Tannoy units
Moderator: Beheerdersteam
Tannoy units
Hoi , ik heb een winkel gevonden die voorredelijke prijzen een hoop tannoy units in huis heeft... wsl ergens een overstock opgekocht ofzo , weet het niet maar dan nu mn vraagje...
Hoe geraak je aan de specificaties van die units ?
Ik ga ervan uit dat Tannoy uniys echt wel goed zijn maar er zijn geen specificaties van , gewoon de dozen met de units in , zgz vervang units voor als je er eentje stuk hebt in je Tannoy luidsprekerboxen ... maar zonder specs ben je er niets mee voor zelfbouw.
Hoe geraak je aan de specificaties van die units ?
Ik ga ervan uit dat Tannoy uniys echt wel goed zijn maar er zijn geen specificaties van , gewoon de dozen met de units in , zgz vervang units voor als je er eentje stuk hebt in je Tannoy luidsprekerboxen ... maar zonder specs ben je er niets mee voor zelfbouw.
die units die je hebt , heb je er gegevens bij ? kast inhoud , frequentiebereiken , watage e.d ? zo ja , verkoop je ze , zo ja , wat is je prijs ? , mss dat ik (als mij huidig project goed loopt) intresse heb ...
de units die iok ergens te koop weet zijn : 79000470
0541
0489
0510
0523
0615
Mvg , Benco.
de units die iok ergens te koop weet zijn : 79000470
0541
0489
0510
0523
0615
Mvg , Benco.
Tannoy Units
Benco, de nummers die je noemt lijken verdacht veel op serienummers en geen typenummers. Indien het 15 inch Dual-Concentrics betreft, kan ik je eventueel wel helpen met filterschema`s.
groet, optimus.
groet, optimus.
ben er ondertussen achter welke types het zijn , heeft ook lang genoeg geduurd
woofertjes uit de presicions center
uit de saturn s8
mercury m5
revolution r3
Eyris 1
de kast volumes e.d. raak ik wel aan , maar een bijpassende tweeter ? das nog de vraag , de filterschemas kan ook geen probleem zijn ... nu is het enkel de vraag of ik een project met een van deze units zie zitten , er is namelijk geen enkele DC unit bij
woofertjes uit de presicions center
uit de saturn s8
mercury m5
revolution r3
Eyris 1
de kast volumes e.d. raak ik wel aan , maar een bijpassende tweeter ? das nog de vraag , de filterschemas kan ook geen probleem zijn ... nu is het enkel de vraag of ik een project met een van deze units zie zitten , er is namelijk geen enkele DC unit bij
Ik heb ook eens 2 stuks DualConcentrics gekocht 8".
Ik had al (inmiddels verkocht) 2 stuks Saturn 8LRC.
Opengemaakt en nagemaakt: zowel kast als filter!
Het filter van de Tannoy S8 LRC heb ik het schama van, stelt heel weinig voor ! zie bijlage.
(buiten)Kast afmetingen zijn dxbxh= 27x25.5x4cm gemaakt van 22mm MDF.
De DC unit zit midden in baffle, met de poort 14 cm. lang tot voorkant baffle 6,6 cm diameter tussen zijkant offerrand en onderkant. Ik heb mijn kasten voorzien van loodbitumen aan de binnenzijde.
Klinkt beter dan het origineel.
Ik had al (inmiddels verkocht) 2 stuks Saturn 8LRC.
Opengemaakt en nagemaakt: zowel kast als filter!
Het filter van de Tannoy S8 LRC heb ik het schama van, stelt heel weinig voor ! zie bijlage.
(buiten)Kast afmetingen zijn dxbxh= 27x25.5x4cm gemaakt van 22mm MDF.
De DC unit zit midden in baffle, met de poort 14 cm. lang tot voorkant baffle 6,6 cm diameter tussen zijkant offerrand en onderkant. Ik heb mijn kasten voorzien van loodbitumen aan de binnenzijde.
Klinkt beter dan het origineel.
- Bijlagen
-
- tannoy.xls
- (37.5 KiB) 242 keer gedownload
Hé, dit draadje helemaal vergetenBenco schreef:die units die je hebt , heb je er gegevens bij ? kast inhoud , frequentiebereiken , watage e.d ? zo ja , verkoop je ze , zo ja , wat is je
Het zijn de S8-iw (de dual concentrics dus
leuk , en je doet ze weg die units ? of ga je er zelf iets mee doen ?Pjotr schreef:Hé, dit draadje helemaal vergetenBenco schreef:die units die je hebt , heb je er gegevens bij ? kast inhoud , frequentiebereiken , watage e.d ? zo ja , verkoop je ze , zo ja , wat is je![]()
Het zijn de S8-iw (de dual concentrics dus) De enige gegevens die ik heb is dat ze in een 20-30 liter gesloten kast moeten. Fs is iets van 45 Hz en ik denk dat ze daarmee tot iets van 60 Hz komen. Datasheet
Mvg Benco.
Hoi Benco,
Heb ze destijds aangeschaft om ze ook in-wall te monteren maar daar is door verhuizen niets meer van gekomen. Wil er nog steeds een setje monitorspeakers mee gaan maken.
Tja verkopen? ze zitten nog nieuw in de doos en hebben toen vlak voor de eeuwwisseling meer dan FL 600,- per stuk gekost. Als je belangstelling hebt wil ik ze wel overdoen, heb er voorlopig toch geen tijd voor. En ik kan ook de TS parameters wel voor je opmeten. Maar ja, wat het dan moet opbrengen?
Heb ze destijds aangeschaft om ze ook in-wall te monteren maar daar is door verhuizen niets meer van gekomen. Wil er nog steeds een setje monitorspeakers mee gaan maken.
Tja verkopen? ze zitten nog nieuw in de doos en hebben toen vlak voor de eeuwwisseling meer dan FL 600,- per stuk gekost. Als je belangstelling hebt wil ik ze wel overdoen, heb er voorlopig toch geen tijd voor. En ik kan ook de TS parameters wel voor je opmeten. Maar ja, wat het dan moet opbrengen?