Enige tijd geleden heb ik alle materialen gekocht voor de bouw van de bekende Hatt SE van Tony Gee. Aan de bouw van de speakers ben ik helaas nog niet toegkomen, maar ik heb wel wat zitten denken over hoe ik het wil gaan aanpakken.
Mijn idee is om de luidsprekers te bouwen in een smalle zuil-variant, met behoud van het originele volume van de kast. Op de site van Tony staat onder reviews een dergelijke variant, waarmee de bouwer zeer tevreden is.
Ik denk alleen dat dit consequenties heeft voor de baffle step, maar ik kan dat (aangezien ik niet beschik over meetapparatuur) niet zelf nagaan. Daarnaast zit ik er over te denken om de kast misschien in een gesloten uitvoering te maken, omdat ik voor het laag gebruik maak van een subwoofer (Velodyne DD10). Vraag is dan welk volume zou ik moeten aanhouden, en of de excel woofer uberhaupt wel geschikt is voor een gesloten kast. Ook zou de kast als tranmissielijn kunnen worden gebouwd.
Wat zijn jullie ideeen hierover, of is het toch verstandiger het originele ontwerp aan te houden?
alvast bedank voor jullie reacties
Mvg,
Pim