Welke streamer voor Tidal
Moderator: Beheerdersteam
-
butterflies
Welke streamer voor Tidal
Ik zit er over te denken om naar een luxe streaming service als Tidal te gaan ipv Spotify.
Ik vraag me alleen af wat voor investeringen ik moet doen om ook daadwerkelijk cd kwaliteit te gaan horen. Lukt dat met Rapberry Pi of moet ik een dure streamer van een bekend merk aanschaffen?
Ik vraag me alleen af wat voor investeringen ik moet doen om ook daadwerkelijk cd kwaliteit te gaan horen. Lukt dat met Rapberry Pi of moet ik een dure streamer van een bekend merk aanschaffen?
-
butterflies
Re: Welke streamer voor Tidal
Nee hoor met een raspberry lukt dat prima.
Belangrijkste is dat er een goede dac achter hangt.
De streamer is slechts een ding dat makkelijk te bedienen moet zijn en een constante stroom moet leveren aan digitaal signaal.
Dat laatste doen eigenlijk alle streamers wel.
Let wel even op de aansluitmogelijkheden van je huidige dac.
De streamer van jou keuze moet dan wel over de betreffende aansluitingen beschikken.
Belangrijkste is dat er een goede dac achter hangt.
De streamer is slechts een ding dat makkelijk te bedienen moet zijn en een constante stroom moet leveren aan digitaal signaal.
Dat laatste doen eigenlijk alle streamers wel.
Let wel even op de aansluitmogelijkheden van je huidige dac.
De streamer van jou keuze moet dan wel over de betreffende aansluitingen beschikken.
Zelf heb ik een Amanero USB naar I2S converter, daar zou je zo een I2S DAC naar keuze aan kunnen knopen. De DAC'S van Knuisje zijn bijvoorbeeld mooi en niet duur, zelf heb ik enkele Curryman dac's in gebruik hiervoor.
MVg Reinder
MVg Reinder
Welk OS?Zweitse schreef:Is het wel mogelijk om het OS te draaien op de Rpi?
Dat is geen OS.
Met en OS voor een kunstje zou je jezelf ook erg beperken.
Er is een Ickstream-plugin voor LMS. Daarmee kan je gewoon naast Tidal alles blijven streamen met een PI. Of het nu je bibliotheek, digitale radio of Spotify is.
Er is een Ickstream-plugin voor LMS. Daarmee kan je gewoon naast Tidal alles blijven streamen met een PI. Of het nu je bibliotheek, digitale radio of Spotify is.
Je ziet wel hoe goed ik thuis ben in de wereld van het streamenFR_Aad schreef:Dat is geen OS.
Ik heb zelf een klein arm setopje met daarop Spotify, dan amanero > minidsp > dac. Werkt prima!
Mvg Reinder
Mvg Reinder
Als al dat streaming gedoe af en toe overweldigend is dan is het heel positief dat Logitech Media Server (LMS) nu open source is. Daardoor komen er nog steeds plugins uit. Dankzij die plugins is het een fluitje van een cent om extra functies toe te voegen.
Een Raspbery met een leuke dac en ergens in huis een computer met de Logitech Media Server software. Meer heb je niet nodig. (Oh-ja een telefoon of tablet om het te bedienen)
Ik heb een Rpi met een Hifiberry DAC draaien met Kodi, nu nog een leuke NAS zoeken voor alle bestandenFR_Aad schreef:![]()
Als al dat streaming gedoe af en toe overweldigend is dan is het heel positief dat Logitech Media Server (LMS) nu open source is. Daardoor komen er nog steeds plugins uit. Dankzij die plugins is het een fluitje van een cent om extra functies toe te voegen.
Een Raspbery met een leuke dac en ergens in huis een computer met de Logitech Media Server software. Meer heb je niet nodig. (Oh-ja een telefoon of tablet om het te bedienen)
Ik heb hier wel een Thin client voor je, met Vortexbox, er een USB schijf aan hangen en het loopt.
Mooi aanbod.
Kan je de centen voor een nas mooi in je zak houden.
Kan je de centen voor een nas mooi in je zak houden.
Inderdaad een mooi aanbod maar heb toch ook een NAS nodig voor het back-uppen van diverse bestanden, daar heb ik nu nog niet in voorzien 
-
butterflies
FR_Aad schreef:Dat is geen OS.
Zouden jullie wellicht wat minder afkortingen kunnen gebruiken. Dan kan ik misschien wat met deze informatie.
butterflies schreef:FR_Aad schreef:Dat is geen OS.
Zouden jullie wellicht wat minder afkortingen kunnen gebruiken. Dan kan ik misschien wat met deze informatie.
LMS: Logitech media server
PI: Raspberry pi
NAS: Network attached storage