PTP Blok20
Moderator: Beheerdersteam
PTP Blok20
Tjonge de PTP Blok20, een standaard versterker met 2x lm1875 zo te zien volgens de specsheet opgebouwd, in een klein kastje, met een goedkope ingang schakelaar en dito potmeter. Hierbij een eenvoudige voeding met een ringkern trafo
En dat alles voor slechts 2250 euro. Niet normaal toch?
https://www.hifi.nl/artikel/25819/Blok2 ... Audio.html
Je noemt het minimalistisch, en point to point, extreem kort signaal pad, en het mag meteen een hoop geld kosten.
En dat alles voor slechts 2250 euro. Niet normaal toch?
https://www.hifi.nl/artikel/25819/Blok2 ... Audio.html
Je noemt het minimalistisch, en point to point, extreem kort signaal pad, en het mag meteen een hoop geld kosten.
Re: PTP Blok20
Hee, over dat versterkertje hadden we het vorige week toch al over gehad in een ander topic ?
Re: PTP Blok20
Heb ik helemaal gemist.ray5150 schreef:Hee, over dat versterkertje hadden we het vorige week toch al over gehad in een ander topic ?
Ik ben niet van de chip versterkers, mijn 300B heeft al eerder in Breda gespeelddre schreef:Ga jij een betere meenemen naar Breda?
Re: PTP Blok20
Dat was hiero : http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 7#p1851437molekuul schreef:Heb ik helemaal gemist.ray5150 schreef:Hee, over dat versterkertje hadden we het vorige week toch al over gehad in een ander topic ?
Ik denk dat bijvoorbeeld de CA amp van Pjotr die makkelijk kan hebben.molekuul schreef:Ik ben niet van de chip versterkers, mijn 300B heeft al eerder in Breda gespeelddre schreef:Ga jij een betere meenemen naar Breda?
En die bouw je voor minder dan de helft van wat bovengenoemde moet kosten. grote kans dat je nog dik geld overhoud.
Re: PTP Blok20
En wederom zelfbouw met commerciële spullen vergelijken........
Als je zelf een Boeing bouwt ben je ook goedkoper uit...........
Als je zelf een Boeing bouwt ben je ook goedkoper uit...........
Re: PTP Blok20
Niet mee eens, Andre.
Dat spul zit dusdanig simpel in elkaar dat het feitelijk ook zelfbouw is. alleen met een grote marge.
Dat spul zit dusdanig simpel in elkaar dat het feitelijk ook zelfbouw is. alleen met een grote marge.
Re: PTP Blok20
Alles zit simpel in elkaar als je veel vanaf weet........
Maar goed,al jaren hetzelfde gejammer..................
maar op de luisterdagen zie ik toch heel weinig projecten van al die betweters.....
Maar goed,al jaren hetzelfde gejammer..................
maar op de luisterdagen zie ik toch heel weinig projecten van al die betweters.....
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: PTP Blok20
Anne maakte er in het andere draadje ook al een opmerking over, maar condensatoren direkt aan de pootjes van de LM hangen doe je niet in een commercieel apparaat. Gewoon prutswerk voor veel geld, kan lang of kort duren, gaat fout.
Re: PTP Blok20
Maar zo lang er sufferds zijn die het kopen
Ik zie een parallel met een bouwer van elektrische auto's
Ik zie een parallel met een bouwer van elektrische auto's
Re: PTP Blok20
Ik pretendeer absoluut geen betweter te zijn. laat dat voorop staan. en het mag ook bekend zijn dat ik op een luisterdag meestal wel iets nieuws (dwz, iets dat ikzelf gebouwd heb) meebreng.
Maar wat ik niet volg is de blindelingse adoratie in deze als een bedrijf commercieel iets op de markt brengt voor een forse prijs. (zoals bovenstaande.) en het dus inwendig niks bijzonders blijkt te zijn.
De materiaal kosten en arbeid vormen minder dan 25 % van de verkoopprijs. kosten voor R&D zijn nihil, want allemaal standaard schakeling uit de datasheet. Ook de gebruikte materialen zien er allemaal nogal standaard uit. zoals ik al eerder schreef was de verlengas voor de potmeter waarschijnlijk duurder dan de potmeter zelf.
(Ik denk zelfs dat het mogelijk moet zijn om een kopie van dit ding te bouwen met alleen maar spullen van Ebay voor een bedrag dat onder de 150 euro blijft, en nee, dat ga ik niet doen want ik heb het al te druk.)
Maar daar mogen "we" dus geen kritiek op hebben ?
Maar wat ik niet volg is de blindelingse adoratie in deze als een bedrijf commercieel iets op de markt brengt voor een forse prijs. (zoals bovenstaande.) en het dus inwendig niks bijzonders blijkt te zijn.
De materiaal kosten en arbeid vormen minder dan 25 % van de verkoopprijs. kosten voor R&D zijn nihil, want allemaal standaard schakeling uit de datasheet. Ook de gebruikte materialen zien er allemaal nogal standaard uit. zoals ik al eerder schreef was de verlengas voor de potmeter waarschijnlijk duurder dan de potmeter zelf.
(Ik denk zelfs dat het mogelijk moet zijn om een kopie van dit ding te bouwen met alleen maar spullen van Ebay voor een bedrag dat onder de 150 euro blijft, en nee, dat ga ik niet doen want ik heb het al te druk.)
Maar daar mogen "we" dus geen kritiek op hebben ?
Re: PTP Blok20
Ik zie dit niet als standaard afzeiken.
Ter vergelijking : neem nou eens de Little/one luidsprekers van de MFBjongens, zit een hoop zelf ontwikkelde elektronica in. ziet er keurig afgewerkt uit. en kost 799 euro per set. dat vind ik een heel realistisch bedrag. http://piratelogic.nl/?p=nl.little.one
Ter vergelijking : neem nou eens de Little/one luidsprekers van de MFBjongens, zit een hoop zelf ontwikkelde elektronica in. ziet er keurig afgewerkt uit. en kost 799 euro per set. dat vind ik een heel realistisch bedrag. http://piratelogic.nl/?p=nl.little.one
Re: PTP Blok20
Jij bent duidelijk nog niet helemaal op de hoogte van het fenomeen 'creating value for our shareholders' zie jij daar ergens het woord 'customer/klant' staan?
