Gebruik van mengpaneel

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Rjprovoost
Berichten: 3
Lid geworden op: di 16 mei 2017, 22:30

Gebruik van mengpaneel

Bericht door Rjprovoost »

Goedemiddag,

Ik ben voornemens om voor het eerst een radiospeaker op een 12V accu te bouwen.
Het doel is om met deze zelfbouw speaker tijdens, de door mij georganiseerde, evenementen te voorzien van muziek en tevens een microfoon te kunnen gebruiken op plaatsen waar geen stroom voorradig is
Ik heb op dit moment diverse onderdelen aangeschaft om te komen tot mijn gewenste doel t.w.
4 stuks JBL GTO 939 3-weg speakers, 1 subwoofer JBL GT4 15", amplifier JBL GTO 755.6 en een pioneer Autoradio met bluetooth.

Ik heb vooralsnog 2 vragen om verder te kunnen met mijn project.
1) Omdat ik tijdens het afspelen van mijn muziek een microfoon wil gebruiken lijkt mij dat een eenvoudig mengpaneel de beste keuze is.
Is dit een passende oplossing, heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja welk mengpaneel kan ik hiervoor het beste gebruiken?

2) Hoe groot moet de klankkast zijn voor de SUB JBL GT4 15"" en voor de 4 JBL speakers?

Ik hoor er graag van

Mvg Robert-Jan
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Gebruik van mengpaneel

Bericht door sevenup »

Dit mengpaneel draait op USB spanning, je kunt deze dus voeden via een 12V USB voeding.

https://www.bax-shop.nl/analoog-mengpan ... oCEgbw_wcB
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Gebruik van mengpaneel

Bericht door Shadow »

Meeste autospeakers zijn free air, dus daar moet je niet teveel kast omheen doen...
Rjprovoost
Berichten: 3
Lid geworden op: di 16 mei 2017, 22:30

Re: Gebruik van mengpaneel

Bericht door Rjprovoost »

Dus vor de speakers maakt het niet veel uit begrijp ik. Bij de SUB is dit toch wel belangrijk?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Gebruik van mengpaneel

Bericht door Shadow »

Hangt ook weer van je sub af, wat zegt de fabrikant...
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Re: Gebruik van mengpaneel

Bericht door Bertje »

Plaats reactie