Hallo allemaal!
Moderator: Beheerdersteam
Hallo allemaal!
Hoi gasten,
Mijn naam is Wouter en ik ben een echte audiogek!
Ik ben al heel lang bezig met muziek en vind het geweldig om me te verdiepen en te lezen over hi-fi.
Ik ben nu een paar jaar in het bezit van een prachtig audio systeem met 2 luidsprekers van het merk Piega.
Nu ben ik toevallig interieur ontwerper/maker en bedacht me laatst dat het misschien wel gaaf zou zijn om mijn eigen luidsprekers te ontwerpen en maken.
Enige tijd over het internet te kruipen kwam ik hier vaak terecht en vele topics met plezier bekeken. Vandaar mijn aanmelding.
Dus nogmaals: Hallo allemaal!
Mijn naam is Wouter en ik ben een echte audiogek!
Ik ben al heel lang bezig met muziek en vind het geweldig om me te verdiepen en te lezen over hi-fi.
Ik ben nu een paar jaar in het bezit van een prachtig audio systeem met 2 luidsprekers van het merk Piega.
Nu ben ik toevallig interieur ontwerper/maker en bedacht me laatst dat het misschien wel gaaf zou zijn om mijn eigen luidsprekers te ontwerpen en maken.
Enige tijd over het internet te kruipen kwam ik hier vaak terecht en vele topics met plezier bekeken. Vandaar mijn aanmelding.
Dus nogmaals: Hallo allemaal!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Hallo allemaal!
Welkom Wouter, je hebt de ervaring van je beroep mee, komt van pas in deze hobby!
Re: Hallo allemaal!
@dre:
Ze mogen in ieder geval gezien worden. Bijzondere vormen hebben zeker de voorkeur. Het recht toe recht aan zuiltje heb ik al wel gezien. De baffle mag wel gewoon strak en vlak zijn maar daarachter zou ik graag wat vorm willen zien. Ik heb nu 2 piega tmicro 6 spelen welke echt gewoon fantastisch klinken maar wil wel meer. Dus wat het ook word. Het moet beter gaan klinken. Moet een ruimte van 70m2 vullen. Suggesties ideeën alles is welkom!
Ze mogen in ieder geval gezien worden. Bijzondere vormen hebben zeker de voorkeur. Het recht toe recht aan zuiltje heb ik al wel gezien. De baffle mag wel gewoon strak en vlak zijn maar daarachter zou ik graag wat vorm willen zien. Ik heb nu 2 piega tmicro 6 spelen welke echt gewoon fantastisch klinken maar wil wel meer. Dus wat het ook word. Het moet beter gaan klinken. Moet een ruimte van 70m2 vullen. Suggesties ideeën alles is welkom!
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Hallo allemaal!
Hoi Wouter 
Leuke plannen. Tzt even een mooi topic openen. Waar woon je? De eerste opmerkingen zullen namelijk gaan worden of je kunt meten e.d., al zul je met een vlakke baffle nog wel een bestaand ontwerp kunnen kiezen en de kast verder aanpassen. Zolang de baffle en ~indeling maar niet meer afwijken dan +/- 20%
Leuke plannen. Tzt even een mooi topic openen. Waar woon je? De eerste opmerkingen zullen namelijk gaan worden of je kunt meten e.d., al zul je met een vlakke baffle nog wel een bestaand ontwerp kunnen kiezen en de kast verder aanpassen. Zolang de baffle en ~indeling maar niet meer afwijken dan +/- 20%
Re: Hallo allemaal!
Hahaha oneindig budget
Nee dat niet maar als het de moeite waard is doe ik het.
Was van het weekend bijna een paar audio vector S3 rijker á 3800,-
Wout! Ik woon in Wognum Noord-Holland. Mocht je geen idee hebben waar dat ligt, nabij Hoorn.
Ik heb al wat schetsen gemaakt. Ik denk dat ik een poging ga doen naar een druppelvorm in een 3-weg systeem. Al zal ik wel de benodigde hulp nodig hebben. Want ik zie en lees hier dingen waarbij ik een blik krijg alsof ik een vogel achteruit zie vliegen
Nee dat niet maar als het de moeite waard is doe ik het.
Was van het weekend bijna een paar audio vector S3 rijker á 3800,-
Wout! Ik woon in Wognum Noord-Holland. Mocht je geen idee hebben waar dat ligt, nabij Hoorn.
Ik heb al wat schetsen gemaakt. Ik denk dat ik een poging ga doen naar een druppelvorm in een 3-weg systeem. Al zal ik wel de benodigde hulp nodig hebben. Want ik zie en lees hier dingen waarbij ik een blik krijg alsof ik een vogel achteruit zie vliegen
Re: Hallo allemaal!
Een oneindig budget is een contradictio in terminis. Overigens welkom hier Woutertje. Als je groter bent als 1.90 meter zou je trouwens een nieuwe nickname moeten aannemen, dat is dan zeer verneukeratief.
Re: Hallo allemaal!
Omdat je het zelf zo eerlijk verteld beschouwen we het maar als zelfspot en mag u door naar de volgende ronde. 
Re: Hallo allemaal!
Dat is helemaal niet zover bij Tony Geenius vandaan, steek daar je licht eens op :Woutertje schreef:
Wout! Ik woon in Wognum Noord-Holland. Mocht je geen idee hebben waar dat ligt, nabij Hoorn.
http://www.humblehomemadehifi.com/index_NL.html
