Foto's linken vanaf het ZBA forum zelf gaat niet

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Foto's linken vanaf het ZBA forum zelf gaat niet

Bericht door Pjotr »

Als ik een foto/plaatje wil linken vanaf het ZBA forum zelf vanuit een bestaand ander topic, die foto is dus al eens eerder ge-upload naar ZBA, krijg ik dit te zien:

Afbeelding

Kennelijk ziet de ZBA server zichzelf als een externe server. Wat wel werkt is het bewuste plaatje lokaal saven en opnieuw oploaden naar ZBA, maar dan staat het 2x op de ZBA server. Lijkt mij nodeloze ruimteverspilling.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Foto's linken vanaf het ZBA forum zelf gaat niet

Bericht door Marp »

Dat plaatje wordt getoond als een afbeelding te groot is om in een post te plaatsen, ongeacht waar het zich bevindt. De aanvullende opmerking over "extern geplaatste afbeeldingen" staat er omdat grote afbeeldingen doorgaans vanaf elders worden gelinkt.

Als ik een afbeelding vanaf ZBA wil tonen, doe ik bijna hetzelfde als wat je hier hebt gedaan: de verkleining in de post tonen, en een linkje erbij plaatsen naar de fullsize afbeelding. Alleen plaats ik ze niet onder elkaar:

[img]verkleining[/img]
[url]fullsize_afbeelding[/url]

...maar combineer ik ze:
[url=fullsize_afbeelding][img]verkleining[/img][/url]


Afbeelding
klikbaar
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Foto's linken vanaf het ZBA forum zelf gaat niet

Bericht door Pjotr »

Ok, dat is wel een omweg, het ene plaatje laten linken naar het andere plaatje. Is het niet handiger om een reeds bestaande bijlage elders, in te voegen als bijlage in een nieuwe post?
Gebruikersavatar
sjons
Berichten: 558
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 11:06
Locatie: Workum

Re: Foto's linken vanaf het ZBA forum zelf gaat niet

Bericht door sjons »

Pjotr schreef:
Ok, dat is wel een omweg, het ene plaatje laten linken naar het andere plaatje. Is het niet handiger om een reeds bestaande bijlage elders, in te voegen als bijlage in een nieuwe post?
Dat is dus effectief wat je daarmee doet...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Foto's linken vanaf het ZBA forum zelf gaat niet

Bericht door Pjotr »

Jah, dat begrijp ik ook wel maar dat bedoelde ik niet.
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”