ADVIES in zoverre die nodig is.

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

ADVIES in zoverre die nodig is.

Bericht door bas focal m180 »

Ik heb een programma van wondershare en kan daarmee uitstekend originelen dvd's omzetten naar een willekeurig bestands formaat.

Qua instelling zie ik geen verschil bij avi of mp4 of wat dan ook, dus ik gebruik avi.

Tijdens het lezen word er gelijk geconverteerd, het lezen gaat niet op enorm hoge snelheid maar wel lekker stil op deze manier.
Soms hoor ik de snelheid toenemen en dan weer langzaam, soms langdurig.
Omdat ik honderden dvd's films en series ga omzetten lijkt het mij verstandig om een externe brander te nemen.
Na de dvd's komen de cd's aan bod.

Wat is een goede externe lezer.
https://nl.hardware.info/reviews/6470/1 ... et-gedoofd
De LG GP70NS50 lijkt mij handig ivm geen fragiele plastic lade en redelijk stil.

Er staat nergens over de kwaliteit van het lezen / branden terwijl dat wel mogelijk is, wow flutter bv.
De LG GP70NS50 kost €50,-

Nog tips of adviezen aankoop of iets anders waar ik op moet letten.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ADVIES in zoverre die nodig is.

Bericht door ray5150 »

Probeer een Plextor te pakken te krijgen. De rest is toch allemaal plastic meuk waar je zo min mogelijk geld aan uit moet geven.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ADVIES in zoverre die nodig is.

Bericht door ray5150 »

Wow en flutter zijn analoge termen en niet van toepassing bij optische loopwerken.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ADVIES in zoverre die nodig is.

Bericht door Pjotr »

Het is allemaal plastic meuk Ray. Plextor maakt geen PC loopwerken meer. De enige die ze nog maakt is volgens mij Samsung en komt alles wat je koopt op dit gebied daar vandaan. Is dus idd allemaal wat plastic om oud ijzer.
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: ADVIES in zoverre die nodig is.

Bericht door bas focal m180 »

Pjotr schreef:
Het is allemaal plastic meuk Ray. Plextor maakt geen PC loopwerken meer. De enige die ze nog maakt is volgens mij Samsung en komt alles wat je koopt op dit gebied daar vandaan. Is dus idd allemaal wat plastic om oud ijzer.
Volgens mij is het allemaal plastic zooi tegenwoordig.
Niets te vinden over lezen, alleen over snelheden en hoe hoeveel geluid ze makken.

Ik denk dat ik die zonder lade neem, voelt wat prettiger aan.
Ik kan er ook op gokken dat mijn interne dvd speler het aankan en mocht die kapot gaan iets anders neem, maar je zult altijd zien dat ze kapot gaan als het je echt niet uitkomt.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: ADVIES in zoverre die nodig is.

Bericht door ray5150 »

Nou en dan flikker je hem weg en pak je een ander...kan makkelijk met een vanaf prijs van 17 euro het stuk...
https://www.alternate.nl/Hardware-Compo ... tingResult

(het verbaasd me eerlijk gezegd dat die dingen zo ongelofelijk goedkoop zijn tegenwoordig, opa herinnert zich nog dat hij rond de 1999 zijn eerste CD brander kocht voor maar liefst 450 Gulden... :shock: )
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ADVIES in zoverre die nodig is.

Bericht door hannesie »

Het is dit moment eigenlijk meer welk type aansturing het is.
De oude met IDE of al SATA, en dat is dan wat sneller, en de externe hebben in eigenlijk alle gevallen USB, en dan ook nog USB 2.0.
Tja, gebruik dan de gewone interne maar.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ADVIES in zoverre die nodig is.

Bericht door Pjotr »

Ik heb zelf nog een degelijke Plextor PX891SAW bemachtigd. Is een interne SATA van het professionele kaliber. Die wordt nog in Japan gemaakt. Is hier nergens meer te koop en heb ik in de VS besteld voor $35. Kwam nog een vergelijkbaar bedrag bij voor porto en BTW. Is al weer 3 jaar geleden en geen idee of deze nog te koop zijn: http://www.vinpowerdigital.com/main/pro ... =PX-891SAW
Kijk ook eens hier: http://www.runtechmedia.com/CD-DVD-Blu- ... ive=Writer Daar heb ik hem vandaan.
Plaats reactie