Luisterdag ZelfbouwAudio in het Noorden 21 oktober 2006.....

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Luisterdag ZelfbouwAudio in het Noorden 21 oktober 2006.....

Bericht door weidok »

Zaterdag 21 oktober luisterdag ZelfbouwAudio te Beetsterzwaag

Bijgewerkt op 19 oktober 2006:


de bedenker(s) van dit gebeuren : Richard, Sietse en Ytzen

De liefhebbers zijn:

1: mluyben
2: sietse
3: ovni
4: richard
5: roland
6: weidok (ytzen)???
7: macabre
8: Gast weidok
9: nando
10: Audiomanics (Kees)
11: evil-ien
12: KT88
13: 1e Gast mluyben
14: Hififiel (Kevin)
15: gast Richard
16: doppedoos
17: jeoffrey..
18: gast jeoffrey..
19: 2e Gast mluyben

LOCATIE : Beetsterzwaag "Ons Huis" Hoofdstraat 79
(ingang aan achterkant alleen laden en lossen !!! )

KOSTEN: 40 euro huur zaal gedeeld door het aantal deelnemers
om 10.45 uur koffie/ thee met cake (eigenbouw?)
........... 1,20 euro direkt afrekenen met de bediening !!!

Lunch:
Iedereen moet zelf een broodje en ander drinken meenemen o.i.d

Na afloop is er de mogelijkheid een restaurant op te zoeken.

TIJDEN: Luisteren van ca 11.00 tot 16.00 uur.

Het luisterschema staat onderaan !!!! :

van ca. 10:00 tot 11.00 uur lossen, opbouwen en inrichten
van 16.00-17.00 uur afsluiten, inladen en opruimen.

APPARATUUR

Speakers:......Luisterschema staat onderaan:
1: Visaton Casablanca's....(imp. 6 ohm).....mluyben
2: Visaton TL 3 pitters....(2 ohm)...sietse
3: Tangband hoorn gelijk het beest. (R2D2)..roland
4: Sostratos TL Sceanpeak.........(4 ohm)...ovni
5: Rondo Saba green cones.....(8 ohm)...gast weidok
6: De Cantate speakers met JX92s driver.. Hififiel
7: Proteus...(we zien wel of ze klaar).....richard??


We kunnen dus ongeveer 35/45 minuten naar 1 stel speakers
luisteren


Versterkers:

Voortrap:
1: Eigenbouw (zonder poespas.).............Sietse
(met 12 ingangen geen mc/md voortrap)
Audiomanics maakt xlr verloopkabels voor z'n buizeneindtrap :)

Eindtrappen:
1: klasse D minimono's UcD 180............ovni
2: Bryston 4B-NRB klasse AB ............richard
3: Quad II buizen mono blokken 15 watt....nando
4: Audion SE 300B-XLS buizen eindtrap....Audiomanics

Geintregeerde versterkers:
1: Mission Cyrus 2........klasse AB.......weidok
(md/mc phonotrap)
...... gaat mee als backup systeem :)

2: Super T amp of andere klasse D.........Roland

CD spelers:

1: Sony PS1...............................weidok
2: Denon DVD1600 speler gemodificeeerd....mluyben
3: Denon DCD735 ..........................mluyben
4: Technics A10 CD/DVD...................richard

Draaitafels: (OVNI met Sl110/Sme309mkII/Dl-160)
Phonavoortrap van KT88

Kunnen we als er een vervolg op deze dag komt
(en die komt er vast wel :) )
altijd nog wel meer aandacht geven...
EEN DRAAITAFEL- of VINYLDAG


Kabels en snoeren ??

Wie de verschillen hoort mag zich er aan wagen........
Audiomanics neemt wellicht een trosje mee
maar gewone normale kabels en snoeren zijn goed genoeg
toch... ehm en stekkerblokken iedereen neemt wel kabels
en snoeren mee


Muziek voorkeur :

Pop???
Klassiek ??

Of het idee van Richard is eigenlijk nog beter:
Voor de muziek lijkt het me wel leuk dat
degene die zijn luidsprekers demonstreert ook de muziek
er bij zoekt die er lekker op klinkt.

Omschrijving zaal:
Naar schatting zo'n meter of 7 breed en 15 meter lang.
Wordt gebruikt als oefenruimte voor de plaatselijke fanfare.
Er is een klein podium, een klein keukentje en een toillet.
De akoestiek lijkt goed er ligt in ieder geval vloerbedekking

Het gebouw waar het deel van uitmaakt is een voormalig armenhuis geweest en is dus wel een vrij oud maar een gezellig zaaltje.
En het lijkt ook wel wat op een vooroorlogs dorpshuis.

Parkeren:
De parkeergelegenheid is niet heel uitgebreid.
De Hoofdstraat is blauwe zone maar het gemeentehuis en
het gebouw van het kantongerecht zijn vlak bij en
daar is meer dan voldoende ruimte (linksaf komend vanaf Drachten bij een Shell tankstation).

Nog een paar afspraken :

De sets worden alleen bediend door de bouwers en/of bezitters zelf.
Er wordt dus niets aangesloten, versjouwd of bediend door iemand anders
dan de bouwers/eigenaren zelf!!!
Of deze moeten uitdrukkelijk toestemming geven hiervoor, dat spreekt voor zich.
De apparatuur moet in goede conditie zijn en voldoende beveiligd zijn.
Zo niet dan eerst onderling overleggen met de bouwers/eigenaren van de apparatuur
waarop moet worden aangesloten.

De bouwer/eigenaar van de set heeft eerste keuze voor de gedraaide muziek.
Als de set is samengesteld uit meerdere items van verschillende bouwers/eigenaars
dienen deze onderling te bepalen welke muziek zal worden afgespeeld.

Het is natuurlijk wel zo fijn als er ruimte overblijft voor inspraak van de luisteraars.
Hou daarom een beetje rekening elkanders muzieksmaak.

Kritiek mag gegeven worden, smaken verschillen maar het hoeft niet.
Het is immers een luisterdag en de beleving van de weergave van
muziek staat voorop maar dat kan voor een ieder ook verschillend zijn.


De organisator(en) is (zijn) NIET verantwoordelijk voor enige
schade/diefstal etc tijdens de luisterdag.

Alle zaken/veranderingen mbt de planning
graag doorgeven aan de organisator(en)cq bedenker(s) :).


Als laatste met respect omgaan met het gehuurde gebouw en het meubilair.

Deze lijst zal steeds worden aangepast
zijn er nog vragen dan horen wij dat graag !!


:wink: :wink:

Kijk de vlag bij de ingang hangt al uit:
voor het hek links is de (achter)ingang
dus alleen voor laden en lossen

Afbeelding


Voorlopig Luisterschema ZelfbouwAudio te Beetsterzwaag

Voortrap:
1: Eigenbouw (zonder poespas.).............Sietse
(met 12 ingangen geen mc/md voortrap)

Audiomanics maakt xlr verloopkabels voor z'n buizeneindtrap

...Tijd:..............Speakers:...................................Versterker:...............CDspeler
11.00-11.35 1: Visaton Casablanca's..(imp. 6 ohm)...mluyben....Mini mono's UcD180...Denon DVD1600 en Denon DCD735
11.45-12.20 2: Visaton TL 3 pitters....(2 ohm)...sietse.....Bryston 4B-NRB klasse AB...........HK 7600 ?
12.30-13.05 3: Tangband hoorn R2D2..roland.......Super T-amp...................................................??.
13.15-13.50 4: Sostratos TL Sceanpeak..(4 ohm)...ovni.Minimono's UcD180..buizenphonoamp (KT88)..Sl110/Sme309mkII/Dl-160
14.00-14.35 5: Rondo Saba green cones.....(8 ohm).................Quad II buizen.....................Sony PS1.??.
14.45-15.20 6: Proteus (we zien wel of ze klaar zijn ).richard.Bryston 4B-NRB klasse AB...Technics A10 CD/DVD.??
15.30-16.15 7: De Cantate met JX92s...Audion SE 300B-XLS buizen eindtrap... cd speler ????


Reserve : Vergelijking klasse AB vertserker met UCD klasse D speakers zelf met elkaar kiezen ???

Tussen iedere stint zit ca. 10 min voor ombouwen, ervaring uitwisselen of gewoon babbelen en pauze .. andere noodzakelijke dingen


de redactie Weidok

..
Laatst gewijzigd door weidok op do 19 okt 2006, 21:49, 62 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Gaaf!

Dit is gewoon de lekkerste manier om te genieten van je sets, ipv zo'n massale kijkdag als DDIY2006

Dat van die stints, ik heb wel wat losgemaakt geloof ik :twisted:

Wowly
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Het is te proberen. Laat iedereen in Drente, Groningen en Friesland es nadenken of er mogelijk ergens nog een lokatie is die voor iedereen nog wat centraler is. Omgeving Appelscha misschien?
De driepitters komen dan mee als we een geschikte versterker hebben en mogelijk ook de tweepitters.
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Lijkt me leuk, dus 'count me in' .... maar ik moet wel zag ik mijn speakers komen al. :P
ik kan evt mijn Denon DVD1600 speler menemen kunnen we ook eens vergelijken of een DVD speler in de buurt van een CD speler kan komen..
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

mluyben schreef:
Lijkt me leuk, dus 'count me in' .... maar ik moet wel zag ik mijn speakers komen al. :P
ik kan evt mijn Denon DVD1600 speler menemen kunnen we ook eens vergelijken of een DVD speler in de buurt van een CD speler kan komen..
Oops.. was zo "brutaal" en hebt jouw speakers erbij gezet...

Worden wel veel visaton units zo te zien ?.....

Plaats: Leeuwarden is nu koploper..... :idea: :idea:

Appelscha ?
Woont daar ook iemand met speakeritus ?? :D :D
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Appelscha ?
Woont daar ook iemand met speakeritus
"k weet nie? Ben blind... :?
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

Ha, Sietse weet nog een leuke Stins :P
Oke, ik doe ook mee.

Wil je svp de exacte datum anderhalf a twee maanden van te voren publiceren. (Ivm werkroosters, rijden voor zwemlessen vd kids ed)

Plek? Maakt mij geen bal uit.

Neem ik wat mee .... allen onder enorm voorbehoud:
Sostratos, Minimono's, Sl110/Sme309mkII/Dl-160

Vooral de laatste heeeeel onzeker, er moet dan ook een voortrap zijn.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

ovni schreef:
Sl110/Sme309mkII/Dl-160

Vooral de laatste heeeeel onzeker, er moet dan ook een voortrap zijn.
De Mission heeft een Draaitafel voortrap md/mc..

Maar kan wellicht wat anders regelen ??
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Ik kan me voorstellen dat als je wat centraler in het noorden wil organiseren Drachten misschien ook een aardige optie is.

Ik heb een setje UCD 400's
Eventueel mijn Thel VV.

Op zich maakt de plek voor mij niet echt uit. Een en ander wel onder voorbehoud of ik kan en of ik niet ziek ben en of mijn huis niet is ingestort of dat een van mijn kinderen iets belangrijks moet doen of dat de Amerikanen plotseling Irak verlaten of Bush besluit dat koffieshops toch een goed idee zijn en het Vaticaan condooms voor vrije liefde gaat uitdelen...
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Leeuwarden schreef:
... en het Vaticaan condooms voor vrije liefde gaat uitdelen...
Ik kan me voorstellen dat je het dan te druk hebt.

In Beetsterzwaag is ook wel een geschikt zaaltje. In het verleden kwam daar de noordelijke audioclub Pure Illusie bij elkaar.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

richard schreef:
Leeuwarden schreef:
... en het Vaticaan condooms voor vrije liefde gaat uitdelen...
Ik kan me voorstellen dat je het dan te druk hebt.

In Beetsterzwaag is ook wel een geschikt zaaltje. In het verleden kwam daar de noordelijke audioclub Pure Illusie bij elkaar.
Hoi Richard.. Pure Illusie ... tja "das war einmal"...

Beetserzwaag.. had eigenlijk het idee om 2 luisterruimtes
te huren.. (gebruik van keuken en alcoholvrije bar !! )

Maar zou je eens kunnen informeren wat dat zaaltje gaat kosten..

Dus jij komt ook ?? neem ik aan..
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Eén of twee zaaltjes is handiger te bepalen als je definitief weet hoeveel mensen er komen. Aan de voorgaande reakties te zien zit je op 6 man. Dat zou zelfs nog in de huiskamer kunnen.... Worden het er meer zou je kunnen kiezen voor meer ruimtes.
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Ik zal kijken of ik kan komen, is weleswaar weer een rotend, maar tzt moet de Transrotor naar Sneek voor service. Als dat het geval is, dan neem ik mijn luidsprekertjes mee en evt. een ASR Emitter versterker. DIY Phonoamp kan ik meenemen, net als een soldeerbout...
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

Leeuwarden schreef:
Eén of twee zaaltjes is handiger te bepalen als je definitief weet hoeveel mensen er komen. Aan de voorgaande reakties te zien zit je op 6 man. Dat zou zelfs nog in de huiskamer kunnen.... Worden het er meer zou je kunnen kiezen voor meer ruimtes.
Voor 6 man wil ik ook nog wel thuis een luisterdag verzorgen...
en dan blijven de kosten wel erg.. laaaag .. :)

Zal volgende week eens op zoek naar geschikte ruimtes
hier in Dokkum...parkeerruimte zat :) :)

Alternatieven zoals Leeuwarden e.o. , Drachten e.o.,
zijn natuurlijk welkom...

Zal morgen het lijstje bijwerken...
Gebruikersavatar
mluyben
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 24 aug 2005, 10:30
Locatie: Friesland

Bericht door mluyben »

Ik heb als locatie Leeuwarden aangeklikt maar dat is alleen omdat dat het makkelijkst is. Het maakt mij eigenlijk geen moer uit....
Alles moet toch in de auto en de afstand maakt me niet zoveel uit, op de fiets is wat anders maar de auto rijdt en ik volg vanzelf :)
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

weidok schreef:
Maar zou je eens kunnen informeren wat dat zaaltje gaat kosten..

Dus jij komt ook ?? neem ik aan..
Dat wordt dan denk ik maandag. Als het mag kom ik graag, al heb ik op het ogenblik geen geschikte muziek reproducerende bijdrage.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

richard schreef:
weidok schreef:
Maar zou je eens kunnen informeren wat dat zaaltje gaat kosten..

Dus jij komt ook ?? neem ik aan..
Dat wordt dan denk ik maandag. Als het mag kom ik graag, al heb ik op het ogenblik geen geschikte muziek reproducerende bijdrage.
Play-backen mag ook :mrgreen:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

richard schreef:
weidok schreef:
Maar zou je eens kunnen informeren wat dat zaaltje gaat kosten..

Dus jij komt ook ?? neem ik aan..
Dat wordt dan denk ik maandag. Als het mag kom ik graag, al heb ik op het ogenblik geen geschikte muziek reproducerende bijdrage.
Maandag ??

Dacht zelf aan een zaterdag in het najaar :oops: :oops:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

weidok schreef:
richard schreef:
weidok schreef:
Maar zou je eens kunnen informeren wat dat zaaltje gaat kosten..

Dus jij komt ook ?? neem ik aan..
Dat wordt dan denk ik maandag. Als het mag kom ik graag, al heb ik op het ogenblik geen geschikte muziek reproducerende bijdrage.
Maandag ??

Dacht zelf aan een zaterdag in het najaar :oops: :oops:
Ik bedoel dat ik de info betreffende het zaaltje in Beetsterzwaag maandag wel rond heb. Het is op het ogenblijk bij ons in het dorp een gekkenhuis; van Koninginnedag wordt hier nogal veel werk gemaakt.
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

richard schreef:
Als het mag kom ik graag, al heb ik op het ogenblik geen geschikte muziek reproducerende bijdrage.
Ik dacht dat je bezig was met een Proteus?
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

ovni schreef:
richard schreef:
Als het mag kom ik graag, al heb ik op het ogenblik geen geschikte muziek reproducerende bijdrage.
Ik dacht dat je bezig was met een Proteus?
Ja dat klopt, maar het vordert langzaam en die is op korte termijn nog niet klaar. Maar als de bijeenkomst pas in het najaar wordt gehouden zitten de units er vast al wel in.

Heb jij je boot al in de antifouling? Het begint al wel weer te jeuken!
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

richard schreef:
Heb jij je boot al in de antifouling? Het begint al wel weer te jeuken!
Ik was gister even naar de werf om toch maar een laagje te smeren, hadden ze haar al gekraand. Gelukkig kwam ik niet voor nop want Frits z'n nieuwe bootje werd gedoopt. Gaat hij de Ostar mee zeilen (!). Er waren meer ex ostar zeilers op dat moment, was wel leuk. (Of kwam dat door de gratis drank van de sponsor :roll: ?)

Afbeelding
Alu knikspant op basis van FF110 door Jaq de Ridder getekend.
Afbeelding
Dit was een beetje off topic geloof ik :oops:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

ERRUG leuke hobby lijkt me!
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Mooi bootje, de gewone FF modellen vind ik ook niet verkeerd.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Wowly schreef:
ERRUG leuke hobby lijkt me!
Ze zeggen ook wel eens van " koop een boot en werk je dood " .
Goed onderhoud kost veel tijd.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”