[speakers]STEL, je gaat weer terug. Wat dan ?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
fireman
Berichten: 592
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 8:52
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

[speakers]STEL, je gaat weer terug. Wat dan ?

Bericht door fireman »

Stel je gaat weer terug naar productie of fabrieks speakers ipv de zelfbouw speaker. Welk model/merk/type komt er dan in bij jullie?

Ik zou dan voor de TOTEM - MANI 2 gaan.

Afbeelding

Klinkt zeer mooi. Maar vrij prijzig.

Deze zou ook uit komen ivm de WAF
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

sonus faber cremona

Afbeelding

Of een mooie Avalon

Afbeelding

De eerste heeft mijn neef, speaker is gewoon helemaal goed, zelfs met redelijk low-budget (in high end termen dan) geeft ie al een fenomenaal beeld en beleving.
De tweede heb ik ooit gehoord met een BOW cd-speler en een Nagra versterkerdeel, dit is een van mijn referentie's.........
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

Mooi ding, die Avalon.
Ik heb veel geluisterd naar zijn voorlopers in mijn high end tijd.

Mijn keuze zou zijn de Quad 988 (en niet de 989! ), omdat ik een dipool liefhebber ben, altijd heb genoten van de 57 en 63, en de 988 mooier vind uitkomen in een niet te grote ruimte dan de 989.
Ik vind persoonlijk ook de meerprijs voor de 989 tov. de 988 niet in verhouding staan tot de zgn. verbetering.

Alternatief mag zijn dat Wim Ipenburg voor mij persoonlijk een electrostaat mag bouwen, cost no object :lol:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik zou ook voor een mooie electrostaat gaan, Quad of van Medervoort. maar dit is alles zuiver hypotetisch, nog los dat t huis al aardig vol staat met speakers, heb ik geen enkele reden om niet zelf te bouwen
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Als we terug zouden moeten naar een productiemodel dan komen we al gauw uit op dure modellen, als we gelijkwaardige kwaliteit als onze zelfbouwer willen. Een tweedehands B&W 802 Nautilus zie ik dan wel zitten. Het midden en hoog van die speaker behoort tot de top van wat ik gehoord heb.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

Zingali Home Monitor 215. :twisted:

Afbeelding
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

toch altijd leuk, zo'n tweewegje :roll:
Gebruikersavatar
DualdudE
Berichten: 449
Lid geworden op: vr 03 feb 2006, 0:18
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: [speakers]STEL, je gaat weer terug. Wat dan ?

Bericht door DualdudE »

fireman schreef:
Ik zou dan voor de TOTEM - MANI 2 gaan.
Totem maakt fijne speakers idd. Tijdens m'n zoektocht ook geluisterd naar de Arro.

Arro:
Afbeelding
Zijn erg ruimtelijke speakers, alleen niet geschikt voor mijn muzieksmaak.

Ben uiteindelijk voor Monitor Audio Gold Signature 20's gegaan.

Monitor Audio GS20:
Afbeelding

Hele heldere en open speaker, en geeft ook erg veel detail.
Gebruikersavatar
Macsel
Berichten: 172
Lid geworden op: vr 16 jun 2006, 12:22
Locatie: Amsterdam

Bericht door Macsel »

Ik zou eens naar deze gaan luisteren:

Afbeelding
Floating Synthese

of de 'kleinere' broertjes:

Afbeelding
Floating Cameleon
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

ik zou graag eens naar de elac-600 willen kijken.
zeker gezien de revioeuw in de hifi-test.
(met die nieuwe tweeter, de 4-pi))
Afbeelding
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

als hoorn fanatic.

Dan maar geen leuke vrouw tegen het lijf lopen!

Afbeelding
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

bartsegers schreef:
als hoorn fanatic.

Dan maar geen leuke vrouw tegen het lijf lopen!
:lol:
Vrijgezel zeker?

Gewoon zorgen dat je die al hebt voordat je wat tegen het lijf loopt! :wink: :mrgreen:

Ik zou voor grote maggies gaan en dan een huis eromheen laten ontwerpen.
Gebruikersavatar
KT88
In memoriam †
Berichten: 1634
Lid geworden op: ma 07 nov 2005, 23:31
Locatie: Gooi

Bericht door KT88 »

ovni schreef:
Ik zou voor grote maggies gaan en dan een huis eromheen laten ontwerpen.
Ik heb 4 Maggies (en zeer binnenkort nog 2 erbij), toen ik mijn vrouw tegen het lijf liep had ik ze nog niet, maar ze vindt het prachtig!
De enige eis die ze stelt is dat alles wat spanning voert, netjes in een kastje zit.
Waar vind je nu zo'n vrouw? :lol:

Helaas heet ze zelf geen Margaret (wat dus "Maggie" zou worden), maar Wilma......ik heb nog geen speakers gevonden die zo heten! :mrgreen:

Hoe het er hier uitziet:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ovni
Berichten: 1015
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 21:25
Locatie: Lyts Kanaän

Bericht door ovni »

KT88 schreef:
Waar vind je nu zo'n vrouw? :lol:

Helaas heet ze zelf geen Margaret (wat dus "Maggie" zou worden), maar Wilma......ik heb nog geen speakers gevonden die zo heten! :mrgreen:
Ha, volgens mij zijn wij de 2 enige gelukkigen hier 8) ..... alleen dat huis .... ik ben bang dat de bank niet meewerkt :cry:
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

ik zou een stel tweede hands B&W Matrix 801's op de kop tikken. Afhankelijk waar ik tegenaan zou lopen de jaargang. In zijn prijsklasse een absolute topper.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

The point van Perfect Technologies. Niet gehoord, maar het concept spreekt me enorm aan.

Afbeelding
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Ziet er leuk uit en misschien zal het ook wel goed klinken. Maar zal er zelf nooit aan beginnen. Ik heb in vroeger dagen wel eens een luidspreker op glas en perspexglas gezet. Vond het niks. Het had te veel effect op de weergave, waarschijnlijk door de dichte structuur van het materiaal.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Dan wil ik je bij deze verwijzen naar dit interessante artikel van de fabrikant:

http://www.perfect8.com/links/pdf/Enclo ... tudies.pdf

Nog even een opmerking: jij reageert als zelfbouwer, het gaat erom als je iets zou kopen wat je dan zou doen. Nou, het is zeer onwaarschijnlijk dat ik een luidspreker kant en klaar koop, maar als ik het zou doen dan komt deze in aanmerking. Zelf met glas gaan stoeien zou ook niet mijn voorkeur zijn.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

het gaat erom als je iets zou kopen wat je dan zou doen.
Het zelfde als wat jij zou doen, eerst luisteren... 8)
Maar het ziet er echt wel spannend uit. Dus wat dat betreft zijn we het wel eens denk ik.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12871
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

sietse schreef:
Het zelfde als wat jij zou doen, eerst luisteren... 8)
Das waar 8) En dan nog, het is gewoon veel te duur. Maar open baffle en als ze die claim van die superresonantievrije baffles waar kunnen maken, dan kan het niet anders dan ongelooflijk mooi klinken.
Plaats reactie