Dynaudio MW190 - repareren?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
snapo6
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 14 jan 2007, 15:51
Locatie: Spike City

Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door snapo6 »

Mag ik jullie om wat advies vragen? In heb een Dynaudio MW190 subwoofer (car audio sub en ca. 20j) waarvan de foamrand zo'n beetje afbrokkelt door ouderdom.
De rest van de unit is zgan.

Wil unit gaan uitproberen in home audio maar vraag me af of het de moeite waard is om de foamrand te laten vervangen, waar zou ik terecht kunnen en aan wat voor bedragen moet ik denken?
Hier wat foto's.

Gr, Anoep
Bijlagen
IMG_20171202_213525.jpg
IMG_20171202_213615.jpg
IMG_20171202_213622.jpg
Laatst gewijzigd door snapo6 op zo 03 dec 2017, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door Bertje »

Die surrounds zijn te vervangen, Audiofriends levert ze: https://www.repairyourspeakers.com/inde ... 28&lang=nl
snapo6
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 14 jan 2007, 15:51
Locatie: Spike City

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door snapo6 »

Bedankt Rob, jouw kom ik ook overal tegen he!
Repareren zij zelf ook?
Gebruikersavatar
Mtraxx
Ook commercieel actief
Berichten: 436
Lid geworden op: za 21 apr 2012, 23:53
Locatie: hurdegaryp
Contacteer:

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door Mtraxx »

De specialist uit het noorden: http://www.total-speaker-repair.nl/

Ik heb daar Wilson Puppy 21cm Dynaudio's laten repareren een tijdje terug. Helemaal perfect, maar vakmanschap kost geld!
Ik zou daar informeren naar een prijs.

Grt,

Gerjan
snapo6
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 14 jan 2007, 15:51
Locatie: Spike City

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door snapo6 »

Bedankt Gerjan, stuur wel een mailtje naar die gasten voor een prijsopgave.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door SARK »

Ik zie geen foto's :think:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door Shadow »

Die zijn er weer af - dus dan treed automatisch forumregel 5 in werking :wink:
snapo6
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 14 jan 2007, 15:51
Locatie: Spike City

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door snapo6 »

Hhhmmmmmmm ik snapte het al niet. Ga uitpluizen hoe ik foto's moet plaatsen en forumregel 5 opzoeken!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door ray5150 »

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 53&t=11189
(zorg er wel voor dat het bestandsformaat onder de 1 mB blijft.)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door Shadow »

Forumregel 5 ; Sark heeft er een plaatje van :wink:
snapo6
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 14 jan 2007, 15:51
Locatie: Spike City

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door snapo6 »

Bedankt voor de wijze les :)
Foto's nu als bijlage.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door ray5150 »

:yeah: :yeah: :yeah: =D> =D>
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door Bertje »

snapo6 schreef:
Bedankt Rob, jouw kom ik ook overal tegen he!
Repareren zij zelf ook?
Of het nou car of home is...;-)
Of Audiofriends repareert, dacht het niet eigenlijk...
Maar is op zich niet echt heel lastig te doen, oude surround resten goed verwijderen is het meeste werk. Daarna de nieuwe zo symmetrisch mogelijk er weer tegenaan lijmen, Audiofriends levert de juiste lijm er bij. Staan genoeg tutorials op youtube.
Maar kan me voorstellen dat je er zelf niet aan wil beginnen, blijft een prima sub die je niet wil verknallen.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door SARK »

Shadow schreef:
forumregel 5
:rofl:

ps.
Het vervangen van de rolrand is zeker te doen maar het is wel zo'n "zen" klusje waar je rustig de tijd voor moet nemen, hou ook goed rekening met de lijm die je gebruikt ..... wat gebruikt Dynaudio poly-dinges oid? Vraag bij AudioFriends advies over de juiste rolrand en lijm :idea:
snapo6
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 14 jan 2007, 15:51
Locatie: Spike City

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door snapo6 »

Precies Rob, prima sub die ik niet wil verknallen.

Plannen nog niet helemaal klaar c.q. helder maar loop met de gedachte om subs (2x) toe te voegen in mijn home systeem. Te gebruiken voor muziek maar ook in een home cinema setup en zoals je weet zijn nagenoeg al mijn units afkomstig uit de car audio.
Heb volgende liggen Dynaudio MW190, Vifa MA26WR09/4 en TREO TSX 12.22 - als ik één van deze wil gaan gebruiken dan moet ik eentje bijkopen alleen zijn ze heel moeilijk te verkrijgen.
Keuzes, keuzes en nog eens keuzes!
snapo6
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 14 jan 2007, 15:51
Locatie: Spike City

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door snapo6 »

Kosten als ik het zelf moet doen vallen enigzins mee, ca. 25 euries
https://www.repairyourspeakers.com/inde ... 07&lang=nl

Maak wel een kosten/baten analyse en dan neem ik wel een beslissing, heb ook een prijsopgave gevraagd aan de specialist uit het noorden.
Eea afhankelijk van de definitieve plannen.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door SARK »

SARK schreef:
wat gebruikt Dynaudio poly-dinges oid?
magnesium silicone polymere
:?

Hier een informatief filmpje waar ook een Dynaudio woof wordt hersteld, als je aan een draaischijf (Lazy Susan) kunt komen dan maakt het 't werken wel wat makkelijker.

Er wordt in het filmpje niet moeilijk gedaan over het centreren van de conus .... misschien omdat de spreekspoel zo groot is dat dit geen probleem zal opleveren maar als iemand hier ervaring mee heeft dat lees ik dat graag!

Alternatieve methode om de spreekspoel/conus te centreren zonder de dustcap te verwijderen:

snapo6
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 14 jan 2007, 15:51
Locatie: Spike City

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door snapo6 »

Lazy Susan hahaha net als de film Desperately Seeking Susan :roll:
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door beijert »

Voor het centreren kan je de sleuven gebruiken toch?
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door SARK »

Dat kan maar ik heb geen idee hoe dik de shims moeten zijn ... in dit filmpje (vanaf minuut 3.00) kun je zien dat men in de fabriek dit ook doet:
pompebled
Berichten: 1353
Lid geworden op: vr 29 dec 2006, 17:03
Locatie: Sneek

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door pompebled »

snapo6 schreef:
heb ook een prijsopgave gevraagd aan de specialist uit het noorden.
Iets dichterbij en ook goede resultaten: http://www.audiolab.nl/audiolab8x6.htm

Groeten, Jan.
snapo6
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 14 jan 2007, 15:51
Locatie: Spike City

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door snapo6 »

:goedzo:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11059
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door richard »

snapo6 schreef:
... als ik één van deze wil gaan gebruiken dan moet ik eentje bijkopen alleen zijn ze heel moeilijk te verkrijgen.
Keuzes, keuzes en nog eens keuzes!
Waarom geen twee verschillende woofers? Dan dempen ze elkaars onvolkomenheden in plaats van dat deze worden versterkt.
snapo6
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 14 jan 2007, 15:51
Locatie: Spike City

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door snapo6 »

Is dat zo? Dat is dan mijn onwetendheid, altijd gedacht dat het 2 dezelfde moesten zijn.
Ben afkomstig uit de car audio wereld en daar werd altijd aangeraden 2 dezelfde te gebruiken.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Dynaudio MW190 - repareren?

Bericht door wouter »

Ik heb de 12" versie gerefoamd, naast tal van andere woofers. De rand is heel soepel, daardoor is deze niet vormvast en is het minder een beginnersklusje.
Plaats reactie