2Hz uit je achterbank - synchroontestje

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

2Hz uit je achterbank - synchroontestje

Bericht door audiomanics »

Om even te zien of alle speakers in mijn achterbank wel goed aangesloten zaten, even een testje gedraaid...
Leuk gezicht wat ik jullie niet wil onthouden:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 3049888680
(stuk kleiner, met dank aan Tjolk)

Of een CD speler 2Hz kan weergeven... dacht 't wel :twisted:

Kees
Laatst gewijzigd door audiomanics op za 23 sep 2006, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: 2Hz uit je achterbank - synchroontestje

Bericht door mikekiwi »

audiomanics schreef:
Om even te zien of alle speakers in mijn achterbank wel goed aangesloten zaten, even een testje gedraaid...
Leuk gezicht wat ik jullie niet wil onthouden:

http://home.quicknet.nl/qn/prive/susan. ... erbank.mov
(4mb-- ik weet niet hoe ik het kleiner kan maken... nog niet dus)

Of een CD speler 2Hz kan weergeven... dacht 't wel :twisted:

Kees
Zooo...zitten ze er nu nog in??? Ze raken het roostertje wat er voor zit (bijna?). Via youtube.com kan je je filmpje uploaden en ook makkelijker delen...
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Euh om eerlijk te zeggen: al vier jaar... en ergens anders zitten er nog vier.. bijna 4000W RMS voor de bas alleen al...

Mijn trommelvliezen zitten er ook nog... :lol:

Is YouTube ook zo'n site met van die achterlijke "toppertje"-popups??

Kees
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

en ergens anders zitten er nog vier.. bijna 4000W RMS voor de bas alleen al...
:shock:
Weet je Kees, als ik zo af en toe je post's lees, vraag ik me wel eens af wat nou eigenlijk je hobby is. Wonende vlak bij de zee, dus scheepshoorns, of toch gewoon muziek boxen........ :roll: :D
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

't staat meestal toch op gewoon lekker luisternivo hoor, maar als ik op live nivo wil draaien moet de reserve er wel zijn.. (mijn best klinkende versterker levert toch niet veel meer dan 10Watt per kanaal, dus...)
Het geluidbeeld is met dergelijke patsers (ik bedoel de huis installatie) ook wel anders dan wat je met normale hoge-WAF-boxjes hebt..
Ik heb toch een redelijk grote audiofiele kennissenkring die mijn spulletje toch behoorlijk impressive vinden klinken..en zeker niet alleen vanwege de enorme geluiddruk die neergezet kan worden.. dat is alleen maar overdonderend....
Dat van die auto was eigenlijk alleen maar leuk: gewoon een boostertje inbouwen met een paar speakertjes is heel wat anders dan 50 kwadraat-kabels, platina accuklemmen, 500A-koppelrelais, 3Farad-bufferelco's etc. was gewoon leuk om eens iets te doen met dergelijke grote stromen (werkt gewoon op 12Volt..) uit de hand gelopen hobby van een , destijds alleenstaande, audio-verslaafde met vier banen (plus inkomen)...

Kees
sphere
Berichten: 242
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 14:54
Locatie: Leiden

Bericht door sphere »

Quicktime :twisted:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

sphere schreef:
Quicktime :twisted:
Tja zo komt 't uit mijn camera.. Ik houd me meer bezig met geluid en foto's ... nooit iets met filmen gehad..

Kees
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

alleenstaande, audio-verslaafde met vier banen (plus inkomen)...
Ja, ja, hum, en toen kwam :twisted: -lien. Net op tijd..? =D> 8)
'k weet het, 'k weet er alles van....zucht... :wink:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

:evil: -ien is minstens zo gek dus is er niet veel veranderd.. Met dit verschil dat ik nu weer gewoon een jobje heb en wat bijbaantjes..
Zij zet de stereo-tje vaak veel harder dan ik... zeker in de bus..

Binnenkort zelfs een forummededeling wellicht!!

Kees
Gebruikersavatar
Aquilon
In memoriam †
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 09 feb 2005, 18:08
Locatie: Gent (België)

Bericht door Aquilon »

zie ik daar 3 Infinity subs :shock: dat mag - hoop ik - dan toch wel in een behoorlijke bus zijn, en niet in, pakweg, een Smart'je :D
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Kijk nog eens goed... dan zie je die vierde op rij ook nog een beetje..
Inderdaad... een Vito busje

Kees
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Bedankt.. Kan ik die 4MB van mijn eigen smurfer afhalen.. scheelt weer.

Kees
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Ik vond die van Blaupunkt ook wel leuk. :lol:

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 8923354409
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

Gebruik je die dingen alleen voor de weergave van muziek of ook om te ventileren?

Het ziet er wel ontzettend bruut uit.

Groeten Mark
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

markje schreef:
Gebruik je die dingen alleen voor de weergave van muziek of ook om te ventileren?

Het ziet er wel ontzettend bruut uit.

Groeten Mark
IS bruut! :!: Als het beeld vertroebelt omdat je oogbollen gaan meetrillen mag je gerust van bruut spreken...
Afbeelding

Maar puur voor de muziek dus..heel af en toe zelfs klassiek..... heeeeel af en toe dan :wink:

Kees
markje
Berichten: 995
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 14:49

Bericht door markje »

audiomanics schreef:
markje schreef:
Gebruik je die dingen alleen voor de weergave van muziek of ook om te ventileren?

Het ziet er wel ontzettend bruut uit.

Groeten Mark
IS bruut! :!:
Afbeelding

Kees
Heb je ook een filmpje van die oogbollen?


Groeten Mark
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Nee... dan beweegt de camera teveel.. lukt niet..

Kees
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Afbeelding
JuuL
Berichten: 2616
Lid geworden op: za 12 mar 2005, 16:38

Bericht door JuuL »

:lol:
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

:shock: ....yeah right!!

Kees
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

heb je ook een showcase ergens? showyoursound.nl ofzo?
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Nee, alleen een bel bij de voordeur...

Kees
Gebruikersavatar
Fuzzbass
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 30 nov 2005, 18:49
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Bericht door Fuzzbass »

Ik wil je - overigens indrukwekkend - rijtje subs niet afkraken, maar bij 2 Hz is de SPL natuurlijk bedroevend laag. Dus dat doet toch wel het effect teniet. Elke sub met een grote slag krijg je met hooguit 100 watt ver over z'n Xmax heen.

Doet me denken aan een verkoper in een hifi zaak die de koper wijst op de wapperende konussen van het setje dat-ie aan het demostreren is: "goed, hè?". Terwijl gewoon het spul zeker 10-20% THD staat uit te blazen.
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Bericht door SSassen »

Doet me denken aan een verkoper in een hifi zaak die de koper wijst op de wapperende konussen van het setje dat-ie aan het demostreren is: "goed, hè?".
Gewoon naartoe lopen, wat door je haar woelen, nog 'ns dichterbij gaan staan en dan zeggen:

'Tsja, je kan voor 9.95-euro bij de Blokker een goedkope fohn kopen waarmee ik me haar toch echt beter droog krijg hoor'.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Gesloten