Angel hair in car audio
Moderator: Beheerdersteam
Angel hair in car audio
Ik heb nog een paar zakjes Twaron Angel Hair dempingsmateriaal liggen die ik niet gebruik. Kan ik dat zo los in de portieren van de auto stoppen, of loop je dan het risico dat dat in het raammechaniek en slot en zo gaat zitten?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: Angel hair in car audio
het is erg fijn spul, in beide betekenissen van t woord ... ik zou t zeker niet los in je deur doen, doe t in een panty ofzo
Ik weet niet of dat spul tegen vocht kan maar daar moet je zeker rekening mee houden in een autodeur
Het lijkt me dat in een autodeur loodbitumen oid meer zin heeft ?
- bas focal m180
- Contacteer:
Haar is bedoelt om mid/hoog te dempen.ray5150 schreef:Het lijkt me dat in een autodeur loodbitumen oid meer zin heeft ?
Het naar achter gestraalde geluid zal in een deur heel erg verspreid worden of het verschil met haar hoorbaar is??
Een deur dood maken met loodbitumen lijkt me veel beter maar is ook veel meer werk.
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
En in een deur is het altijd wat vochtig na een regenbui, dus dat angelhair wordt dan zeiknat. Niet doen! Er zijn betere dempingsmaterialen merken zoals Silentcoat, STP, Dynamat ec.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
Inderdaad, en wat te denken van condensatievocht.
Vocht moet ongehinderd de afwateringsopeningen kunnen bereiken, die tevens de natuurlijke ventilatie bevorderen om damp te verdrijven. Een langdurig hoge vochtigheid is niet fijn voor plaatwerk, mechanica, gezondheid (schimmels in isolatie en in bekleding rond minieme openingen in folie) én elektrische contacten, wat nog los staat van meer ongemakken bij vorst.
Vocht moet ongehinderd de afwateringsopeningen kunnen bereiken, die tevens de natuurlijke ventilatie bevorderen om damp te verdrijven. Een langdurig hoge vochtigheid is niet fijn voor plaatwerk, mechanica, gezondheid (schimmels in isolatie en in bekleding rond minieme openingen in folie) én elektrische contacten, wat nog los staat van meer ongemakken bij vorst.
Ik heb er al loodbitumen in zitten, maar ik ervaar dat dat nauwelijks tot geen hoorbare demping geeft. Wat je er voornamelijk van merkt is dat die holle klank bij het dicht doen van de deur verdwijnt. Daarna heb ik er nog wat van dat zelfklevend schuimrubber in gedaan, dat hielp al meer.
Dat angel hair had ik nog liggen, ik dacht: wellicht is het zinvol.
Dat angel hair had ik nog liggen, ik dacht: wellicht is het zinvol.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Je hebt dan wel meer drijfvermogen als je het kanaal inrijdt..... 
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Wat beter helpt is Silentcoat Absorber 15 zelfklevend schuim, dit plak je over je eerder aangebrachte laag demping heen en doet wat meer in het mid.
http://www.pijlaudio.nl/Silent-Coat-Starter-set.html Ik weet niet wat je er nu in hebt zitten? Holle klank kan ook door de inbouw van de speaker in een te hoge adaptiering, zoals je dat vaak ziet in autodeuen om de speaker goed vast op de deur te monteren. Speaker speelt dan min of meer in een koker, wat natuurlijk niet goed kan gaan.
http://www.pijlaudio.nl/Silent-Coat-Starter-set.html Ik weet niet wat je er nu in hebt zitten? Holle klank kan ook door de inbouw van de speaker in een te hoge adaptiering, zoals je dat vaak ziet in autodeuen om de speaker goed vast op de deur te monteren. Speaker speelt dan min of meer in een koker, wat natuurlijk niet goed kan gaan.
Er zit nu zelfklevende loodbitumen in, en daaroverheen een laag zelfklevend schuimrubber. Ik heb alleen de carosserie-zijde van de deuren behandeld omdat ik daar goed bij kon.
Ik zie op de diverse tutorials dat ook de binnenkant van de deurpanelen nog beplakt kan worden met het een of ander, maar toen ik dat probeerde had ik erg veel moeite om ze daarna nog vast te krijgen; m.a.w. het materiaal is snel te dik, en daarna krijg je de panelen niet meer goed en spanningsvrij op hun plaats.
Ik zie op de diverse tutorials dat ook de binnenkant van de deurpanelen nog beplakt kan worden met het een of ander, maar toen ik dat probeerde had ik erg veel moeite om ze daarna nog vast te krijgen; m.a.w. het materiaal is snel te dik, en daarna krijg je de panelen niet meer goed en spanningsvrij op hun plaats.
ik heb de binnenpanelen van mijn 5 gt turbo ooit versterkt met glasvezel dat maakt ze niet veel dikker maar wel veel stijver .
Ik kon ze toen makkelijk terug monteren
Ik kon ze toen makkelijk terug monteren