ADVIES in zoverre die nodig is.
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
ADVIES in zoverre die nodig is.
Ik heb een programma van wondershare en kan daarmee uitstekend originelen dvd's omzetten naar een willekeurig bestands formaat.
Qua instelling zie ik geen verschil bij avi of mp4 of wat dan ook, dus ik gebruik avi.
Tijdens het lezen word er gelijk geconverteerd, het lezen gaat niet op enorm hoge snelheid maar wel lekker stil op deze manier.
Soms hoor ik de snelheid toenemen en dan weer langzaam, soms langdurig.
Omdat ik honderden dvd's films en series ga omzetten lijkt het mij verstandig om een externe brander te nemen.
Na de dvd's komen de cd's aan bod.
Wat is een goede externe lezer.
https://nl.hardware.info/reviews/6470/1 ... et-gedoofd
De LG GP70NS50 lijkt mij handig ivm geen fragiele plastic lade en redelijk stil.
Er staat nergens over de kwaliteit van het lezen / branden terwijl dat wel mogelijk is, wow flutter bv.
De LG GP70NS50 kost €50,-
Nog tips of adviezen aankoop of iets anders waar ik op moet letten.
Qua instelling zie ik geen verschil bij avi of mp4 of wat dan ook, dus ik gebruik avi.
Tijdens het lezen word er gelijk geconverteerd, het lezen gaat niet op enorm hoge snelheid maar wel lekker stil op deze manier.
Soms hoor ik de snelheid toenemen en dan weer langzaam, soms langdurig.
Omdat ik honderden dvd's films en series ga omzetten lijkt het mij verstandig om een externe brander te nemen.
Na de dvd's komen de cd's aan bod.
Wat is een goede externe lezer.
https://nl.hardware.info/reviews/6470/1 ... et-gedoofd
De LG GP70NS50 lijkt mij handig ivm geen fragiele plastic lade en redelijk stil.
Er staat nergens over de kwaliteit van het lezen / branden terwijl dat wel mogelijk is, wow flutter bv.
De LG GP70NS50 kost €50,-
Nog tips of adviezen aankoop of iets anders waar ik op moet letten.
Re: ADVIES in zoverre die nodig is.
Probeer een Plextor te pakken te krijgen. De rest is toch allemaal plastic meuk waar je zo min mogelijk geld aan uit moet geven.
Re: ADVIES in zoverre die nodig is.
Wow en flutter zijn analoge termen en niet van toepassing bij optische loopwerken.
Re: ADVIES in zoverre die nodig is.
Het is allemaal plastic meuk Ray. Plextor maakt geen PC loopwerken meer. De enige die ze nog maakt is volgens mij Samsung en komt alles wat je koopt op dit gebied daar vandaan. Is dus idd allemaal wat plastic om oud ijzer.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: ADVIES in zoverre die nodig is.
Volgens mij is het allemaal plastic zooi tegenwoordig.Pjotr schreef:Het is allemaal plastic meuk Ray. Plextor maakt geen PC loopwerken meer. De enige die ze nog maakt is volgens mij Samsung en komt alles wat je koopt op dit gebied daar vandaan. Is dus idd allemaal wat plastic om oud ijzer.
Niets te vinden over lezen, alleen over snelheden en hoe hoeveel geluid ze makken.
Ik denk dat ik die zonder lade neem, voelt wat prettiger aan.
Ik kan er ook op gokken dat mijn interne dvd speler het aankan en mocht die kapot gaan iets anders neem, maar je zult altijd zien dat ze kapot gaan als het je echt niet uitkomt.
Re: ADVIES in zoverre die nodig is.
Nou en dan flikker je hem weg en pak je een ander...kan makkelijk met een vanaf prijs van 17 euro het stuk...
https://www.alternate.nl/Hardware-Compo ... tingResult
(het verbaasd me eerlijk gezegd dat die dingen zo ongelofelijk goedkoop zijn tegenwoordig, opa herinnert zich nog dat hij rond de 1999 zijn eerste CD brander kocht voor maar liefst 450 Gulden...
)
https://www.alternate.nl/Hardware-Compo ... tingResult
(het verbaasd me eerlijk gezegd dat die dingen zo ongelofelijk goedkoop zijn tegenwoordig, opa herinnert zich nog dat hij rond de 1999 zijn eerste CD brander kocht voor maar liefst 450 Gulden...
Re: ADVIES in zoverre die nodig is.
Het is dit moment eigenlijk meer welk type aansturing het is.
De oude met IDE of al SATA, en dat is dan wat sneller, en de externe hebben in eigenlijk alle gevallen USB, en dan ook nog USB 2.0.
Tja, gebruik dan de gewone interne maar.
De oude met IDE of al SATA, en dat is dan wat sneller, en de externe hebben in eigenlijk alle gevallen USB, en dan ook nog USB 2.0.
Tja, gebruik dan de gewone interne maar.
Re: ADVIES in zoverre die nodig is.
Ik heb zelf nog een degelijke Plextor PX891SAW bemachtigd. Is een interne SATA van het professionele kaliber. Die wordt nog in Japan gemaakt. Is hier nergens meer te koop en heb ik in de VS besteld voor $35. Kwam nog een vergelijkbaar bedrag bij voor porto en BTW. Is al weer 3 jaar geleden en geen idee of deze nog te koop zijn: http://www.vinpowerdigital.com/main/pro ... =PX-891SAW
Kijk ook eens hier: http://www.runtechmedia.com/CD-DVD-Blu- ... ive=Writer Daar heb ik hem vandaan.
Kijk ook eens hier: http://www.runtechmedia.com/CD-DVD-Blu- ... ive=Writer Daar heb ik hem vandaan.
