Dynaudio MW190 - repareren?
Moderator: Beheerdersteam
Dynaudio MW190 - repareren?
Mag ik jullie om wat advies vragen? In heb een Dynaudio MW190 subwoofer (car audio sub en ca. 20j) waarvan de foamrand zo'n beetje afbrokkelt door ouderdom.
De rest van de unit is zgan.
Wil unit gaan uitproberen in home audio maar vraag me af of het de moeite waard is om de foamrand te laten vervangen, waar zou ik terecht kunnen en aan wat voor bedragen moet ik denken?
Hier wat foto's.
Gr, Anoep
De rest van de unit is zgan.
Wil unit gaan uitproberen in home audio maar vraag me af of het de moeite waard is om de foamrand te laten vervangen, waar zou ik terecht kunnen en aan wat voor bedragen moet ik denken?
Hier wat foto's.
Gr, Anoep
Laatst gewijzigd door snapo6 op zo 03 dec 2017, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: Dynaudio MW190 - repareren?
Die surrounds zijn te vervangen, Audiofriends levert ze: https://www.repairyourspeakers.com/inde ... 28&lang=nl
Re: Dynaudio MW190 - repareren?
Bedankt Rob, jouw kom ik ook overal tegen he!
Repareren zij zelf ook?
Repareren zij zelf ook?
- Mtraxx
- Ook commercieel actief
- Berichten: 436
- Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
- Locatie: hurdegaryp
- Contacteer:
Re: Dynaudio MW190 - repareren?
De specialist uit het noorden: http://www.total-speaker-repair.nl/
Ik heb daar Wilson Puppy 21cm Dynaudio's laten repareren een tijdje terug. Helemaal perfect, maar vakmanschap kost geld!
Ik zou daar informeren naar een prijs.
Grt,
Gerjan
Ik heb daar Wilson Puppy 21cm Dynaudio's laten repareren een tijdje terug. Helemaal perfect, maar vakmanschap kost geld!
Ik zou daar informeren naar een prijs.
Grt,
Gerjan
Re: Dynaudio MW190 - repareren?
Bedankt Gerjan, stuur wel een mailtje naar die gasten voor een prijsopgave.
Re: Dynaudio MW190 - repareren?
Die zijn er weer af - dus dan treed automatisch forumregel 5 in werking 
Re: Dynaudio MW190 - repareren?
Hhhmmmmmmm ik snapte het al niet. Ga uitpluizen hoe ik foto's moet plaatsen en forumregel 5 opzoeken!
Re: Dynaudio MW190 - repareren?
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 53&t=11189
(zorg er wel voor dat het bestandsformaat onder de 1 mB blijft.)
(zorg er wel voor dat het bestandsformaat onder de 1 mB blijft.)
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: Dynaudio MW190 - repareren?
Of het nou car of home is...snapo6 schreef:Bedankt Rob, jouw kom ik ook overal tegen he!
Repareren zij zelf ook?
Of Audiofriends repareert, dacht het niet eigenlijk...
Maar is op zich niet echt heel lastig te doen, oude surround resten goed verwijderen is het meeste werk. Daarna de nieuwe zo symmetrisch mogelijk er weer tegenaan lijmen, Audiofriends levert de juiste lijm er bij. Staan genoeg tutorials op youtube.
Maar kan me voorstellen dat je er zelf niet aan wil beginnen, blijft een prima sub die je niet wil verknallen.
Re: Dynaudio MW190 - repareren?
Shadow schreef:forumregel 5
ps.
Het vervangen van de rolrand is zeker te doen maar het is wel zo'n "zen" klusje waar je rustig de tijd voor moet nemen, hou ook goed rekening met de lijm die je gebruikt ..... wat gebruikt Dynaudio poly-dinges oid? Vraag bij AudioFriends advies over de juiste rolrand en lijm
Re: Dynaudio MW190 - repareren?
Precies Rob, prima sub die ik niet wil verknallen.
Plannen nog niet helemaal klaar c.q. helder maar loop met de gedachte om subs (2x) toe te voegen in mijn home systeem. Te gebruiken voor muziek maar ook in een home cinema setup en zoals je weet zijn nagenoeg al mijn units afkomstig uit de car audio.
Heb volgende liggen Dynaudio MW190, Vifa MA26WR09/4 en TREO TSX 12.22 - als ik één van deze wil gaan gebruiken dan moet ik eentje bijkopen alleen zijn ze heel moeilijk te verkrijgen.
Keuzes, keuzes en nog eens keuzes!
Plannen nog niet helemaal klaar c.q. helder maar loop met de gedachte om subs (2x) toe te voegen in mijn home systeem. Te gebruiken voor muziek maar ook in een home cinema setup en zoals je weet zijn nagenoeg al mijn units afkomstig uit de car audio.
Heb volgende liggen Dynaudio MW190, Vifa MA26WR09/4 en TREO TSX 12.22 - als ik één van deze wil gaan gebruiken dan moet ik eentje bijkopen alleen zijn ze heel moeilijk te verkrijgen.
Keuzes, keuzes en nog eens keuzes!
Re: Dynaudio MW190 - repareren?
Kosten als ik het zelf moet doen vallen enigzins mee, ca. 25 euries
https://www.repairyourspeakers.com/inde ... 07&lang=nl
Maak wel een kosten/baten analyse en dan neem ik wel een beslissing, heb ook een prijsopgave gevraagd aan de specialist uit het noorden.
Eea afhankelijk van de definitieve plannen.
https://www.repairyourspeakers.com/inde ... 07&lang=nl
Maak wel een kosten/baten analyse en dan neem ik wel een beslissing, heb ook een prijsopgave gevraagd aan de specialist uit het noorden.
Eea afhankelijk van de definitieve plannen.
Re: Dynaudio MW190 - repareren?
magnesium silicone polymereSARK schreef:wat gebruikt Dynaudio poly-dinges oid?
Hier een informatief filmpje waar ook een Dynaudio woof wordt hersteld, als je aan een draaischijf (Lazy Susan) kunt komen dan maakt het 't werken wel wat makkelijker.
Er wordt in het filmpje niet moeilijk gedaan over het centreren van de conus .... misschien omdat de spreekspoel zo groot is dat dit geen probleem zal opleveren maar als iemand hier ervaring mee heeft dat lees ik dat graag!
Alternatieve methode om de spreekspoel/conus te centreren zonder de dustcap te verwijderen:
Re: Dynaudio MW190 - repareren?
Dat kan maar ik heb geen idee hoe dik de shims moeten zijn ... in dit filmpje (vanaf minuut 3.00) kun je zien dat men in de fabriek dit ook doet:
Re: Dynaudio MW190 - repareren?
Iets dichterbij en ook goede resultaten: http://www.audiolab.nl/audiolab8x6.htmsnapo6 schreef:heb ook een prijsopgave gevraagd aan de specialist uit het noorden.
Groeten, Jan.
Re: Dynaudio MW190 - repareren?
Waarom geen twee verschillende woofers? Dan dempen ze elkaars onvolkomenheden in plaats van dat deze worden versterkt.snapo6 schreef:... als ik één van deze wil gaan gebruiken dan moet ik eentje bijkopen alleen zijn ze heel moeilijk te verkrijgen.
Keuzes, keuzes en nog eens keuzes!
Re: Dynaudio MW190 - repareren?
Is dat zo? Dat is dan mijn onwetendheid, altijd gedacht dat het 2 dezelfde moesten zijn.
Ben afkomstig uit de car audio wereld en daar werd altijd aangeraden 2 dezelfde te gebruiken.
Ben afkomstig uit de car audio wereld en daar werd altijd aangeraden 2 dezelfde te gebruiken.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Dynaudio MW190 - repareren?
Ik heb de 12" versie gerefoamd, naast tal van andere woofers. De rand is heel soepel, daardoor is deze niet vormvast en is het minder een beginnersklusje.
