Hoi

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
flamingbeatz
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 06 nov 2016, 2:38

Hoi

Bericht door flamingbeatz »

Tijdens mijn meest recente (en 1e speaker) project welke inmiddels afgerond is, heb ik hier een account gemaakt. Sindsdien heb ik zitten lurken maar nu stel ik me toch even voor aangezien ik nog wel even bezig blijf in dit wereldje.

Ik ben Jeroen, 21, uit Almere en ben werkzaam als geluidstechnicus/op de technische dienst/evenemententechnicus bij een live evenementen bedrijf. Verder hou ik mezelf bezig met het componeren/mixen/masteren van mijn eigen en andermans muziek en het bouwen van geluidsapparatuur (waaronder de nieuwste toevoeging van luidsprekers).

Op dit moment bestaat mijn luister/audio bewerkings-setup kwa hardware uit een setje Focal Solo6'en, een setje Avantone Mixcubes en een RME Fireface UC audiointerface.

Het volgende staat op mijn lijstje van toekomstige projecten:
-Versterker met 8x Hypex UcD400 HG HxR en DSP (in spul verzamel fase)
-4 weg gesloten studio monitor (over welke drivers het gaan worden ben ik al redelijk uit)
-Buizen vervormer als creatief effect in mixage.
-Pultec EQ1A equalizer

En dan natuurlijk de foto's:

3 weg powered/actief met:
Scan-Speak 22W-4534G00, ported, 38L
Scan-Speak 15W-4424G00, closed, 1,5L
Scan-Speak R2604-832000
Chinese 3x300W @ 4 Ohm klasse D plate amps met AllDSP DSP.

Afbeelding

Kasten in de maak:
Afbeelding
Afbeelding

De Chinese ampjes (de meest linker hoort hier niet bj):
Afbeelding

Drivers los van elkaar gemeten, dichtbij (na een hoop geklooi, getest en geluister natuurlijk):
Afbeelding

En de uiteindelijke meting, verder weg van de speaker, met veel invloed van mijn geweldige akoestiek helaas:
Afbeelding

En een compressor, een kopie van de Urei 1176 Rev A:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door flamingbeatz op zo 05 feb 2017, 19:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ouwebok
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 07 jan 2009, 18:22
Locatie: Amsterdam

Re: Hoi

Bericht door Ouwebok »

Hi Jeroen, goed bezig! Ik ben benieuwd naar je 4 weg monitor... Succes!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Hoi

Bericht door Barry2001 »

Zo beleefd een ieder de audio hobby op z'n eigen manier, mooi verhaal :goedzo: Welkom hier.
Plaats reactie