suggesties voor nieuw project. Het is de LBVS geworden...

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Frankv
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 13:09

suggesties voor nieuw project. Het is de LBVS geworden...

Bericht door Frankv »

Beste forumleden,

graag wil ik met een nieuw project beginnen, ben her en der aan het zoeken geweest naar bestaande modellen.
Mijn budget ligt tussen de 200/400 euro voor de drivers en zou daar graag wat voor bouwen, maar dan wel "value for the money"....

Heb een aantal luidsprekers bekeken, alleen nog niks beluisterd.

Graag jullie mening/ ervaring over deze modellen:
Monacor Xray
Lbs van Humble homemade hifi
Visaton Clou
Monacor Straight
Scanspeak Event

Eventuele suggesties of andere voorbeelden zijn van harte welkom!

Alvast bedankt.

Gr Frank
Laatst gewijzigd door Frankv op ma 23 jan 2017, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door Shadow »

Een woord: LVBS :rock:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door Shadow »

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door Shadow »

Er is hier ook een ontwerpwedstrijd gehouden;

ontwerpwedstrijd

Ik zou vooral de topics zonder 'vintage' erin aanbevelen, het is iets meer werk als een kant en klaar kitje maar enkele zijn zeer de moeite waard.
Forumsponsor Rumoh levert alle spulletjes :rock:
ShadeTrenicin
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 10:45

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door ShadeTrenicin »

Shadow schreef:
Een woord: LVBS :rock:
Zeg, dit is inderdaad een mooi project om op te pakken na de sticks..

:bakkie:

Ik ben al aan het bestellen :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door pappaleo »

Shadow schreef:
Een woord: LVBS :rock:
Laag Vloerstaand Budget Systeem?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door Shadow »

pappaleo schreef:
Shadow schreef:
Een woord: LVBS :rock:
Laag Vloerstaand Budget Systeem?
Oh crap ik maak hem ook een keer :think:
Het moet dus zijn; LBVS :rofl:
Frankv
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 13:09

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door Frankv »

Haha Lbvs dus...... Iemand enig idee waar deze mee te vergelijken is? Heb de Lbvs nog nooit gehoord namelijk.... Luister momenteel naar Jamo S628
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door Shadow »

Frankv schreef:
Luister momenteel naar Jamo S628
Da's een lastige om te overtreffen qua prijs-kwaliteit :-s
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door MechanicalAnimal »

Zeker aan de top van je budget of er net ooverheen met 370 euro per speaker máár daar zit het filter materiaal en zelfs de schroeven van de drivers bij in.

http://www.humblehomemadehifi.com/Fast-One.html
Fast-One.jpg
Fast-One_05.jpg

Die outriggers zittten er voor die prijs ook niet bij, maar allicht zijn die via hier te frezen bij reen forumlid ofzo.

Je kunt ze denk ik bij Tony in zijn woning gewoon gaan luisteren :rock:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door Walt »

Tony geeft zelf op de frontpage aan nog niet helemaal tevreden te zijn met deze speakers...
Frankv
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 13:09

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door Frankv »

zo die zien er wel gelikt uit zeg! maja dan ga je qua prijs al richting 750,- voor een setje....

Heeft Tony de modellen allemaal thuis staan? voor demonstratie? De Lbs van hem hadden mn aandacht ook wel een beetje... iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door Shadow »

Lbs? De low budget speaker?
Ik geloof dat die nog niet klaar is...
Wat ik zie aan units verwacht ik geen betere prestatie als de lbvs, maar hij mikt dan ook op een duidelijk lagere prijs.
Frankv
Berichten: 55
Lid geworden op: zo 25 okt 2015, 13:09

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door Frankv »

ja ik bedoel deze 2 modellen:

http://www.humblehomemadehifi.com/downl ... fi_LBS.pdf

en de

http://www.rumoh.eu/lbvs-i

of evt andere alternatieven....
Heb ook rondgesnuffeld over bouwpakketten van Monacor, maar daar zijn de meningen over verdeeld qua kwaliteit van producten?
Zijn er nog zelfbouwkits van Scanspeak binnen mn budget?

Vond tussen de ontwerpwedstrijd ook leuke modellen :

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=250 (project 03 2weg SB acoustic TL)

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... &start=300 (project 09 TBSpeaker)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door Shadow »

Een lbvs is echt een aanrader qua bang for the buck, ik heb ze maar 1x mogen beluisteren maar was erg onder de indruk!

De sb tl is volgens mij nog niet voltooid en de tb speaker wel, contact 'dre' voor info.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door Kappa7 »

Ik ben de exacte speaker even kwijt maar een jaar of 3 of 4 geleden stond er in Hengelo een ontzettend goede speaker waarvan toen werd aangegeven dat het wel eens de nieuwe LBVS zou kunnen zijn.
Welke speaker was dat ook al weer.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door Shadow »

Kappa7 schreef:
Ik ben de exacte speaker even kwijt maar een jaar of 3 of 4 geleden stond er in Hengelo een ontzettend goede speaker waarvan toen werd aangegeven dat het wel eens de nieuwe LBVS zou kunnen zijn.
Welke speaker was dat ook al weer.
Had Rudi hem bij?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door ray5150 »

Was dat niet die met die rood-bronskleurige units erin ?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door Kappa7 »

Gevonden.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 5#p1674931
Het waren deze speakers.
Edit.
En ook de link naar het betreffende bouw topic.
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=19886
Erg mooie speaker, zeker voor het budget.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door dre »

De tweeters staan op MP.

http://link.marktplaats.nl/m1107606261

Dat scheelt weer een paar tientjes.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door MechanicalAnimal »

Walt schreef:
Tony geeft zelf op de frontpage aan nog niet helemaal tevreden te zijn met deze speakers...
huh......ik heb dat nergens kunnen lezen. Kun je dat ff laten zien?


edit: ik zie die hele Fast-One niet meer op de website, das raar :!:
Frankv schreef:
zo die zien er wel gelikt uit zeg! maja dan ga je qua prijs al richting 750,- voor een setje....

Heeft Tony de modellen allemaal thuis staan? voor demonstratie? De Lbs van hem hadden mn aandacht ook wel een beetje... iemand hier ervaring mee?
TS heeft budget voor 200-400 voor alleen de drivers. Vandaar dat ik hem er toch opzet.

De kitprijs van deze ligt op 370 euro per speaker, maar dat is dus INCLUIS filteronderdelen etc. Nou weet niemand hier wat TS voor het filter begroot heeft dus hij kan zelf uiterekenen of hij met deze prijs uitkomt :mrgreen:

Ik denk dat deze Fast-One weer een stapje hoger op de ladder is, voor een relatief bescheiden budget.
EnjoyProg
Berichten: 350
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 17:08
Locatie: Elburg

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door EnjoyProg »

Heb je al op zaphaudio gekeken? Die heeft meerdere ontwerpen met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Zelf lijkt me de ZA-SR71 wel erg mooi met de reed cone van Seas. Je kunt hier eenvoudig een vloerdtaander van maken als je wilt.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door Walt »

Ik neem aan dat Tony de fast one van zijn website verwijderd heeft omdat hij er nog niet tevreden mee is.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door Shadow »

Walt schreef:
Ik neem aan dat Tony de fast one van zijn website verwijderd heeft omdat hij er nog niet tevreden mee is.
Dat denk ik ook Walter, vond het verbazend dat ie dat zo lang liet staan eigenlijk.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: suggesties voor nieuw project

Bericht door MechanicalAnimal »

Shadow schreef:
Walt schreef:
Ik neem aan dat Tony de fast one van zijn website verwijderd heeft omdat hij er nog niet tevreden mee is.
Dat denk ik ook Walter, vond het verbazend dat ie dat zo lang liet staan eigenlijk.
dat zou zo maar kunnen, ik heb het namelijk niet meer terug kunnen vinden op de site.

Neemt niet weg dat ik het volste vertrouwen heb dat Tony hier nog iets moois van gaat maken en hem terugzet. Ik vond het in elk geval een enorm mooie luidspreker zo.

maar allicht wat aan de prijzige kant voor de TS.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”