De lineare slag schijnt 77mm te zijn, motor zonder konus weegt al 20kg...
Powersoft linear motor 40 inch woofer
Moderator: Beheerdersteam
Powersoft linear motor 40 inch woofer
Is er hier iemand al bekend met de Powersoft linear motor? Hiermee kan je een 40 inch konus aansturen, een commerciele inzet van deze motor is bijv. de nieuwe Funktion One 32 inch Vero V132 subwoofer, afmetingen 1137 x 882 x 1480mm... 
Re: Powersoft linear motor 40 inch woofer
De datasheet op hun website geeft voor de 40 inch konus een Mms van 3,33 kg...
De 22 inch versie heeft een EBP van 329!
Dit maakt alle 'brute' DIY subs op internet direct tot kinderspel...
De 22 inch versie heeft een EBP van 329!
Dit maakt alle 'brute' DIY subs op internet direct tot kinderspel...
Re: Powersoft linear motor 40 inch woo
Plaatjes van die Funktion One sub bekijken is op eigen risico, die dingen zijn GROOT!
Van de 40 inch heb ik nog geen foto gezien, de konus is volgens de datasheet gevouwen, en daardoor slechts de helft van wat anders nodig zou zijn.
Zeg nou zelf, een 1000mm konus van 3.33kg die 77mm heen en weer beweegt, dat is SUB op een ander niveau... Kom je daar aankakken met je pissige JL audio 12 inch subjes!
Van de 40 inch heb ik nog geen foto gezien, de konus is volgens de datasheet gevouwen, en daardoor slechts de helft van wat anders nodig zou zijn.
Zeg nou zelf, een 1000mm konus van 3.33kg die 77mm heen en weer beweegt, dat is SUB op een ander niveau... Kom je daar aankakken met je pissige JL audio 12 inch subjes!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
het hoge Mms komt doordat het een moving magnet systeem is.
hier t reclame filmpje:
hier t reclame filmpje:
Ik ben wel benieuwd of dit de toekomst van Pro Audio subwoofers is... en op de lange termijn komt deze techniek ook in het HT gebeuren terecht natuurlijk. Lang geleden lanceerde Tom Danley de Servodrive hoornsubwoofer, maar dat was vooral rumble en niet echt een strakke bas. Van wat ik lees is deze powersoft technologie wel in staat kwalitatief hoogwaardig laag te leveren...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Powersoft.... Italiaanse meuk. Diverse eindtrappen van hen gebruikt, is niks en zal nooit wat worden. Zit niet eens SHIT in. 
Ik geloof dat ze de laatste jaren aardig aan de weg hebben getimmerd, en een 40 inch woofer is wel echt BAD ASS sizzle!
Te veel Fast 'n Loud gekeken ?Walt schreef:BAD ASS sizzle!
- pappaleo
- Contacteer:
Shit!! Geen SHIT. t'Is ook geen Alfads23man schreef:Powersoft.... Italiaanse meuk. Diverse eindtrappen van hen gebruikt, is niks en zal nooit wat worden. Zit niet eens SHIT in.
@Ray, ja net nog toevallig, bike contest + Riviera aflevering! 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Walt schreef:Ik geloof dat ze de laatste jaren aardig aan de weg hebben getimmerd, en een 40 inch woofer is wel echt BAD ASS sizzle!
Ze hadden ook een soort MFB systeem met een druksensor in de frontplaat. Werkte ook niet........
- bas focal m180
- Contacteer:
klopt als ze geen versterkers kunnen bouwen geld dat ook voor de woofers, tis italiaans dus mag je alles wat daar vandaan komt over een kam scheren, zelfs hier op het forum laat er iemand Italiaanse meuk opsturen.ds23man schreef:Powersoft.... Italiaanse meuk. Diverse eindtrappen van hen gebruikt, is niks en zal nooit wat worden. Zit niet eens SHIT in.
Je vergeet fiat....pappaleo schreef:Shit!! Geen SHIT. t'Is ook geen Alfads23man schreef:Powersoft.... Italiaanse meuk. Diverse eindtrappen van hen gebruikt, is niks en zal nooit wat worden. Zit niet eens SHIT in.
- pappaleo
- Contacteer:
Ik zeg het omdat ik een Alfa heb. Bovendien is een Alfa gewoon een gepromoveerde Fiatnxs77 schreef:Je vergeet fiat....pappaleo schreef:Shit!! Geen SHIT. t'Is ook geen Alfads23man schreef:Powersoft.... Italiaanse meuk. Diverse eindtrappen van hen gebruikt, is niks en zal nooit wat worden. Zit niet eens SHIT in.![]()
Oh ja, en SHIT is een acroniem
Self Healing Italian Technology. voor wie het niet snapt.
Zullen we back on topic? Er zijn een paar merken zoals Funktion One en DAS Audio die de 32 inch woofer met lineaire motor inzetten in commerciele ontwerpen, de 40 inch konus ben ik nog niet tegengekomen...
Zoveel valt er niet on-topic te zijn, denk niet dat er een forumlid is die zo'n ding IRL heeft gezien, laat staan ermee gewerkt heeft...
Wat niet is, kan nog komen, lijkt me dat hier wel een leuk HT subje mee gemaakt kan worden...
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Je zou hem in je bank kunnen inbouwen, geel last meer van staande golven!
Wel even een passende versterker vinden met die impedantie van 0,2 ohm.
Wel even een passende versterker vinden met die impedantie van 0,2 ohm.
Dat zal inderdaad nog een hele klus zijn om er een te vinden die dat kan hebben...ds23man schreef:Wel even een passende versterker vinden met die impedantie van 0,2 ohm.
Moet je eens naar BL kwadraat/Re en de QTS waardes kijken die powersoft opgeeft, hier kun je extreme hoorn subwoofers mee maken. De Funktion One V132 is een bandpass hoorn die hier al gebruik van maakt, volgens Tony Andrews was het beluisteren van 4x V132 een bass ervaring zoals hij nog nooit had meegemaakt, dat wil wel wat zeggen...
Die versterker is er trouwens al, die levert powersoft, 10.000w per woofer...
Die versterker is er trouwens al, die levert powersoft, 10.000w per woofer...
Een enkele 32 inch konus met de powersoft motor schijnt meer output te leveren dan 6-8 van de beste 18 inchers die er te krijgen zijn...