Hallo forummers,
Ik heb ook nog een poging ondernomen om onze woonkamer een beetje akoestiek vriendelijk te krijgen en ik kan melden dat dit aardig gelukt is.
Ik heb 2 boekenkastjes gemaakt met daartussen keyclamp buizen waarover een dik vloerkleed heen gehangen kan worden. Achter het vloerkleed hebben we nog een Merford dempingsplaat hangen voor extra demping.
Dan heb ik nog bij Ikea 3 stuk hoofdeinden gekocht welke in berken zijn uitgevoerd en tegen de muur aangeschroefd zijn met daarin schapjes met dingen er op om het geluid te kunnen afbuigen. De invulling is nog niet helemaal gereed maar het begin is er.
Groeten,
Marcel
Demping en reflectie
Moderator: Beheerdersteam
Re: Demping en reflectie
Leuk bezig 
Mag dat kleed blijven hangen? Staat niet eens verkeerd!
Heb je er nog metingen op losgelaten of gebruik je je eigen hoofd als meetinstrument?
Mag dat kleed blijven hangen? Staat niet eens verkeerd!
Heb je er nog metingen op losgelaten of gebruik je je eigen hoofd als meetinstrument?
Re: Demping en reflectie
jordo81 schreef:Leuk bezig
Mag dat kleed blijven hangen? Staat niet eens verkeerd!
Heb je er nog metingen op losgelaten of gebruik je je eigen hoofd als meetinstrument?
Maar zonder dollen, dit zijn wel esthetisch verantwoorde oplossingen, ziet een stuk beter uit als zo'n glaswol-gipsplaat constructie. Wat je nog kan proberen is om het tapijt zeg 15 cm voor de wand te hangen, dit zou in principe moeten zorgen voor betere absorbtie in de bas.
