Hallo allemaal!

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Woutertje
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 17:57

Hallo allemaal!

Bericht door Woutertje »

Hoi gasten,

Mijn naam is Wouter en ik ben een echte audiogek!
Ik ben al heel lang bezig met muziek en vind het geweldig om me te verdiepen en te lezen over hi-fi.

Ik ben nu een paar jaar in het bezit van een prachtig audio systeem met 2 luidsprekers van het merk Piega.

Nu ben ik toevallig interieur ontwerper/maker en bedacht me laatst dat het misschien wel gaaf zou zijn om mijn eigen luidsprekers te ontwerpen en maken.

Enige tijd over het internet te kruipen kwam ik hier vaak terecht en vele topics met plezier bekeken. Vandaar mijn aanmelding.

Dus nogmaals: Hallo allemaal!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Henkjan »

Hallo Wouter, welkom hier!
Gebruikersavatar
Woutertje
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 17:57

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Woutertje »

Dank je wel! Zit al met plezier door het forum te struinen!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hallo allemaal!

Bericht door dre »

Welkom!

Heb je al een beetje een idee wat je wil?
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Barry2001 »

Welkom Wouter, je hebt de ervaring van je beroep mee, komt van pas in deze hobby!
Gebruikersavatar
Woutertje
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 17:57

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Woutertje »

@dre:
Ze mogen in ieder geval gezien worden. Bijzondere vormen hebben zeker de voorkeur. Het recht toe recht aan zuiltje heb ik al wel gezien. De baffle mag wel gewoon strak en vlak zijn maar daarachter zou ik graag wat vorm willen zien. Ik heb nu 2 piega tmicro 6 spelen welke echt gewoon fantastisch klinken maar wil wel meer. Dus wat het ook word. Het moet beter gaan klinken. Moet een ruimte van 70m2 vullen. Suggesties ideeën alles is welkom!
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Hallo allemaal!

Bericht door dre »

Oneindig budget? :mrgreen:
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9198
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Hallo allemaal!

Bericht door wouter »

Hoi Wouter ;-)

Leuke plannen. Tzt even een mooi topic openen. Waar woon je? De eerste opmerkingen zullen namelijk gaan worden of je kunt meten e.d., al zul je met een vlakke baffle nog wel een bestaand ontwerp kunnen kiezen en de kast verder aanpassen. Zolang de baffle en ~indeling maar niet meer afwijken dan +/- 20%
Gebruikersavatar
Woutertje
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 17:57

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Woutertje »

Hahaha oneindig budget :rofl:

Nee dat niet maar als het de moeite waard is doe ik het.
Was van het weekend bijna een paar audio vector S3 rijker á 3800,-

Wout! Ik woon in Wognum Noord-Holland. Mocht je geen idee hebben waar dat ligt, nabij Hoorn.

Ik heb al wat schetsen gemaakt. Ik denk dat ik een poging ga doen naar een druppelvorm in een 3-weg systeem. Al zal ik wel de benodigde hulp nodig hebben. Want ik zie en lees hier dingen waarbij ik een blik krijg alsof ik een vogel achteruit zie vliegen :think:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Hallo allemaal!

Bericht door John P »

Een oneindig budget is een contradictio in terminis. Overigens welkom hier Woutertje. Als je groter bent als 1.90 meter zou je trouwens een nieuwe nickname moeten aannemen, dat is dan zeer verneukeratief.
Gebruikersavatar
Woutertje
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 17:57

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Woutertje »

194cm :rock:
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Hallo allemaal!

Bericht door John P »

Omdat je het zelf zo eerlijk verteld beschouwen we het maar als zelfspot en mag u door naar de volgende ronde. :goedzo:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Hallo allemaal!

Bericht door ray5150 »

Woutertje schreef:

Wout! Ik woon in Wognum Noord-Holland. Mocht je geen idee hebben waar dat ligt, nabij Hoorn.
Dat is helemaal niet zover bij Tony Geenius vandaan, steek daar je licht eens op :
http://www.humblehomemadehifi.com/index_NL.html
Gebruikersavatar
Woutertje
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 17:57

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Woutertje »

Dat is een heel mooie site zeg. Ga Tony zeker even een mailtje sturen!
Plaats reactie