Het jaar waarin ik mijn droom audio systeem ga bouwen (met fotos hier ui-te-raard
Vraag over deze class A amplifier van "chinesium" makelij. Gekocht en onderweg samen met bijbehorende aparte voedingskast met trafo enz.
Dit is één onderdeel voor de audio signal path. Ik heb een paar vragen hierover voor de techneuten die de zin en onzin en geloof en bijgeloof goed van elkaar weten te onderscheiden door ervaring:
1. Hoe kan men ZIEN of de gebruikte capacitors origineel zijn of namaak?
2. Hoe kan men METEN of de ene capacitors beter presteert dan een andere capacitor?
3. Maakt het in Uw ervaring een (hoorbaar) verschil, als we deze capacitors vervangen door betere capacitors zoals Nichicon KZ Muse, Nichicon KG gold Tune of Elna Silmic II?
4. Bonusvraag: waar zijn de twee blauwe potmeters voor? ik denk het instellen van de ruststroom, toch? Ik vroeg hoe/waar kan ik dat zelf meten/bijstellen als het (na verloop van jaren?) nodig is. Maar de verkopende distributeur wist het antwoord niet. Hij zei alleen: "Please don't touch anything: the designers have tested every single model by hand before shipment!" Kan ik zelf op een een of andere manier erachterkomen of verifiëren dat de potmeters "inderdaad" goed staan ingesteld? Ik heb een goede voltmeter.