Trafo voor Musical Fidelity A 220.
Moderator: Beheerdersteam
Trafo voor Musical Fidelity A 220.
De trafo van mijn Musical Fidelity A 220 is kapot maar onbekend wat voor trafo dit is ( geen schema, geen notificaties, etc, etc) Wie weet wat voor trafo hiervoor is gebruikt.
Re: Trafo voor Musical Fidelity A 220.
Welkom.
Hoe heb je vastgesteld dat de transformator werkelijk defect is ?
Hoe heb je vastgesteld dat de transformator werkelijk defect is ?
volgens diegene die hem voor mij repareert niet, en is alleen de trafo kapot. Bij gebruik brandde de zekering in de electriciteitskast door en stopte de versterker ermee. Volgens mij is de versterker op meerdere plaatsen ook gezekerd om hem voor meer schade te behoeden.
Eigenaardig dat hij je dan niet kan vertellen wat voor transformator er in zit.
Er zit vrijwel altijd een stikker op de trafo met typenummer, fabrikant, en soms wat technische gegevens.
Als ik afga op deze foto :
Dan gok ik : ongeveer 400 VA, 2 symmetrische secundaire wikkelingen, ik twijfel een beetje over de mogelijke secundaire spanning.
Er staat met koeieletters op "Class A" en ik lees dat hij 2 x 50 Watt zou zijn. ik kan het me niet voorstellen dat dat in full class A is als ik zo naar dat koellichaam en die elko's zo kijk....
Het zal wel een AB versterker zijn, die de eerste paar Watt's in A doet en daarna de ruststroom afknijpt.
Ik vermoed dat hij zo rond de 2 x 30 a 2 x 35 Volt AC zal zijn.
Zo te zien is het ook een standaard trafo die zo bij de leverancier van de plank komt. Zou een ILP kunnen zijn.
In ieder geval geen fancy ding met aardschermen of extra wikkelingen voor de pre-amp.
(disclaimer, hieraan kan geen enkel recht of aanspraak ontleend worden.)
Jammer genoeg is er geen service manual of schema van te vinden. dat zou het een stuk makkelijker maken.
Er zit vrijwel altijd een stikker op de trafo met typenummer, fabrikant, en soms wat technische gegevens.
Als ik afga op deze foto :
Dan gok ik : ongeveer 400 VA, 2 symmetrische secundaire wikkelingen, ik twijfel een beetje over de mogelijke secundaire spanning.
Er staat met koeieletters op "Class A" en ik lees dat hij 2 x 50 Watt zou zijn. ik kan het me niet voorstellen dat dat in full class A is als ik zo naar dat koellichaam en die elko's zo kijk....
Het zal wel een AB versterker zijn, die de eerste paar Watt's in A doet en daarna de ruststroom afknijpt.
Ik vermoed dat hij zo rond de 2 x 30 a 2 x 35 Volt AC zal zijn.
Zo te zien is het ook een standaard trafo die zo bij de leverancier van de plank komt. Zou een ILP kunnen zijn.
In ieder geval geen fancy ding met aardschermen of extra wikkelingen voor de pre-amp.
(disclaimer, hieraan kan geen enkel recht of aanspraak ontleend worden.)
Jammer genoeg is er geen service manual of schema van te vinden. dat zou het een stuk makkelijker maken.
Laatst gewijzigd door ray5150 op ma 04 dec 2017, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Fabriek al gemaild? Service is goed over het algemeen daar.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Welkom op dit forum!
Service, fabriek?? Alles wat je niet moet doen in de versterkerbouw zit hierin. Kroonsteentjes, plakvoetjes, een kabel zo uit de trafo die tegen een vermoedelijk bloedheet wordend koelblok aanligt (50W klasse A?), is die kabel niet doorgebrand? Een print waar alles scheef op zit. Sorry voor het negatieve geluid, maar brrr......
Ding heeft zeker weten nooit een keuringsinstantie gezien.
Service, fabriek?? Alles wat je niet moet doen in de versterkerbouw zit hierin. Kroonsteentjes, plakvoetjes, een kabel zo uit de trafo die tegen een vermoedelijk bloedheet wordend koelblok aanligt (50W klasse A?), is die kabel niet doorgebrand? Een print waar alles scheef op zit. Sorry voor het negatieve geluid, maar brrr......
Ding heeft zeker weten nooit een keuringsinstantie gezien.
<Hier> vindt je een en ander, zoals dat de bruggelijkrichter aan de zwakke kant zou zijn.Kan de oorzaak van een verbrande trafo wezen.
Mogelijke vervangers Talema 0225P1-2-018 of van bij TME type RT250-2015
Anne
Mogelijke vervangers Talema 0225P1-2-018 of van bij TME type RT250-2015
Anne