Bouw van... nieuw paar luidsprekers :) (Seas Coax T17)
Moderator: Beheerdersteam
Bouw van... nieuw paar luidsprekers :) (Seas Coax T17)
Tijdje geleden een set nieuwe seas coax (T17rex) opgepikt voor een leuke prijs. Ga er nu maar eens wat mee bouwen.
Wilde altijd al iets met gebogen hout doen dus heb een conceptje geschets, en ben gelijk gaan bouwen, zie wel hoe het verder verloopt!
Filteropzet wordt adhv tony's usb of KT kubus 7
wordt vervolgt...
Wilde altijd al iets met gebogen hout doen dus heb een conceptje geschets, en ben gelijk gaan bouwen, zie wel hoe het verder verloopt!
Filteropzet wordt adhv tony's usb of KT kubus 7
wordt vervolgt...
Laatst gewijzigd door jw op zo 21 jan 2007, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan-Willem
- Berichten: 650
- Lid geworden op: vr 06 jan 2006, 20:40
- Locatie: Nijeveen (bij Meppel)
- Contacteer:
Re: Bouw van... nieuw paar luidsprekers :)
Fraai, heeft wel wat van:

Manger Swing
Laat hem alleen niet te veel naar boven kijken, dat kan nadelig zijn voor de hogetonen-weergave.

Manger Swing
Laat hem alleen niet te veel naar boven kijken, dat kan nadelig zijn voor de hogetonen-weergave.
Hoi Henkjan,
Die mini-tl heb ik zelf bedacht, er zitten nu twee tb w3-871s in, 1.5 weg gefilterd, voor zo ver ik geluisterd heb, lijkt het wel potentie te hebben om wat te worden.
Heb verder geen simulatie gedaan, alleen op wat theorie gebaseerd die op t-linespeaker stond..
Lijn is +- 85 cm lang en loopt van 3xsd naar 1xsd ofzo, kan het thuis opzoeken.
Wilde met dit speakertje een compromi maken tussen tisch tml en needles.
voordeel zou zijn bafflestep, geen notch noodzakelijk, en minder vervorming.
Een nadeel dat me gelijk opviel was de verminderde afstraling, maar als je er recht voor zit gaat het prima.

Die mini-tl heb ik zelf bedacht, er zitten nu twee tb w3-871s in, 1.5 weg gefilterd, voor zo ver ik geluisterd heb, lijkt het wel potentie te hebben om wat te worden.
Heb verder geen simulatie gedaan, alleen op wat theorie gebaseerd die op t-linespeaker stond..
Lijn is +- 85 cm lang en loopt van 3xsd naar 1xsd ofzo, kan het thuis opzoeken.
Wilde met dit speakertje een compromi maken tussen tisch tml en needles.
voordeel zou zijn bafflestep, geen notch noodzakelijk, en minder vervorming.
Een nadeel dat me gelijk opviel was de verminderde afstraling, maar als je er recht voor zit gaat het prima.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Onafhankelijk van of ze nu goed gaan klinken en of het afstraal gedrag goed wordt, vind ik het een erg mooi ontwerp, die schets..
Compleet met handgeschreven kanttekeningen en gekleurde vlakken... Kan zo bij een mode ontwerper van de tafel zijn gerold. Je hebt 't in de vingers, zeg maar....
Dit ziet de koningin graag!! (beetje actueel blijven vandaag
)
Kees
Compleet met handgeschreven kanttekeningen en gekleurde vlakken... Kan zo bij een mode ontwerper van de tafel zijn gerold. Je hebt 't in de vingers, zeg maar....
Dit ziet de koningin graag!! (beetje actueel blijven vandaag
Kees
Hoi,audiomanics schreef:Onafhankelijk van of ze nu goed gaan klinken en of het afstraal gedrag goed wordt, vind ik het een erg mooi ontwerp, die schets..
Compleet met handgeschreven kanttekeningen en gekleurde vlakken... Kan zo bij een mode ontwerper van de tafel zijn gerold. Je hebt 't in de vingers, zeg maar....
Dit ziet de koningin graag!! (beetje actueel blijven vandaag)
Kees
De opmerking over het afstraalgedrag is over mn mini-tl. Die seas coax schijnt een behoorlijk goede afstraling te hebben.
ohja nog een fototje
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Ga ik zeker proberen! ik dacht aan witkleurige ledjes.audiomanics schreef:Oh dat zijn mooie speakers voor een lampje er achter of een trosje blauwe leds![]()
Kitsch, dat zeker maar wel gaaf..
Kees
Inmiddels heb ik een wijzing doorgevoerd in de vormgeving aan de achterkant, ik vond de vorm namelijk niet 'af'.
Aangezien het me niet gaat lukken om de behuizing zwevende te krijgen zoals op de eerste schets te zien is, wordt de achterkant nu ook meer gekromt.
Gebrobeerd is de vorm een mix te maken van tangent en organische vorm, om meer van de rechthoekige kast af te komen, ookal is dit slechts subtiel.
Nu maar foto'tje van het idee:
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:


