HiFi meets PA
Moderator: Beheerdersteam
- Sebastiaan75
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 12 jun 2016, 1:34
- Locatie: Eastermar, Friesland
HiFi meets PA
Dag allemaal,
Ik wil graag van de gelegenheid gebruik maken mij voor te stellen, alvorens ik mijn huidige project ga posten.
Al van kinds af aan ben ik geïnteresseerd in elektronica, ik weet nog hoe trots ik was toen ik mijn eigen "zenuwen spiraal" bouwde toen ik een jaar of 8 was. Ik was dan ook vastberaden Elektronica te gaan studeren maar dat werd HTS Autotechniek (Autotechniek, Elektronica en Werktuigbouw gecombineerd).
Als tiener hield ik van flinke geluidsinstallaties maar had nog weinig oor voor klank. Toen ik als 30-er van muziekstijl veranderde (instrumentaal ipv house) en mijn eerste ervaring op deed met hoe zuiver een installatie kan klinken, ontstond mijn huidige hobby. De zoektocht naar hoe vol muziek kan klinken terwijl de vervorming binnen de perken blijft.
Mijn project omvat de ontwikkeling en bouw van een actief crossover wat zich staande moet kunnen houden binnen de hifi+ wereld. HiFi meets PA... Een onmogelijke opgave?
Ik hoop iets toe te kunnen voegen aan het forum en ik hoop van jullie te kunnen leren!
Groeten Sebastiaan
Ik wil graag van de gelegenheid gebruik maken mij voor te stellen, alvorens ik mijn huidige project ga posten.
Al van kinds af aan ben ik geïnteresseerd in elektronica, ik weet nog hoe trots ik was toen ik mijn eigen "zenuwen spiraal" bouwde toen ik een jaar of 8 was. Ik was dan ook vastberaden Elektronica te gaan studeren maar dat werd HTS Autotechniek (Autotechniek, Elektronica en Werktuigbouw gecombineerd).
Als tiener hield ik van flinke geluidsinstallaties maar had nog weinig oor voor klank. Toen ik als 30-er van muziekstijl veranderde (instrumentaal ipv house) en mijn eerste ervaring op deed met hoe zuiver een installatie kan klinken, ontstond mijn huidige hobby. De zoektocht naar hoe vol muziek kan klinken terwijl de vervorming binnen de perken blijft.
Mijn project omvat de ontwikkeling en bouw van een actief crossover wat zich staande moet kunnen houden binnen de hifi+ wereld. HiFi meets PA... Een onmogelijke opgave?
Ik hoop iets toe te kunnen voegen aan het forum en ik hoop van jullie te kunnen leren!
Groeten Sebastiaan
Re: HiFi meets PA
Hoi Sebastiaan,
Welkom op ons mooie forum.
Je xover ziet er al netjes uit en ben benieuwd naar je project.
Welkom op ons mooie forum.
Je xover ziet er al netjes uit en ben benieuwd naar je project.
- Sebastiaan75
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 12 jun 2016, 1:34
- Locatie: Eastermar, Friesland
Re: HiFi meets PA
Bedankt Kappa7! "toevallig" van de Infinity Kappa 7? In dat geval zal je wel interesse hebben in mijn project
Ik gebruik gemodificeerde Infinity Beta 50's met een stapel NAD eindtrappen voor actief tri-amping...
Re: HiFi meets PA
Klopt inderdaad van de infinity. Waren mijn eerste echt goede speakers toen nog gekocht van mijn eerste salaris.
Ik ben benieuwd naar hoe je dat gaat aanpakken.
Lijkt me een leuk project om te volgen.
Ga je daar een eigen draadje voor aan maken.
Ik ben benieuwd naar hoe je dat gaat aanpakken.
Lijkt me een leuk project om te volgen.
Ga je daar een eigen draadje voor aan maken.
- Sebastiaan75
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 12 jun 2016, 1:34
- Locatie: Eastermar, Friesland
Re: HiFi meets PA
De Kappa's 7 heb ik zelf niet gehoord. Wel de kappa 7.2i. Klinken mooi inderdaad. Het mid en hoog van de kappa's vind ik mooier (helderder, realistische stemmen) dan van mijn Beta's maar de bass vind ik van de Beta's weer mooier. Strakker en feller dan bij de Kappa's die ik heb gehoord. Ik vermoed vanwege de 2 kleinere 8" woofers in plaats van 1 grote 10" woofer. Wat vind je van de latere Kappa's? Ik heb de Kappa 80's gehad. Binnen 1 dag weer verkocht. Ik kreeg hoofdpijn van de dreunende en rommelige bassweergave. Niet mooi. Alhoewel de emit's wel prachtig klonken. Daarnaast inferieure cabinets vergelijke met de oude serie Kappa's.
Ik wil inderdaad graag een thread plaatsen waar ik de vorderingen van mijn project kan plaatsen. Ik zag een forumonderdeel over (actieve) crossovers. Is die categorie het meest geschikt voor een projectverslag?
Ik wil inderdaad graag een thread plaatsen waar ik de vorderingen van mijn project kan plaatsen. Ik zag een forumonderdeel over (actieve) crossovers. Is die categorie het meest geschikt voor een projectverslag?
Re: HiFi meets PA
Hier staat ook wat leuks, en de topic waar het geplaatst kan worden lijkt mij ook wel een goede (Filterontwerpen).
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =crossover
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =crossover
- Sebastiaan75
- Berichten: 9
- Lid geworden op: zo 12 jun 2016, 1:34
- Locatie: Eastermar, Friesland
Re: HiFi meets PA
Ik heb er even een blik op geworpen, ziet er inderdaad interessant uit! Leesvoer dushannesie schreef:Hier staat ook wat leuks
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =crossover
Re: HiFi meets PA
Na de verkoop van infinty door arnie-nudell aan harman groep is het eigenlijk geen infinty meer.Sebastiaan75 schreef:Wat vind je van de latere Kappa's? Ik heb de Kappa 80's gehad. Binnen 1 dag weer verkocht. Ik kreeg hoofdpijn van de dreunende en rommelige bassweergave. Niet mooi. Alhoewel de emit's wel prachtig klonken. Daarnaast inferieure cabinets vergelijke met de oude serie Kappa's.
De Kappa's die ik gehad heb waren voor mij de laatste mooie infinty's die nog gemaakt zijn.
De kappa ×.1 serie vond Ik eigenlijk al behoorlijk minder.
Het ontbreken van de Watkins woofer had daar zeker mee te maken.
Re: HiFi meets PA
Nou ben ik benieuwd wat voor geluidsinstallatie je nu hebt staan.
Heb je toevallig een foto?
