Toekomstige luisterruimte (long term)
Moderator: Beheerdersteam
Toekomstige luisterruimte (long term)
Hier moet ie komen,
Ruimte is volgens de NEN 3,5 *8 meter. Naast die anderhalf meter zit nog een halve meter vloer naar een borstwering toe van 80 cm hoog.
Er komt een trapopgang ongeveer op het midden aan de kant. Vloer bestaat uit balken van 70*200mm 40cm hoh met grenen planken van 21mm. Net als vroeger op het aantal balken en de maat na.
Mijn knutselruimte zit er onder.
Nog tips voordat ik ga aftimmeren?
Ruimte is volgens de NEN 3,5 *8 meter. Naast die anderhalf meter zit nog een halve meter vloer naar een borstwering toe van 80 cm hoog.
Er komt een trapopgang ongeveer op het midden aan de kant. Vloer bestaat uit balken van 70*200mm 40cm hoh met grenen planken van 21mm. Net als vroeger op het aantal balken en de maat na.
Mijn knutselruimte zit er onder.
Nog tips voordat ik ga aftimmeren?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Toekomstige luisterruimte (long term)
Zou eerst dat dak maar eens aanpakken, kale pannen is een gegarandeerd recept voor tocht en lekkage.
Re: Toekomstige luisterruimte (long term)
Het dak gaat er nog af, enkele gescheurde pannen worden eerst vervangen. Later komen er geisoleerde dakplaten op. Schuur is nu in ieder geval waterdicht. Hebben we vorige week getest.
Dit hebben ze tientallen jaren zo laten gaan. Alles is krokant en verrot behalve de kap zelf. Op enkele balken na waar het water vrij heeft mogen stromen.
.
Dit hebben ze tientallen jaren zo laten gaan. Alles is krokant en verrot behalve de kap zelf. Op enkele balken na waar het water vrij heeft mogen stromen.
.
Re: Toekomstige luisterruimte (long term)
Dank je wel, het huis moet ook nog maar dit hebben we eerst nodig voor opslag van mijn oma's complete inboedel.
Zo loopt alles een beetje anders dan voorzien.
Zo loopt alles een beetje anders dan voorzien.
Re: Toekomstige luisterruimte (long term)
Dat is een beste puist werk.
Zou inderdaad als eerste het dak aanpakken, waterdicht en geisoleerd lijkt me een eerste vereiste.
Succes ermee gewenst. daar kun je best wel iets leuks van maken.
Zou inderdaad als eerste het dak aanpakken, waterdicht en geisoleerd lijkt me een eerste vereiste.
Succes ermee gewenst. daar kun je best wel iets leuks van maken.
Re: Toekomstige luisterruimte (long term)
Mijn audio spulletjes komen pas op het allerlaats hoor.
Eerst de constructie weer veilig en degelijk. Kan best zijn dat volgend jaar het dak pas aan de beurt is, die wil ik er geen twee keer afpakken.
Eerst de constructie weer veilig en degelijk. Kan best zijn dat volgend jaar het dak pas aan de beurt is, die wil ik er geen twee keer afpakken.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Toekomstige luisterruimte (long term)
Van die Ik Vertrek flashbacks
Maar is toch geweldig, droom van elke audiofanaat, een ruimte die je naar eigen inzicht kunt inrichten. Succes, & keep us posted.
Re: Toekomstige luisterruimte (long term)
Een hele puist werk. Succes met de onderneming.
Maak de boel niet te zwaar en zorg voor voldoende verband in de constructie.
Heb je beschikking over een bouwkundig adviseur?
Maak de boel niet te zwaar en zorg voor voldoende verband in de constructie.
Heb je beschikking over een bouwkundig adviseur?
Re: Toekomstige luisterruimte (long term)
Dank je.
Ik heb wat aannemers en uitvoerders in de familie waarmee ik een aantal zaken doorneem die ik zelf vooraf bedacht (of van het net geplukt) en nagerekend heb.
Het is feitelijk een houtskeletbouw geworden. Beetje volgens het box in box principe. En daarbij volg ik de regels van de hsb bouw.
Is dat dubbel? Hsb bouw?
Ik heb wat aannemers en uitvoerders in de familie waarmee ik een aantal zaken doorneem die ik zelf vooraf bedacht (of van het net geplukt) en nagerekend heb.
Het is feitelijk een houtskeletbouw geworden. Beetje volgens het box in box principe. En daarbij volg ik de regels van de hsb bouw.
Is dat dubbel? Hsb bouw?
Re: Toekomstige luisterruimte (long term)
Ja, wel goed. Balken liggen, vloertje er op.
Hij gaat nu als opslag gebruikt worden in verband met een overlijden en daarnaast wéér een verhuizing. De niet lekke pannen met een scheur hebben we nu hopelijk ook vervangen.
Voordat ik hem als luisterruimte zal gebruiken komt er toch een nieuwe op maar als schuur zijnde is ie dicht genoeg
Zal even foto's schieten als ik terug ben van vakantie.
Hij gaat nu als opslag gebruikt worden in verband met een overlijden en daarnaast wéér een verhuizing. De niet lekke pannen met een scheur hebben we nu hopelijk ook vervangen.
Voordat ik hem als luisterruimte zal gebruiken komt er toch een nieuwe op maar als schuur zijnde is ie dicht genoeg
Zal even foto's schieten als ik terug ben van vakantie.
Re: Toekomstige luisterruimte (long term)
Leuk om te horen! (Dat van de progressie dan he, niet van de volgende overledene)
Re: Toekomstige luisterruimte (long term)
Ik heb geen spijt dat we de balkjes eerder hebben vervangen.
Want dit...(niet gelet op de ontzettende zooi eronder) Vervangt dit..
Dit zijn dan ook nog de balken die er van onder nog behoorlijk uit zagen.
Want dit...(niet gelet op de ontzettende zooi eronder) Vervangt dit..
Dit zijn dan ook nog de balken die er van onder nog behoorlijk uit zagen.
Re: Toekomstige luisterruimte (long term)
De schuur is een stal uit 1913, hoort bij een huis uit 1898.
De kachel wacht ik niet af, (ook niet fijn in het centrum) ik zie er verse boormeel tussen dus voer alles zo snel mogelijk af. Nu nog even wat eikels verzamelen voor de wormpjes.
De kachel wacht ik niet af, (ook niet fijn in het centrum) ik zie er verse boormeel tussen dus voer alles zo snel mogelijk af. Nu nog even wat eikels verzamelen voor de wormpjes.
