Mordaunt Short sub Alumni 9
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Mordaunt Short sub Alumni 9
Mijn zoon stuurt me een foto met een onderdeel wat in tweeën ligt.
De code is slecht te lezen, maar hij komt met: LN 864 PN
Wat is dit precies?
Is het een poging waard om te vervangen, of is er, als er dingen op deze manier stuk gaan méér loos?
Voor de sub volledig uitviel heeft ' ie gebromd...
Groeten, Jan.
De code is slecht te lezen, maar hij komt met: LN 864 PN
Wat is dit precies?
Is het een poging waard om te vervangen, of is er, als er dingen op deze manier stuk gaan méér loos?
Voor de sub volledig uitviel heeft ' ie gebromd...
Groeten, Jan.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: Mordaunt Short sub Alumni 9
Dat is een stuur ictje van de standby voeding. Dit is een smps en als daar geen ervaring mee hebt: afblijven.......
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Hier wordt 230V AC direkt gelijkgericht, levert over de 300V DC op, waar je geen opdonder van wilt krijgen. Crocodile DS heeft hier een punt, als je niet weet wat je doet is het niet verstandig ermee te gaan prutsen.
Bedankt voor de informatie.
Dat het een schakelende voeding betrof was me al duidelijk, dat hier flinke stromen lopen ook.
Waar het mij om gaat is een vervanger voor het betreffende IC, het los solderen en vervangen lijkt mij geen levensbedreigende handeling, toch?
Waar kan ik een vervanger van dit IC vinden?
Groeten, Jan.
Dat het een schakelende voeding betrof was me al duidelijk, dat hier flinke stromen lopen ook.
Waar het mij om gaat is een vervanger voor het betreffende IC, het los solderen en vervangen lijkt mij geen levensbedreigende handeling, toch?
Waar kan ik een vervanger van dit IC vinden?
Groeten, Jan.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Vooralsnog levert het opgegeven typenr geen enkele hit op in Google, dus dat klopt niet........
Helaas was ik ook al tot die conclusie gekomen, daarom hoopte ik dat de verzamelde kennis van dit forum tot een vervangend type zou kunnen leiden...
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
Zou ik nog niet zo zeker van zijn.Die krengen gaan wel meer stuk.cool schreef:Het IC is niet voor niets stuk, vast meer aan de hand....
Het nr. zegt met ook niks. De TNY264P is wel zoiets.
Anne
- SSassen
- Contacteer:
Vraag 'ns om een detailfoto van 't IC, liefst met strijklicht, dan is het nummer meestal wel te lezen.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Denk dat het typenummer begint met LNK en komt van dezelfde fabrikantAh!buis schreef:Zou ik nog niet zo zeker van zijn.Die krengen gaan wel meer stuk.cool schreef:Het IC is niet voor niets stuk, vast meer aan de hand....
Anne
https://ac-dc.power.com/products/linksw ... switch-lp/
Altijd leuk zo'n puzzel!
- SSassen
- Contacteer:
En Gerhard zat in de goede richting te zoeken, IC zelf is EOL, maar je kan een vervanger gebruiken:
https://ac-dc.power.com/forum/low-power ... nt-tny264/
https://ac-dc.power.com/forum/low-power ... nt-tny264/
Is 't soms dezelfde die in een UcD36 zit en soms piept ?ds23man schreef:Denk dat het typenummer begint met LNK en komt van dezelfde fabrikantAh!buis schreef:Zou ik nog niet zo zeker van zijn.Die krengen gaan wel meer stuk.cool schreef:Het IC is niet voor niets stuk, vast meer aan de hand....
Anne
https://ac-dc.power.com/products/linksw ... switch-lp/
Altijd leuk zo'n puzzel!![]()
![]()
Anne
Wellicht heb ik de patiënt een dezer dagen thuis, dan kan ik met strijklicht in de weer.SSassen schreef:Vraag 'ns om een detailfoto van 't IC, liefst met strijklicht, dan is het nummer meestal wel te lezen.
Voor ik begreep waar het over ging moest ik eerst wat andere puzzels oplossen (EOL?)...
Als ik het goed begrijp is er een vervangend type, rijst alleen de vraag welke, i.v.m. de belastbaarheid:
https://www.power.com/sites/default/fil ... 74-280.pdf
En over welke aansluitingen de bypass condensator van 0.1uF hoort.
Als ik de schakeling hier heb en er zijn nog vragen, dan meld ik me weer.
De gecombineerde power van het forum strikes again!
Groeten, Jan.
End Of Life.pompebled schreef:Voor ik begreep waar het over ging moest ik eerst wat andere puzzels oplossen (EOL?)...
Het onderdeel word niet meer geproduceerd, maar is nog wel hier en daar te krijgen. (waarschijnlijk)
Het heeft even geduurd, maar ik heb de print nu voor me liggen.
Het IC is de LNK364PN. (P package, drain op pin 5)
https://www.google.nl/search?q=LNK364PN ... DCgA&dpr=1
Ik zal morgen even bij mijn lokale elektronica boer langs.
Het 'leukste' klus je wordt het loshalen van de print om bij de solderingen te kunnen komen; alle stekkers zijn met een soort lijm overgoten.
Heeft iemand nog suggesties hoe hiermee om te gaan?
Afkrabben, verwarmen, los snijden?
Groeten, Jan.
Het IC is de LNK364PN. (P package, drain op pin 5)
Ik zal morgen even bij mijn lokale elektronica boer langs.
Het 'leukste' klus je wordt het loshalen van de print om bij de solderingen te kunnen komen; alle stekkers zijn met een soort lijm overgoten.
Heeft iemand nog suggesties hoe hiermee om te gaan?
Afkrabben, verwarmen, los snijden?
Groeten, Jan.
Laatst gewijzigd door pompebled op di 15 nov 2016, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat er in de weg zit is wel weg te krabben.
Voor de zekerheid best drie onderdelen nazien.De diode en weerstand met een ohm-meter en condensator gewoon vervangen.Is meestal een keramische voor een hoge spanning (4n7,1000V)
Anne
Voor de zekerheid best drie onderdelen nazien.De diode en weerstand met een ohm-meter en condensator gewoon vervangen.Is meestal een keramische voor een hoge spanning (4n7,1000V)
Anne
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
Mee eensAh!buis schreef:Wat er in de weg zit is wel weg te krabben.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Contacteer:
pompebled schreef:Het heeft even geduurd, maar ik heb de print nu voor me liggen.
Het IC is de LN364PN. (P package, drain op pin 5)
Groeten, Jan.
Heren, bedankt!
Ik heb de fout in het type al verbeterd, nu nog een winkel in de buurt vinden die het heeft liggen.
Mijn 'lokale' elektronica winkel (in de volgende stad, Bolsward) houdt een opheffingsuitverkoop, kwam ik vandaag achter, dus dat wordt niks meer, alle IC's waren en bloc verkocht aan een elektronica club.
Blijven er in Fryslân nog drie over voor zover ik weet; Leeuwarden, Heerenveen en Drachten.
Voor mij allemaal een eind uit de richting, gadver.
Groeten, Jan.
Ik heb de fout in het type al verbeterd, nu nog een winkel in de buurt vinden die het heeft liggen.
Mijn 'lokale' elektronica winkel (in de volgende stad, Bolsward) houdt een opheffingsuitverkoop, kwam ik vandaag achter, dus dat wordt niks meer, alle IC's waren en bloc verkocht aan een elektronica club.
Blijven er in Fryslân nog drie over voor zover ik weet; Leeuwarden, Heerenveen en Drachten.
Voor mij allemaal een eind uit de richting, gadver.
Groeten, Jan.
elektronica-componenten.nl heeft ze op voorraad en in de uitverkoop
Anne
Anne
Klopt : http://www.elektronica-componenten.nl/L ... 7-Pin-PDIP
De kans dat je dit component bij de gemiddelde electronicaboer gaat vinden lijkt me vrij klein, en dan druk ik me nog voorzichtig uit...
De kans dat je dit component bij de gemiddelde electronicaboer gaat vinden lijkt me vrij klein, en dan druk ik me nog voorzichtig uit...
Bedankt voor de adressen en het aanbod om te bestellen, maar ik heb m'n zoon er al op uit gestuurd en die heeft het IC laten bestellen bij zijn lokale elektronicaboer in Leeuwarden.
Nu maar hopen dat hij de correcte uitvoering besteld heeft (heb de spec sheet meegestuurd) i.v.m. de positie van de ontbrekende poot(6).
Bij het origineel zit poot 5 rechtsboven t.o.v. het rondje op de bovenzijde van het IC, bij de exemplaren die ik in de link van zowel Dre, Ray en Anne zie, zit de boel op de verkeerde plaats...
Fingers crossed dat de P-package opgestuurd wordt.
Groeten, Jan.
Nu maar hopen dat hij de correcte uitvoering besteld heeft (heb de spec sheet meegestuurd) i.v.m. de positie van de ontbrekende poot(6).
Bij het origineel zit poot 5 rechtsboven t.o.v. het rondje op de bovenzijde van het IC, bij de exemplaren die ik in de link van zowel Dre, Ray en Anne zie, zit de boel op de verkeerde plaats...
Fingers crossed dat de P-package opgestuurd wordt.
Groeten, Jan.
Dacht je echt dat die webshops allemaal ieder onderdeeltje apart gaan fotograferen ? welnee, daar word gewoon een standaard plaatje bij gepakt.
Er staat dan ook bij Mouser bij: Afbeelding zijn alleen ter referentie, Zie productspecificaties.
Er staat dan ook bij Mouser bij: Afbeelding zijn alleen ter referentie, Zie productspecificaties.