current overload
Moderator: Beheerdersteam
current overload
Laatst had ik een opera opstaan en zag ik plots dat er twee rode lampjes brandde op mijn versterker; 'current overload' stond erbij.
Het is een Parasound HCA 1000a en de gain op de achterzijde is flink terug gedraaid zodat de volume knop wat meer speling heeft.
iemand een idee waar ik moet zoeken?
Het is een Parasound HCA 1000a en de gain op de achterzijde is flink terug gedraaid zodat de volume knop wat meer speling heeft.
iemand een idee waar ik moet zoeken?
- paulebappie
Re: current overload
thanx voor de snelle reactie. je bent een betere zoeker dan ik. Of had je ze al klaar staan?
vanavond even open schroeven.
vanavond even open schroeven.
Ook even naar 't schema gekeken.Zitten wel de (on)nodige fouten in
Dat de twee led's aangaan is idd niet normaal met twee (bijna)volledig gescheiden versterkers.
Daarbij zou zoiets het relais de LS-ers moeten doen onderbreken.
Lijkt dan ook meer op een losse massaverbinding ergens ??
Anne
Dat de twee led's aangaan is idd niet normaal met twee (bijna)volledig gescheiden versterkers.
Daarbij zou zoiets het relais de LS-ers moeten doen onderbreken.
Lijkt dan ook meer op een losse massaverbinding ergens ??
Anne
fouten?
door de ontwerper van mark levinson versterkers en nog zowat? Iemand die door sommigen als high end goeroe wordt genoemd en als genius?
ok zou kunnen. zijn het ernstige fouten. herstelbaar?
edit: misschien ook maar meteen een recap doen?
door de ontwerper van mark levinson versterkers en nog zowat? Iemand die door sommigen als high end goeroe wordt genoemd en als genius?
Nee, hopelijk niet in de versterker, hoewel rare foutsnoef3 schreef:fouten?
Het is het schema, laat hier en daar steken vallen
Anne
Hopelijk neemt Ray 't me niet kwalijkds23man schreef:Ik zie geen schema.
Anne
- Bijlagen
-
- Parasound_HCA-1000a.pdf
- (225.59 KiB) 61 keer gedownload
ben toch wel benieuwd.
fout in schema maar niet in de versterker? categorie typefoutje?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Oh ja ,dat rare ding waar gerommeld wordt met de terugkoppeling in de stereo-bridge configuratie. Flikker die schakelaar er eerst eens uit en overbrug de handel in stereo mode.
Maar wat is er dan simpel gezegd niet goed als die led's gaan branden ?
Ik heb wel eens met mijn snufferd in een Parasound gezeten, maar die was ongeveer 3 x zo groot en hoog als deze.
Ik heb wel eens met mijn snufferd in een Parasound gezeten, maar die was ongeveer 3 x zo groot en hoog als deze.
gelijkstroom op de speakers.ray5150 schreef:Maar wat is er dan simpel gezegd niet goed als die led's gaan branden ?
en die bridge switch gebruik ik niet, dus als daar een fout zit, soit...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Het enige gemeenschappelijke wat de beide eindtrappen hebben is die bridge schakelaar. Als beide led's tegelijkertijd aangaan, is de kans groot dat daar het probleem ligt.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
En dat is waarschijnlijk het probleem, haal dat ding maar eens een paar keer op en neer ( wel de amp uit!).snoef3 schreef:
en die bridge switch gebruik ik niet, dus als daar een fout zit, soit...
In de korte tijd die ik het heb bekeken kwam ik al tegen dat de DC-bescherming van één kanaal er niet ingetekend is en dat de massa-aansluiting van de bescherm(+LED's)-afdeling nergens te vinden is.snoef3 schreef:ben toch wel benieuwd.
Het vermoeden is dat na uitgebreider zoeken er wel meer aan scheelt.
@DS-man, denk niet dat daardoor die LED's aangaan.
@Ray, zou kunnen dat de alarm-afdeling zweeft als een schoef de boel niet aan massa zet.
Anne
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Het zou niet de eerste amp zijn die ik tegenkom die rare dingen doet door zo'n bridge schakelaar.
avond liep wat anders, geen tijd gehad om open te schroeven. morgen ben ik vrij dus morgen ga ik naar het schroefje speuren.
schema is dus niet volledig.
schema is dus niet volledig.
Voor de zekerheid gekeken.Bij brugschakeling komt de uitgang van één versterker via een weerstand aan de ingangs-verschilversterker.Zou het nulput kunnen verschuiven... ware het niet dat de versterker een nulpunt automaat heeft (op-amp vergelijkt uitgang met massa).ds23man schreef:Het zou niet de eerste amp zijn die ik tegenkom die rare dingen doet door zo'n bridge schakelaar.
Daarbij is er een DC-bescherming, schakeld de LS's uit, en er was geen klacht dat de opera onderbroken werd
Anne
Bij DC op de uitgang worden de LS's afgeschakeld.snoef3 schreef:dus de lampjes brandde wel maar dat was een aarde foutje en geen dc?
Anne

voor de volledigheid nog even een foto: het schroefje tussen de elco's heb ik aangedraaid.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Is het probleem nu opgelost? Vind dat de elco rechtsonder nogal bol lijkt op de foto.