Ik heb al weer een hele tijd een Pass Aleph 4-5 (?) clone staan die veel te warm wordt.
Van Marktplaats geplukt en is opgebouwd met Chinese printjes, ontwerp wijkt iets af.
Nu is de behuizing/koelribben te krap bemeten. De basis is netjes dus ik wil er eigenlijk niet teveel aan versleutelen en bedacht mij om de bias omlaag te brengen en zodoende de temperatuur wat omlaag te brengen.
Gemeten aan de koelribben 63Gr C. en aan de MosFets 85gr C. Als je het mij vraagt net over de grens.
Iemand suggesties waar welke weerstand variabel te maken om de bias af te kunnen terug regelen ?
Pass Aleph 4/5 clone bias aanpassen.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Pass Aleph 4/5 clone bias aanpassen.
Je onderschrift is treffend
-> Eén plaatje > 1000 woorden
Dan zat ik toch goed te kijken. Even wat topic op diyAudio doorgenomen inmiddels.
Ik ga even wat trimpotjes bestellen
Dank!
Dan zat ik toch goed te kijken. Even wat topic op diyAudio doorgenomen inmiddels.
Ik ga even wat trimpotjes bestellen
Ter info nog een plaatje dat op diyaudio.com circuleert. Misschien dat je er iets aan hebt.
- Bijlagen
-
- mini-aleph30by-algar_emi.pdf
- (31.9 KiB) 53 keer gedownload
Dank voor de toevoeging.
Ik ben voor een vaste weerstand gegaan. Uiteindelijk een waarde gevonden waarbij de warmte op net 50gr C. aan de koelriibben komt.
Ik ben voor een vaste weerstand gegaan. Uiteindelijk een waarde gevonden waarbij de warmte op net 50gr C. aan de koelriibben komt.
Dat is mooi maar heb je ook geluisterd?Thanatos schreef:Dank voor de toevoeging.
Merk je nu dat de versterker nu eerder naar klasse B gaat en dus meer vervorming laat horen?
Klankmatig weinig verschil.
Vervorming niet gemeten maar volgens mij met het vermogen wat hij nu nog opstookt is het geen Class B. Eerder zal het maximale uitgangsvermogen dalen denk ik.
Speel nu met een Pass B1 buffer en speelt goed op een klein brommetje (oor tegen de drivers) na die ik nog moet wegwerken.
Vervorming niet gemeten maar volgens mij met het vermogen wat hij nu nog opstookt is het geen Class B. Eerder zal het maximale uitgangsvermogen dalen denk ik.
Speel nu met een Pass B1 buffer en speelt goed op een klein brommetje (oor tegen de drivers) na die ik nog moet wegwerken.