Kii luidsprekers
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Kii luidsprekers
Bruno is weer druk geweest, je vraagt je af of de beste man wel aan slapen toekomt? Of heeft hij zichzelf inmiddels in veelvoud gekloond?
http://kiiaudio.com/en/
http://kiiaudio.com/en/
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Kii luidsprekers
Maar, ja. Sander speelt de eerstkomende tijd nog voor projectontwikkelaar. 
Re: Kii luidsprekers
Die van de kelder of die van het dakds23man schreef:Er was ook nog iets met hekjes.........
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Kii luidsprekers
Tja, daar hebben jullie een punt, de focus ligt inderdaad even ergens anders.
Re: Kii luidsprekers
Het hek is van de dam als hij nu luidsprekers gaat ontwikkelen.
Maar die Kii zijn er al bijna een jaar, Bruno zijn inbreng met die luidsprekers is, denk ik voor het grootste deel de DSP met de Class D combi, en dan die naam er aan verbonden is, maakt het ook wel lekker verkoopbaar.
Maar die Kii zijn er al bijna een jaar, Bruno zijn inbreng met die luidsprekers is, denk ik voor het grootste deel de DSP met de Class D combi, en dan die naam er aan verbonden is, maakt het ook wel lekker verkoopbaar.
Re: Kii luidsprekers
Ik vind het wel knap dat ze er op die homepage van die site er in geslaagd zijn om het volstrekt onduidelijk te laten zijn wat het product nu eigenlijk is, en wat het doet....
Pas toen ik wat verder ging kijken en klikken werd het mij duidelijk dat het om actieve speakers gaat, met ingebouwde DSP.
Pas toen ik wat verder ging kijken en klikken werd het mij duidelijk dat het om actieve speakers gaat, met ingebouwde DSP.
Re: Kii luidsprekers
En dan staan er dealers op voor Nederland, en bij die mensen kun je nog geen info vinden over het product.ray5150 schreef:Ik vind het wel knap dat ze er op die homepage van die site er in geslaagd zijn om het volstrekt onduidelijk te laten zijn wat het product nu eigenlijk is, en wat het doet....
Pas toen ik wat verder ging kijken en klikken werd het mij duidelijk dat het om actieve speakers gaat, met ingebouwde DSP.
Het is nu niet de beste manier van presenteren van een nieuw item, naar mijn idee dan.
Re: Kii luidsprekers
Mwah, volgens mij is daar een webdesigner druk bezig geweestSSassen schreef:Bruno is weer druk geweest, je vraagt je af of de beste man wel aan slapen toekomt? Of heeft hij zichzelf inmiddels in veelvoud gekloond?
http://kiiaudio.com/en/
Re: Kii luidsprekers
Ik vind het een geslaagd design. Er wordt gesuggereerd dat de luidsprekers het geluid naar voren richten. Weet iemand hoe het precies werkt?
Re: Kii luidsprekers
Misschien eens aan mijnheer Bose vragen?
Die kon ook goed tekenen waar het geluid heen ging. http://kiiaudio.com/en/tech-acou.html
Maar voor hetzelfde geld doet hij/ze wat met fase?
Die kon ook goed tekenen waar het geluid heen ging. http://kiiaudio.com/en/tech-acou.html
Maar voor hetzelfde geld doet hij/ze wat met fase?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Kii luidsprekers
Een verzameling drivers, dus je kunt nu effectief afstraalgedrag sturen dmv. de DSP. Simpel trucje dmv. aanpassing fase per driver, alhoewel simpel hier natuurlijk relatief is.Martijn M schreef:Ik vind het een geslaagd design. Er wordt gesuggereerd dat de luidsprekers het geluid naar voren richten. Weet iemand hoe het precies werkt?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Kii luidsprekers
Informatieve video, alleen de heren moeten nog wel wat doen aan de presentatie e.d.
https://youtu.be/Y1Nebe3ULcY
https://youtu.be/Y1Nebe3ULcY
Re: Kii luidsprekers
Informatief? Drie heren die Klaas Vaak spelen.........SSassen schreef:Informatieve video, alleen de heren moeten nog wel wat doen aan de presentatie e.d.
https://youtu.be/Y1Nebe3ULcY
Re: Kii luidsprekers
In de duitse Audio staat een heel artikel, ook aanwezig via spotnet. Als je een surroundsetje bestelt krijg je er gratis een auto bij
.
Re: Kii luidsprekers
Zo, de vorm is idd wel ernstig slechtSSassen schreef:Informatieve video, alleen de heren moeten nog wel wat doen aan de presentatie e.d.
https://youtu.be/Y1Nebe3ULcY
Maar leuk concept, toch mooi om te zien dat er wat meer aandacht komt voor controlled directivity. Ik heb dit concept ook wel eens op diyaudio voorbij zien komen (met vier drivers). Geen goedkope oplossing, wel flexibel. Alleen voor onder de 150Hz is dit nog steeds geen echte oplossing. Ben benieuwd of ze het nog gaan combineren met een multi sub oplossing. Ik denk dat er ook wel markt is voor een automatische multi sub optimizer. Eén apparaat die dat allemaal kan: 4 dsp kanalen, meet systeem/mic en optimalisatie software.
Het zal wel denk ik echt een niche markt worden met deze prijs, 5000e per speaker is wel echt fors.
Re: Kii luidsprekers
Controlled directivity met phased arrays is natuurlijk niet nieuw. Dat wordt al 20 jaar in stadions gebruikt voor z.g.n. selectieve public addrress. Hacousto in Bleiswijk was daar destijds erg druk mee. Of dit nu voor de huiskamer zoveel nut heeft en aan zal slaan? Een enkele freak misschien?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Kii luidsprekers
Onder welke tegel heb jij de laatste 20 jaar geleefd Peter? Directivity is al jaren de standaard in de pro audio met Duran Audio ( Axys) voorop. Het is niet voor niets dat de laatste opgekocht is door de Harman group en de producten nu onder de JBL vlag verkocht worden.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Kii luidsprekers
Moest het even terugzoeken voor het juiste jaartal. In 2000 is het allereerste dsp directivity controlled PA systeem gebruikt ( incl laag) door Doe maar in de Ahoy. Dit was het Axys Target systeem. Ik kan het persoonlijk weten want ik was er op speciale uitnodiging bij en voorafgaand aan het concert hadden wij een etentje met Gerrit Duran ( op zijn kosten).
Re: Kii luidsprekers
Waar slaat dat geblaf nu weer op Gerhard? Ik had het over 20 jaar geleden, dus voor 2000 
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Kii luidsprekers
Toen had Duran al de dsp gestuurde Intellivox zuilen op de markt........
