Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Bericht door Henkjan »

jaja, het is weer tijd voor de jaarlijkse veren in bibsen ronde... graag jullie nominaties (als het ff kan met uitleg) voor de beste luidspreker van 2016.

voorwaarden:
eigen project van een forum lid
moet hier op het forum gepresenteerd zijn
moet in 2016 gereed zijn gekomen

de nominatieronde staat open tot 26 februari 2017 22:00

vriendelijk verzoek: voeg een link naar het ontwerp toe.
Gebruikersavatar
sander1238
Berichten: 1762
Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
Locatie: wanroij

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Bericht door sander1238 »

Nomineer ik project Wave van dre.
Gebruikersavatar
RNacoustics
Berichten: 381
Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
Contacteer:

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Bericht door RNacoustics »

Ook ik nomineer de Wave project van Dré.
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=22251
Laatst gehoord op ZBA luisterdag Hengelo. Erg fraai geluid met low budget drivers. Knap gedaan =D>

Roland
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Bericht door pappaleo »

Hier nog een voor de Wave
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Bericht door bas focal m180 »

Ik nomineer Sander1238.
viewtopic.php?f=77&t=24151

Deze speakers vond ik een heerlijk open midden en fijn hoog hebben.
Kost 3x niks dat geeft de doorslag.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Bericht door Pjotr »

Moeilijk dit jaar. Zoveel moois gehoord, ook in het vintage segment. I.d.d. zeker ook die van Sander1238. Maar wat er voor mij echt uitsprong is de klassieke 3-weg met Eton units van André en de al genoemde Wave, ook van André. Vind het moeilijk kiezen, zijn heel verschillende ontwerpen. De Wave zet een heel mooi plaatje neer voor een bescheiden budget. Maar ook de afwerking is niet mis!

Ik ga toch voor de klassieke 3-weg met Eton units! Van beide is dat de speaker die ik in de woonkamer neer zou zetten. Is wel van een heel ander kaliber (ook qua prijskaartje) dan de Wave. Heeft een mooi laag fundament en is mooi evenwichtig met veel autoriteit. Zet ook stemmen onberispelijk neer. Het is bovendien een speaker waar je de hele dag naar kunt luisteren zonder enige vermoeienis op te leveren. Qua geluid eigenlijk opvallend door onopvallendheid en het bewijs dat zo'n klassieke brede baffle ook kwalitatief veel doet.

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=22464
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Bericht door Kappa7 »

Pjotr schreef:
Moeilijk dit jaar. Zoveel moois gehoord, ook in het vintage segment. I.d.d. zeker ook die van Sander1238. Maar wat er voor mij echt uitsprong is de klassieke 3-weg met Eton units van André en de al genoemde Wave, ook van André. Vind het moeilijk kiezen, zijn heel verschillende ontwerpen. De Wave zet een heel mooi plaatje neer voor een bescheiden budget. Maar ook de afwerking is niet mis!

Ik ga toch voor de klassieke 3-weg met Eton units! Van beide is dat de speaker die ik in de woonkamer neer zou zetten. Is wel van een heel ander kaliber (ook qua prijskaartje) dan de Wave. Heeft een mooi laag fundament en is mooi evenwichtig met veel autoriteit. Zet ook stemmen onberispelijk neer. Het is bovendien een speaker waar je de hele dag naar kunt luisteren zonder enige vermoeienis op te leveren. Qua geluid eigenlijk opvallend door onopvallendheid en het bewijs dat zo'n klassieke brede baffle ook kwalitatief veel doet.

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=22464
+1
Spelde in Breda erg verdienstelijk
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Bericht door FR_Aad »

Ik ga voor de klassieke 3-weg!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Bericht door Pjotr »

Dit zijn de nominaties hè. De uitverkiezing moet nog komen ;)
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Bericht door FR_Aad »

Harry zijn Metal Dipoles staan bij mij ook hoog in het lijstje.

viewtopic.php?f=3&t=23864
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Bericht door Pjotr »

+1 Erg indrukwekkend, dacht ik ook al aan en hoort zeker op de nominatie. (Al is het nabouwgehalte wel minimaal.)
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Bericht door Henkjan »

Project Bartone van Dan hoort toch ook zeker hier thuis:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 0#p1805290

een ieder die het in Breda heeft gezien was diep onder de indruk, dit kan zich meten met €10000+ fabrieksspul
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luidspreker van het jaar 2016 - nominaties

Bericht door Henkjan »

Plaats reactie

Terug naar “Projecten van het jaar”