PTP Blok20

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

PTP Blok20

Bericht door molekuul »

Tjonge de PTP Blok20, een standaard versterker met 2x lm1875 zo te zien volgens de specsheet opgebouwd, in een klein kastje, met een goedkope ingang schakelaar en dito potmeter. Hierbij een eenvoudige voeding met een ringkern trafo
En dat alles voor slechts 2250 euro. Niet normaal toch?

https://www.hifi.nl/artikel/25819/Blok2 ... Audio.html

Je noemt het minimalistisch, en point to point, extreem kort signaal pad, en het mag meteen een hoop geld kosten.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: PTP Blok20

Bericht door dre »

Ga jij een betere meenemen naar Breda? :mrgreen:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: PTP Blok20

Bericht door ray5150 »

Hee, over dat versterkertje hadden we het vorige week toch al over gehad in een ander topic ?
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: PTP Blok20

Bericht door molekuul »

ray5150 schreef:
Hee, over dat versterkertje hadden we het vorige week toch al over gehad in een ander topic ?
Heb ik helemaal gemist.
dre schreef:
Ga jij een betere meenemen naar Breda? :mrgreen:
Ik ben niet van de chip versterkers, mijn 300B heeft al eerder in Breda gespeeld
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: PTP Blok20

Bericht door ray5150 »

molekuul schreef:
ray5150 schreef:
Hee, over dat versterkertje hadden we het vorige week toch al over gehad in een ander topic ?
Heb ik helemaal gemist.
Dat was hiero : http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 7#p1851437

molekuul schreef:
dre schreef:
Ga jij een betere meenemen naar Breda? :mrgreen:
Ik ben niet van de chip versterkers, mijn 300B heeft al eerder in Breda gespeeld
Ik denk dat bijvoorbeeld de CA amp van Pjotr die makkelijk kan hebben.
En die bouw je voor minder dan de helft van wat bovengenoemde moet kosten. grote kans dat je nog dik geld overhoud. :lol:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: PTP Blok20

Bericht door dre »

En wederom zelfbouw met commerciële spullen vergelijken........ :roll:
Als je zelf een Boeing bouwt ben je ook goedkoper uit...........
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: PTP Blok20

Bericht door ray5150 »

Niet mee eens, Andre.
Dat spul zit dusdanig simpel in elkaar dat het feitelijk ook zelfbouw is. alleen met een grote marge.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: PTP Blok20

Bericht door dre »

Alles zit simpel in elkaar als je veel vanaf weet........

Maar goed,al jaren hetzelfde gejammer..................
maar op de luisterdagen zie ik toch heel weinig projecten van al die betweters.....
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: PTP Blok20

Bericht door Barry2001 »

Anne maakte er in het andere draadje ook al een opmerking over, maar condensatoren direkt aan de pootjes van de LM hangen doe je niet in een commercieel apparaat. Gewoon prutswerk voor veel geld, kan lang of kort duren, gaat fout.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: PTP Blok20

Bericht door Shadow »

Maar zo lang er sufferds zijn die het kopen :-k
Ik zie een parallel met een bouwer van elektrische auto's :?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: PTP Blok20

Bericht door ray5150 »

Ik pretendeer absoluut geen betweter te zijn. laat dat voorop staan. en het mag ook bekend zijn dat ik op een luisterdag meestal wel iets nieuws (dwz, iets dat ikzelf gebouwd heb) meebreng.
Maar wat ik niet volg is de blindelingse adoratie in deze als een bedrijf commercieel iets op de markt brengt voor een forse prijs. (zoals bovenstaande.) en het dus inwendig niks bijzonders blijkt te zijn.
De materiaal kosten en arbeid vormen minder dan 25 % van de verkoopprijs. kosten voor R&D zijn nihil, want allemaal standaard schakeling uit de datasheet. Ook de gebruikte materialen zien er allemaal nogal standaard uit. zoals ik al eerder schreef was de verlengas voor de potmeter waarschijnlijk duurder dan de potmeter zelf. :roll:
(Ik denk zelfs dat het mogelijk moet zijn om een kopie van dit ding te bouwen met alleen maar spullen van Ebay voor een bedrag dat onder de 150 euro blijft, en nee, dat ga ik niet doen want ik heb het al te druk.)
Maar daar mogen "we" dus geen kritiek op hebben ? :?
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: PTP Blok20

Bericht door dre »

Kritiek of standaard afzeiken? :wink:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: PTP Blok20

Bericht door ray5150 »

Ik zie dit niet als standaard afzeiken.
Ter vergelijking : neem nou eens de Little/one luidsprekers van de MFBjongens, zit een hoop zelf ontwikkelde elektronica in. ziet er keurig afgewerkt uit. en kost 799 euro per set. dat vind ik een heel realistisch bedrag. http://piratelogic.nl/?p=nl.little.one
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: PTP Blok20

Bericht door Shadow »

Jij bent duidelijk nog niet helemaal op de hoogte van het fenomeen 'creating value for our shareholders' zie jij daar ergens het woord 'customer/klant' staan?
Plaats reactie