraag, naar mijn idee is Reichelt helemaal niet prijzig in verhouding tot Mouser of Farnell. Hoe is jouw ervaring?
Daarmee nog een vraag, naar mijn idee is Reichelt helemaal niet prijzig in verhouding tot Mouser of Farnell. Hoe is jouw ervaring?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bestellen via?...
Farnell is relatief duur tov Reichelt. Dit komt omdat Farnell je garandeert dat je het de volgende dag in huis hebt met DHL, geen verzendkosten. Met name interessant voor bedrijven die de spullen direct willen hebben. Als particulier heb je een minimum order bedrag van EUR 50,-.
Als je geen haast hebt en je bent particulier is qua kosten Reichelt vaak een beter alternatief. En ook een prima tent hoor.
Als je geen haast hebt en je bent particulier is qua kosten Reichelt vaak een beter alternatief. En ook een prima tent hoor.
Re: Bestellen via?...
Ja mee eens, bij Reichelt bestel ik best vaak (sinds EOO offline is) Zit nu even de lijst bij Farnell in te kloppen maar daar zie ik te vaak minimale order hoveelheden. Voor een enkel project niet handig dus.
Re: Bestellen via?...
Soms kan het handig zijn wat meer te bestellen, dan gaat de stuks prijs vaak naar beneden.
Altijd makkelijk om wat reserve dingetjes in huis te hebben.
Altijd makkelijk om wat reserve dingetjes in huis te hebben.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Bestellen via?...
Pas op dat Reichelt ook onderdelen verkoopt opgekocht uit partijen en dan niet kan garanderen dat deze bij de originele fabrikant vandaan komen. Da’s meestal geen probleem, maar ze leveren daarom soms equivalenten ipv. originelen.
Re: Bestellen via?...
Slim van die knul! Prijs voor zijn service is alleszins redelijk. Goeie tip Ray!ray5150 schreef:Probeer het een via https://muxtronics.nl/onderdelen/
Dat is een "tussendienst" waarmee particulieren bij Farnell kunnen bestellen.
Heb er al meerdere keren naar tevredenheid gebruik van gemaakt.
Ik begrijp dat het rechtstreeks naar je eigen adres verzonden wordt. Dat betekent wel dat er iemand thuis moet zijn om het in ontvangst te nemen als het niet door de brievenbus past. Anders kun je het bij een UPS ophaalpunt gaan ophalen...
Re: Bestellen via?...
Je kan toch gewoon bij Mouser bestellen? 50 euro is het zo en zo goed als perfect geleverd etc.
Re: Bestellen via?...
Voor 50 euries 4K7 MELF weerstandjes b.v...........?Shadow schreef:Je kan toch gewoon bij Mouser bestellen? 50 euro is het zo en zo goed als perfect geleverd etc.
Re: Bestellen via?...
Nee dat is niet leuk idd, maar als je een complete BOM besteld ben je er zo...
Re: Bestellen via?...
Ja dat klopt, het word naar je huisadres verstuurd. dat laatste is bij mij nog niet gebeurd.Pjotr schreef:Slim van die knul! Prijs voor zijn service is alleszins redelijk. Goeie tip Ray!ray5150 schreef:Probeer het een via https://muxtronics.nl/onderdelen/
Dat is een "tussendienst" waarmee particulieren bij Farnell kunnen bestellen.
Heb er al meerdere keren naar tevredenheid gebruik van gemaakt.
Ik begrijp dat het rechtstreeks naar je eigen adres verzonden wordt. Dat betekent wel dat er iemand thuis moet zijn om het in ontvangst te nemen als het niet door de brievenbus past. Anders kun je het bij een UPS ophaalpunt gaan ophalen...
Maar ik heb tot nog toe alleen componentjes voor PCB en dergelijke besteld. dus kleine en platten verpakkingen.
Ook kan er wel eens een paar dagen tussenzitten, als je wat besteld krijg je gelijk een PDF factuur gemaild, de daadwerkelijke bestelling bij Farnell word pas weggezet na ontvangst van de betaling.
Hier een topic waarin de man erachter uitlegt hoe of wat : https://www.circuitsonline.net/forum/view/131073/1
Overigens verkoopt Farnell ook zelf particulier via https://sinuss.nl/ maar dat is vaak een 20 % duurder...
Re: Bestellen via?...
Hier wat meer info op zijn blog: https://ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/1 ... aat-2-jaar!
Re: Bestellen via?...
Dat is wel bijna 63 jaar geleden!Pjotr schreef:Hier wat meer info op zijn blog: https://ssj3gohan.tweakblogs.net/blog/1 ... aat-2-jaar!
groet,
Aat
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Bestellen via?...
Ik zou het via MUX regelen, maar mochten mensen toch nog bepaalde dingen nodig hebben, heb ik wel de nodige accounts.
Valt wel een mouw aan te passen.
Valt wel een mouw aan te passen.
