Beste forummers,
Ik heb nu mijn setup draaien met een sblive 24 bit + marantz pm-4 versterker + ecm8000 + mic100 tube.
Ik draai hobbybox in de 2-kanaal stand, vanwege het niet hoeven calibreren.
Nu komt mijn vraag:
In je meetscherm van de impuls zie je ook een Veff staan, dit zou je uitgangsspanning van je versterker moeten zijn. In de voorbeelden zie ik overal 0,6 volt staan, en volgens mij heb je op 8 ohm op 1 meter/1watt 2,83volt nodig. Maar het klinkt nu al erg hard en de input clipt bijna, terwijl Veff maar iets van 0,05volt aangeeft. Iemand een idee?
Hobbybox 5 vraag
... is weten!
Moderator: Beheerdersteam
-
D.A.R.R.Y.L.
- Berichten: 189
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 0:35
Ga naar
- OVER DIT FORUM
- ↳ Forum Mededelingen
- ↳ FAQ
- ↳ Mededelingen archief
- ↳ Forumaangelegenheden, Algemeen
- ↳ Stel je eens voor
- ↳ Projecten van het jaar
- ↳ Wiki aangelegenheden
- ↳ Showcases
- ↳ Luidspreker Showcases
- ↳ Versterker Showcases
- ↳ Bronnen Showcases
- ↳ Sets en Overige Zelfbouw Showcases
- ↳ Oude Showcases
- LUIDSPREKER ZELFBOUW EN TWEAKS
- ↳ Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- ↳ Luidspreker Drivers
- ↳ Houtbewerking, etc
- ↳ Filterontwerp & Passieve Filters
- ELEKTRONICA ZELFBOUW EN TWEAKS
- ↳ Actieve Luidsprekerelektronica
- ↳ Versterkers
- ↳ Kabels
- ↳ Bronnen
- ↳ Overige Audio-elektronica
- COMPUTERAUDIO EN STREAMING MEDIA
- ↳ Streaming Media/Apparatuur
- OVERIGE ZELFBOUW M.B.T. AUDIO
- ↳ Akoestiek
- ↳ Sets en Overig
- ↳ Pro Audio specifiek
- ↳ Car Audio Specifiek
- GEREEDSCHAPPEN
- ↳ Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
- ↳ Houtbewerking, etc
- ↳ Elektronicagereedschap
- ↳ Solderen, etc
- ↳ DIY-gereedschap
- ↳ Meten....
- MARKTPLAATS
- ↳ Aangeboden
- ↳ Archief
- ↳ Ter overname gevraagd
- ↳ Archief
- ↳ Ruilen
- SPONSORENPLAATS
- ↳ Persberichten
- ↳ DIY events door sponsoren
- ↳ Linear Audio Academy - Cursus audio-ontwerpen
- ↳ Deelnemersforum
- MEET AND GREET & EVENTS
- ↳ DIY Events door leden
- ↳ Luidspreker Ontwerpwedstrijd
- OVERIGE DISCUSSIES EN OFF-TOPIC
- ↳ Hifi Gerelateerd
- ↳ Test Forum
