Toekomstige luisterruimte (long term)

Over mods aan je luisteromgeving

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Toekomstige luisterruimte (long term)

Bericht door beijert »

Hier moet ie komen,
IMG_20180519_194206.jpg

Ruimte is volgens de NEN 3,5 *8 meter. Naast die anderhalf meter zit nog een halve meter vloer naar een borstwering toe van 80 cm hoog.

Er komt een trapopgang ongeveer op het midden aan de kant. Vloer bestaat uit balken van 70*200mm 40cm hoh met grenen planken van 21mm. Net als vroeger op het aantal balken en de maat na.

Mijn knutselruimte zit er onder.

Nog tips voordat ik ga aftimmeren?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Toekomstige luisterruimte (long term)

Bericht door ds23man »

Zou eerst dat dak maar eens aanpakken, kale pannen is een gegarandeerd recept voor tocht en lekkage.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Toekomstige luisterruimte (long term)

Bericht door beijert »

Het dak gaat er nog af, enkele gescheurde pannen worden eerst vervangen. Later komen er geisoleerde dakplaten op. Schuur is nu in ieder geval waterdicht. Hebben we vorige week getest.

Dit hebben ze tientallen jaren zo laten gaan. Alles is krokant en verrot behalve de kap zelf. Op enkele balken na waar het water vrij heeft mogen stromen.


.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Toekomstige luisterruimte (long term)

Bericht door dre »

Flinke klus zo!
Sterkte er mee! :goedzo:
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Toekomstige luisterruimte (long term)

Bericht door beijert »

Dank je wel, het huis moet ook nog maar dit hebben we eerst nodig voor opslag van mijn oma's complete inboedel.

Zo loopt alles een beetje anders dan voorzien.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Toekomstige luisterruimte (long term)

Bericht door ray5150 »

Dat is een beste puist werk.
Zou inderdaad als eerste het dak aanpakken, waterdicht en geisoleerd lijkt me een eerste vereiste.
Succes ermee gewenst. daar kun je best wel iets leuks van maken.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Toekomstige luisterruimte (long term)

Bericht door beijert »

Mijn audio spulletjes komen pas op het allerlaats hoor.

Eerst de constructie weer veilig en degelijk. Kan best zijn dat volgend jaar het dak pas aan de beurt is, die wil ik er geen twee keer afpakken.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Toekomstige luisterruimte (long term)

Bericht door Barry2001 »

Van die Ik Vertrek flashbacks :D Maar is toch geweldig, droom van elke audiofanaat, een ruimte die je naar eigen inzicht kunt inrichten. Succes, & keep us posted.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Toekomstige luisterruimte (long term)

Bericht door richard »

Een hele puist werk. Succes met de onderneming.
Maak de boel niet te zwaar en zorg voor voldoende verband in de constructie.
Heb je beschikking over een bouwkundig adviseur?
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Toekomstige luisterruimte (long term)

Bericht door beijert »

Dank je.

Ik heb wat aannemers en uitvoerders in de familie waarmee ik een aantal zaken doorneem die ik zelf vooraf bedacht (of van het net geplukt) en nagerekend heb.

Het is feitelijk een houtskeletbouw geworden. Beetje volgens het box in box principe. En daarbij volg ik de regels van de hsb bouw.

Is dat dubbel? Hsb bouw?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Toekomstige luisterruimte (long term)

Bericht door Shadow »

Ja dat is dubbel, maar mooi! Hoe staat het er mee?
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Toekomstige luisterruimte (long term)

Bericht door beijert »

Ja, wel goed. Balken liggen, vloertje er op.

Hij gaat nu als opslag gebruikt worden in verband met een overlijden en daarnaast wéér een verhuizing. De niet lekke pannen met een scheur hebben we nu hopelijk ook vervangen.

Voordat ik hem als luisterruimte zal gebruiken komt er toch een nieuwe op maar als schuur zijnde is ie dicht genoeg


Zal even foto's schieten als ik terug ben van vakantie.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Toekomstige luisterruimte (long term)

Bericht door Shadow »

Leuk om te horen! (Dat van de progressie dan he, niet van de volgende overledene)
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Toekomstige luisterruimte (long term)

Bericht door beijert »

Ik heb geen spijt dat we de balkjes eerder hebben vervangen.

Want dit...(niet gelet op de ontzettende zooi eronder)
IMG_20180903_152544.jpg
Vervangt dit..
IMG_20180903_152620.jpg
Dit zijn dan ook nog de balken die er van onder nog behoorlijk uit zagen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Toekomstige luisterruimte (long term)

Bericht door Shadow »

De kachel in! :rock:
Mooi werk hoor! :goeie:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Toekomstige luisterruimte (long term)

Bericht door ray5150 »

Hoe oud is dat pand eigenlijk ?
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3080
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Toekomstige luisterruimte (long term)

Bericht door beijert »

De schuur is een stal uit 1913, hoort bij een huis uit 1898.

De kachel wacht ik niet af, (ook niet fijn in het centrum) ik zie er verse boormeel tussen dus voer alles zo snel mogelijk af. Nu nog even wat eikels verzamelen voor de wormpjes.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Toekomstige luisterruimte (long term)

Bericht door Shadow »

Oei snel weg dan idd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Toekomstige luisterruimte (long term)

Bericht door Shadow »

beijert schreef: ma 03 sep 2018, 19:40
De schuur is een stal uit 1913, hoort bij een huis uit 1898.
Hoe is het hier mee?
Plaats reactie