sander1238 schreef:
De bedoeling is om een ingangs selectie te maken met relais, deze wordt aangestuurd door een arduino uno met een rotary encounter, de gemaakte keuze moet worden weergegeven op een 16x2 display.
Hoi Sander,
Leuk projectje! Arduino's zijn wat mij betreft een relatief laagdrempelige manier om kennis te maken met programmeerbare IC's. Ik doe er zelf ook het e.e.a. mee en ik ben zeker geen programmeur of electronicus. Wat het grote voordeel is, is dat je toegang hebt tot sketches (programmaatjes) uit bijvoorbeeld de voorbeeldbibliotheek, die je als voorbeeld kunt gebruiken. Op die manier kun je redelijk snel tot een resultaat komen.
Om kennis te maken met de Arduino is het denk ik een goede eerste stap om enkele tutorials van arduino.cc te bekijken en te doorlopen. Laat een ledje knipperen, de input van een knopje verwerken, etc. Hiermee raak je bekend met de opbouw van een sketch en een aantal veelgebruikte functies.
Als je een beetje bekend bent geraakt met de basisbeginselen, is misschien een leuke volgende stap om je display aan te sluiten en tekst weer te geven. Aangezien je zo te zien een I2C display hebt, is dat al een stapje verder dan de basis, maar het is (denk ik) goed te doen.
Succes!
Groet,
Wouter