Trafo voor Musical Fidelity A 220.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Whooty.58
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 20:35

Trafo voor Musical Fidelity A 220.

Bericht door Whooty.58 »

De trafo van mijn Musical Fidelity A 220 is kapot maar onbekend wat voor trafo dit is ( geen schema, geen notificaties, etc, etc) Wie weet wat voor trafo hiervoor is gebruikt.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Trafo voor Musical Fidelity A 220.

Bericht door ray5150 »

Welkom.
Hoe heb je vastgesteld dat de transformator werkelijk defect is ?
Whooty.58
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 20:35

Re: Trafo voor Musical Fidelity A 220.

Bericht door Whooty.58 »

kortsluiting....
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Trafo voor Musical Fidelity A 220.

Bericht door markbakk »

Is er dan niet meer stuk dan alleen de trafo?
Whooty.58
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 04 dec 2017, 20:35

Re: Trafo voor Musical Fidelity A 220.

Bericht door Whooty.58 »

volgens diegene die hem voor mij repareert niet, en is alleen de trafo kapot. Bij gebruik brandde de zekering in de electriciteitskast door en stopte de versterker ermee. Volgens mij is de versterker op meerdere plaatsen ook gezekerd om hem voor meer schade te behoeden.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Trafo voor Musical Fidelity A 220.

Bericht door ray5150 »

Eigenaardig dat hij je dan niet kan vertellen wat voor transformator er in zit.
Er zit vrijwel altijd een stikker op de trafo met typenummer, fabrikant, en soms wat technische gegevens.

Als ik afga op deze foto :
223871-musical_fidelity_a220_class_amint.jpg
Dan gok ik : ongeveer 400 VA, 2 symmetrische secundaire wikkelingen, ik twijfel een beetje over de mogelijke secundaire spanning.
Er staat met koeieletters op "Class A" en ik lees dat hij 2 x 50 Watt zou zijn. ik kan het me niet voorstellen dat dat in full class A is als ik zo naar dat koellichaam en die elko's zo kijk....
Het zal wel een AB versterker zijn, die de eerste paar Watt's in A doet en daarna de ruststroom afknijpt.
Ik vermoed dat hij zo rond de 2 x 30 a 2 x 35 Volt AC zal zijn.
Zo te zien is het ook een standaard trafo die zo bij de leverancier van de plank komt. Zou een ILP kunnen zijn.
In ieder geval geen fancy ding met aardschermen of extra wikkelingen voor de pre-amp.
(disclaimer, hieraan kan geen enkel recht of aanspraak ontleend worden.)
Jammer genoeg is er geen service manual of schema van te vinden. dat zou het een stuk makkelijker maken.
Laatst gewijzigd door ray5150 op ma 04 dec 2017, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Trafo voor Musical Fidelity A 220.

Bericht door Shadow »

Fabriek al gemaild? Service is goed over het algemeen daar.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Trafo voor Musical Fidelity A 220.

Bericht door Barry2001 »

Welkom op dit forum!

Service, fabriek?? Alles wat je niet moet doen in de versterkerbouw zit hierin. Kroonsteentjes, plakvoetjes, een kabel zo uit de trafo die tegen een vermoedelijk bloedheet wordend koelblok aanligt (50W klasse A?), is die kabel niet doorgebrand? Een print waar alles scheef op zit. Sorry voor het negatieve geluid, maar brrr......
Ding heeft zeker weten nooit een keuringsinstantie gezien.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: Trafo voor Musical Fidelity A 220.

Bericht door Ah!buis »

<Hier> vindt je een en ander, zoals dat de bruggelijkrichter aan de zwakke kant zou zijn.Kan de oorzaak van een verbrande trafo wezen.
Mogelijke vervangers Talema 0225P1-2-018 of van bij TME type RT250-2015
Anne
Plaats reactie