Demping en reflectie

Over mods aan je luisteromgeving

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Marcel
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 13 dec 2004, 20:44
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Demping en reflectie

Bericht door Marcel »

Hallo forummers,

Ik heb ook nog een poging ondernomen om onze woonkamer een beetje akoestiek vriendelijk te krijgen en ik kan melden dat dit aardig gelukt is.

Ik heb 2 boekenkastjes gemaakt met daartussen keyclamp buizen waarover een dik vloerkleed heen gehangen kan worden. Achter het vloerkleed hebben we nog een Merford dempingsplaat hangen voor extra demping.

Dan heb ik nog bij Ikea 3 stuk hoofdeinden gekocht welke in berken zijn uitgevoerd en tegen de muur aangeschroefd zijn met daarin schapjes met dingen er op om het geluid te kunnen afbuigen. De invulling is nog niet helemaal gereed maar het begin is er.

Groeten,
Marcel
Bijlagen
WP_20151028_20_17_33_Pro.jpg
WP_20151029_19_50_41_Pro.jpg
WP_20151029_20_22_40_Pro.jpg
WP_20151029_20_22_53_Pro.jpg
Achterwand1.JPG
Achterwand2.JPG
Wieger61
Berichten: 1426
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 15:02
Locatie: Amsterdam

Re: Demping en reflectie

Bericht door Wieger61 »

Mooi :-)
jordo81
Berichten: 719
Lid geworden op: do 11 aug 2011, 18:00

Re: Demping en reflectie

Bericht door jordo81 »

Leuk bezig :)
Mag dat kleed blijven hangen? Staat niet eens verkeerd!

Heb je er nog metingen op losgelaten of gebruik je je eigen hoofd als meetinstrument?
Gebruikersavatar
John P
Berichten: 4374
Lid geworden op: do 06 nov 2008, 15:04
Locatie: Maastricht

Re: Demping en reflectie

Bericht door John P »

jordo81 schreef:
Leuk bezig :)
Mag dat kleed blijven hangen? Staat niet eens verkeerd!

Heb je er nog metingen op losgelaten of gebruik je je eigen hoofd als meetinstrument?
](*,) Dat is een stuk zachter met zo'n tapijt.
Maar zonder dollen, dit zijn wel esthetisch verantwoorde oplossingen, ziet een stuk beter uit als zo'n glaswol-gipsplaat constructie. Wat je nog kan proberen is om het tapijt zeg 15 cm voor de wand te hangen, dit zou in principe moeten zorgen voor betere absorbtie in de bas.
Plaats reactie