stream vraagje
Moderator: Beheerdersteam
stream vraagje
ik stream met jriver naar een Pi/dac met moode audioplayer.
Dat werkt echt fantastisch. Maar ik zou ook wel eens een youtubje naar
de pi willen streamen. Ik kan youtube wel openen in jriver, maar hij
speelt dan het geluid af op de laptop, i.p.v. dat hij het streamt naar de Pi.
wie weet raad?
Dat werkt echt fantastisch. Maar ik zou ook wel eens een youtubje naar
de pi willen streamen. Ik kan youtube wel openen in jriver, maar hij
speelt dan het geluid af op de laptop, i.p.v. dat hij het streamt naar de Pi.
wie weet raad?
Re: stream vraagje
Ik weet niet of het ook werkt met Kodi dat youtube, maar met de versie op de Raspberry en de Kodi = XBMC , dan is het met de nieuwe opzet mogelijk de Hifiberry dac als muziek uitgang te kiezen.toetertje schreef:ik stream met jriver naar een Pi/dac met moode audioplayer.
Dat werkt echt fantastisch. Maar ik zou ook wel eens een youtubje naar
de pi willen streamen. Ik kan youtube wel openen in jriver, maar hij
speelt dan het geluid af op de laptop, i.p.v. dat hij het streamt naar de Pi.
wie weet raad?
Re: stream vraagje
Met kodi zal het wel lukken, maar ik draai moode audioplayer op de Raspberry.
in kodi kon ik mijn dac niet selecteren.
in kodi kon ik mijn dac niet selecteren.
Re: stream vraagje
En welke dac is dat?toetertje schreef:Met kodi zal het wel lukken, maar ik draai moode audioplayer op de Raspberry.
in kodi kon ik mijn dac niet selecteren.
Re: stream vraagje
Naar mijn beste weten moet die ook samenwerken met Kodi.toetertje schreef:dat is de audiophonics sabre ess9023
Moet ook wel ergens bij Kodi staan, ik kan het zo niet vinden, maar de Hifiberry gaan ook net als de 9023 de I²S uitgang benutten.
Dus je zou dan een sd-card je met Kodi moeten maken om dat te proberen, dan heb je beeld en geluid, en als het beeld niet aanstaat, alleen het geluid lijkt mij.
Re: stream vraagje
Is het mogelijk om b.v. te streamen of airplay naar een wifi apparaat zonder dat
deze aan een netwerk hangt? B.v. met wifi direct of zo?
Ik ben een versterker aan het bouwen met ingebouwde Rpi en dac. Thuis hang hij
gewoon aan het netwerk dus geen probleem. Maar stel dat ik hem eens mee wil nemen
naar een kennis. Hoe krijg ik er dan muziek uit, zonder eerst een heel netwerk te
moeten opzetten? Op de Pi draait Moode audioplayer.
deze aan een netwerk hangt? B.v. met wifi direct of zo?
Ik ben een versterker aan het bouwen met ingebouwde Rpi en dac. Thuis hang hij
gewoon aan het netwerk dus geen probleem. Maar stel dat ik hem eens mee wil nemen
naar een kennis. Hoe krijg ik er dan muziek uit, zonder eerst een heel netwerk te
moeten opzetten? Op de Pi draait Moode audioplayer.
Re: stream vraagje
Dan zou je eens moeten kijken of de bluetooth module van voldoende kwaliteit en en ondersteuning krijgt van Mood.toetertje schreef:Is het mogelijk om b.v. te streamen of airplay naar een wifi apparaat zonder dat
deze aan een netwerk hangt? B.v. met wifi direct of zo?
Ik ben een versterker aan het bouwen met ingebouwde Rpi en dac. Thuis hang hij
gewoon aan het netwerk dus geen probleem. Maar stel dat ik hem eens mee wil nemen
naar een kennis. Hoe krijg ik er dan muziek uit, zonder eerst een heel netwerk te
moeten opzetten? Op de Pi draait Moode audioplayer.
Ik heb hier wel een ouder type BT, maar met muziek is het beter met bluetooth aptX als ik het goed heb.
http://www.instructables.com/id/Raspber ... ver-combo/
Re: stream vraagje
Niet iedereen is enthousiast over die blauwe tandjes.
http://www.cnet.com/news/can-aptx-give- ... bluetooth/
Sounds terrible.
http://www.cnet.com/news/can-aptx-give- ... bluetooth/
Sounds terrible.
Re: stream vraagje
Blauwe tand niet aan beginnen, is leuk voor in de auto maar heeft niets in een goede audio set te zoeken.
Wat wel kan is je streamer instellen als access point.
Je kan dan met je tablet direct verbinding maken en de streamer bedienen.
Moet je wel de muziek op je streamer staan er is immers Geen netwerk bron beschikbaar waar de muziek op staat.
Wat wel kan is je streamer instellen als access point.
Je kan dan met je tablet direct verbinding maken en de streamer bedienen.
Moet je wel de muziek op je streamer staan er is immers Geen netwerk bron beschikbaar waar de muziek op staat.
Re: stream vraagje
Dat accespoint klinkt wel aantrekkelijk, ik weet alleen niet of
dat met moode audioplayer kan. Muziek kan ik op een usb stick
zetten, en die in de Pi steken.
dat met moode audioplayer kan. Muziek kan ik op een usb stick
zetten, en die in de Pi steken.
